Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výpočet rozvržení vrcholů grafu a vizualizace grafů ve dvourozměrné rovině
Šušlík, Václav ; Švub, Miroslav (oponent) ; Zuzaňák, Jiří (vedoucí práce)
Graf je struktura sloužící k zobrazení vztáhů mezi entitami. Je využívána v mnoha rozlišných oborech lidského vědění. Velký význam má pak grafická reprezentace grafu - diagram. Tato práce je zaměřena na transformaci grafu na diagram, tj. na jeho vykreslení. V práci je detailně popsán hierarchický přístup kreslení, pro většinu jeho kroků je popsáno několik metod, které jsou níže v práci porovnávy a zhodnoceny. Součástí práce je pak knihovna a testovací aplikace, které tento přístup implementují.
L-systémy ve 3D grafice
Marček, Ján ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Láník, Aleš (vedoucí práce)
Modelovaním pomocou L- systémov vzniká veľké množstvo problémov, ktoré sú analyzované a riešené v tejto práci. V práci je rozobratá tematika L - systémov, s využitím jME grafického rozhrania, ktorá vedie k vytvoreniu aplikácie pre generovanie krajinky.
Evoluce CoreWar válečníků pomocí genetických algoritmů
Tříska, Martin ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Zuzaňák, Jiří (vedoucí práce)
Evoluční algoritmy jsou progresivní a neustále se vyvíjející část informatiky. Jsou využívány zejména k řešení mnohodimenzionálních problémů s četnými lokálními maximami, které není možné řešit analyticky. Tato práce pojednává o možnosti jejich využití pro tvorbu programů v jazyce Redcode, které budou schopny bojovat dle pravidel hry Corewars. Navrhuje možnosti reprezentace programů jazyka Redcode pro účely evolučních algoritmů, řeší návrh platformy pro evaluaci fitness těchto jedinců a diskutuje možnosti jejich křížení a mutace. Součástí práce je rovněž aplikace schopná vývoje takovýchto programů.
Rozpoznávání textu v obraze
Bílek, Jan ; Žák, Pavel (oponent) ; Zuzaňák, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou rozpoznávání textu v obraze a těmi metodami zpracování obrazu, které rozpoznání textu napomáhají. Zvláště se zaměřuje na problematiku obrazového spamu a jeho úpravu pro rozpoznání. Popisuje metody zpracování obrazu, které vedou k takové úpravě obrazu, aby byl v něm obsažený text snadněji rozpoznatelný, a některé metody využívané pro rozpoznávání znaků. V práci je také popsán návrh a implementace systému, který zpracovává obrazový spam a detekuje v něm obsažený text.
Diskrétní simulace programovatelných systémů
Mynář, Pavel ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Mlích, Jozef (vedoucí práce)
Předmětem této práce je návrh a implementace softwarové knihovny pro diskrétní simulaci programovatelných, navzájem komunikujících jednotek, a implementace několika názorných příkladů nad touto knihovnou. Knihovna je navržena jako platformě nezávislá, co možná nejrobustnější a jednoduchá na ovládání.
Editor videa pro platformu Android
Vyoral, Marek ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Láník, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této práce je implementovat jednoduchou aplikaci umožňující editaci videa na platformě Android. V teoretické části jsou popsány současné možnosti střihu videa na počítači a zmíněny také dostupné aplikace pro Android. Dále práce popisuje samotnou platformu a její vlastnosti se zaměřením na vývoj aplikací, zejména těch nativních. Následně je popsána knihovna FFmpeg pro zpracování multimediálních formátů, která byla při implementaci použita. V další části se práce zabývá vytvářenou aplikací a popisuje její návrh, strukturu, uživatelské rozhraní a postup implementace. Následně práce předkládá výsledky výkonnostních testů při zpracování videa a jejich zhodnocení. V závěru práce je aplikace porovnána s podobnými již existujícími aplikacemi.
Identifikace osob podle obličeje
Ťapuška, Tomáš ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá přehledem nejznámějších metod pro automatické rozpoznávání osob podle jejich tváře. Jsou v ní popsané jejich výhody i nevýhody. Tato práce je zaměřená zejména na holistické metody rozpoznávání pracující s 2D snímky osob. Byl implementován systém pro automatickou identifikaci osob podle digitálního snímku tváře. V tomto systému byly využity metody KNN (K-tý nejbližší soused), PCA (Analýza hlavních komponent) a LDP (Lineární diskriminační projekce). Po jejich implementaci byly provedeny důkladné testy, aby bylo možné jednotlivé metody mezi sebou porovnat. Testy byly provedeny na testovacích datech využívajících datovou sadu FERET. V závěru práce jsou zdhodnoceny jednotlivé přístupy a určena nejlepší metoda z implementovaných metod z pohledu úspěšnosti při rozpoznávání.
Umělá inteligence v moderních počítačových hrách
Pavliska, Jiří ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Mikolov, Tomáš (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je návrh umělé inteligence pro moderní počítačovou hru. Snažím se seznámit čtenáře se samotným pojmem umělá inteligence. Uvádím popis prvků a technik používaných při tvorbě chování postav ovládaných počítačem. Zaměřuji se dále na prohledávání stavového prostoru a nalezení nejkratší cesty. 
Vytváření shaderů pro systém Mental Ray
Dohnal, Jan ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zmapovat vývoj počítačové grafiky v oblasti realistických zobrazovacích metod, seznámit se s renderovacím systémem mental ray, seznámit se s grafickým nástrojem Autodesk Maya, vytvořit několik shaderů pro mental ray a vytvořit návod, jak tyto shadery psát a jak je zprovoznit v programu Maya.
Rozpoznání kódu z kontrolního obrázku
Růžička, Miloslav ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou rozpoznání kontrolního kódu v obrázku. Uvádí související oblasti ze zpracování obrazu, mezi které patří odstranění šumu, prahování, barevné modely, segmentace objektů a OCR. Práce dokumentuje výhody a nedostatky dvou vybraných metod segmentace objektů a navrhuje vlastní systém segmentace objektů. Dále je popsán navržený systém pro segmentaci a klasifikaci objektů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.