|
Možnosti působení na motivaci žáků se specifickými poruchami učení při speciálněpedagogické intervenci
Zongorová, Anita ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi působení na motivaci žáka se specifickými poruchami učení při speciálněpedagogické intervenci, která probíha v běžných základních školách. Cílem práce je zjistit, které přístupy ve speciálně pedagogické praxi jsou z pohledu speciálních pedagogů k podpoře motivace žáků s SPU nejúčinnější a proč. Dílčím cílem je popsat principy posilování motivace ve speciálně pedagogické intervenci. Práce je rozdělená na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část je věnovaná specifickým poruchám učení, terminologickým východiskům, etiologii, reedukaci a oblastem zaměření reedukace. Také v ní pojednávame o motivaci, jejich druzích, vlivech na ní a možnostech působení ze strany pedagogických pracovníků. Výzkumná část se zabývá kvalitativním výzkumným šetřením, které mapuje situaci vnímaní významu motivace a práci s motivací při speciálněpedagogické intervenci se žáky se specifickými poruchami učení. Klíčová slova Specifické poruchy učení, reedukace, etiologie, motivace, podpora motivace.
|