Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak ČTK informuje: analýza agenturního zpravodajství na příkladu leteckých nehod v ČR v roce 2011
Zuska, Adam ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Šírová, Tereza (oponent)
Letecké nehody, ať se týkají malých či velkých letadel, bývají často středem zvýšeného zájmu médií. Zatímco komerční média si pro své zpravodajství mnohdy vybírají jen ty události, jejichž výsledkem je značná škoda na majetku či případný počet obětí, lze se domnívat, že by k této selekci nemělo docházet u médií veřejné služby, jejichž posláním je poskytovat vyvážené a všestranné zpravodajství pro svobodné vytváření názorů. V případě zpravodajských agentur, jejichž obecným posláním je shromažďovat a dále poskytovat sesbírané informace, platí tento předpoklad dvojnásob. Cílem této práce je zanalyzovat slovní zpravodajské produkty České tiskové kanceláře a na příkladu zpravodajství o leteckých nehodách, které se staly v ČR v roce 2011, určit informační kvalitu zpravodajského servisu s důrazem na zhodnocení spolehlivosti, aktuálnosti a terminologické přesnosti jednotlivých zpráv. První část práce nabízí teoretická východiska pro analýzu - popisuje okolnosti výběru zpráv a s tím související zásadní myšlenkové přístupy. Druhá část zahrnuje samotnou kvalitativní obsahovou analýzu zpravodajství, a to především formou komparace mediální produkce s institucionálně zpracovanými daty zachycujícími reálný stav letecké nehodovosti v analyzovaném období.
Multimedializace agenturní produkce se zaměřením na infografický servis.
Zuska, Adam ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Zpravodajské agentury se v éře digitalizace a internetu snaží co nejlépe využít všech dostupných prostředků k co nejefektivnějšímu podání informací s důrazem na přesnost, jasnost a srozumitelnost. Zejména proto je nedílnou součástí současné agenturní produkce kromě tradičního textového zpravodajství také multimediální servis. Fotografie v něm doplňují videa, zvukové soubory a infografický servis. Skrze nejrůznější tabulky, grafy, diagramy a vícerozměrné animace může čtenář snadno získat ucelený přehled informací o momentálním dění či zhlédnout schematicky ztvárněnou událost, kterou se nepodařilo zachytit na video. Tato práce pojednává o procesu multimedializace produkce České tiskové kanceláře s konkrétními ukázkami na příkladu zpravodajské infografiky. V teoretické části rozebírá jednotlivé aspekty - rozkrývá významy pojmu multimedializace, popisuje činnost zpravodajských agentur a nastiňuje náležitosti tvorby efektivní informační grafiky. V praktické části se zabývá vlastním popisem tvorby infografiky v České tiskové kanceláři, a to jak v současné době, tak v historickém vývoji. Součástí je také kvantitativní přehled produkce infografiky od roku 1992 do roku 2011 a interpretace vývoje jejího objemu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.