Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Politika, média, manipulace. Politické zpravodajství, publicistika a pragmatická lingvistika.
Zicháčková, Adéla ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce Politika, média, manipulace. Politické zpravodajství, publicistika a pragmatická lingvistika zkoumá současnou českou medializovanou politickou komunikaci pomocí pragmatické analýzy. Zaměřuje se na témata moci, ideologie a sebeprezentace politických aktérů v médiích. Zabývá se rámováním jejich komunikace médii a komunikačními strategiemi, které oni i mediální pracovníci používají. Výzkum je realizován pomocí kvalitativní pragmatické analýzy, každý vzorek je zkoumán z mnoha různých úhlů. V práci jsou zkoumány pragmatické fenomény, jako jsou intertextualita, funkce výpovědí a používání řečových aktů, konverzační maximy, používání a porušování řečové etikety, presupozice, konverzační implikatury, deixe a reference. Prostor je věnován také sémiotické analýze a analýze kontextu, ve kterém daný text vznikl. Jako vzorek byly vybrány zpravodajské a publicistické texty z různých typů českých médií z období kampaně k první přímé prezidentské volbě v ČR (tedy za období září 2012 až leden 2013). Cílem práce je navrhnout komplexní pragmatickou analýzu a popsat používané komunikační strategie aktérů.
Novinové titulky z pohledu pragmatické lingvistiky
Zicháčková, Adéla ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
- Zicháčková Abstrakt Diplomová práce Novinové titulky z hlediska pragmatické lingvistiky studuje titulky jako zvláštní a přece nedělitelnou část zprávy nebo publicistického článku, snaží se je vnímat v jejich kontextu. Zkoumá významy, které se ukrývají za běžnou jazykovou strukturou, významy, jejichž přítomnost si mnohdy neuvědomujeme, přesto je vnímáme a ovlivňují nás. Práce se zajímá i o prostředky manipulativní komunikace, jejím cílem je na tyto prostředky upozornit. Práce se skládá ze čtyř základních částí: z úvodu do problematiky a stručné charakteristiky základních vlastností novinových titulků, ze strukturalistické části, bez níž bych nemohla přejít k pragmatice, pragmatické části, která se zabývá například takovými fenomény, jako jsou Griceovy maximy, intertextualita nebo využití grafických prostředků, a nakonec samotné pragmatické analýzy. V poslední části mojí práce vycházím z poznatků, které jsem nashromáždila v předchozích kapitolách a aplikuji je na jednotlivé příklady. Mými prameny jsou Blesk, Mladá fronta DNES a Hospodářské noviny, konkrétně vydání těchto deníků z dubna 2010. V teoretické rovině se moje práce opírá o knihy a články, domácí i zahraniční, které se nějakým způsobem vztahují k probírané problematice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.