Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 90 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koncepce pohonného ústrojí hybridního motocyklu
Šmak, Martin ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Hybridní motocykly představují potenciál ve snížení spotřeby paliva a emisí motocyklů, ale také ve zvýšení celkových výkonnostních parametrů při zachování původního hnacího agregátu. Tato práce je zaměřena na návrh konstrukčního řešení hybridního pohonu motocyklu KTM RC 390 a jeho simulaci v různých provozních režimech. Model hybridního ústrojí je srovnáván s modelem konvenčního motocyklu a jsou sledovány rozdíly obou koncepcí pohonu. Provedené simulace prokázaly lepší akceleraci a nižší spotřebu paliva u hybridní koncepce u většiny testů s výjimkou dálničního provozu. Největší rozdíl ve spotřebě paliva se projevil v městském provozu, kde se použití hybridního motocyklu ukázalo jako vhodné.
Měření charakteristik pružných lůžek zavěšení kol
Kopecký, Petr ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením statických charakteristik pružných lůžek zavěšení kol. Součástí je konstrukční návrh zkušebního zařízení a výkresová dokumentace, podle níž bylo zařízení vyrobeno. Zařízení má několik variant pro různá namáhání a je s případnými úpravami použitelné pro různá pružná lůžka včetně nesouosých. Je také uveden postup měření, výsledky měření statických charakteristik a jejich rozbor a porovnání s výpočty metodou konečných prvků. Změřené charakteristiky byly poté přidány do modelu nápravy pro multibody simulace.
Zjištění vnější otáčkové charakteristiky pomocí mobilního telefonu
Franc, Lukáš ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá ověřením, zda je pomocí senzorů v mobilním telefonu možné zjistit vnější otáčkovou charakteristiku motoru. Pro toto ověření byly realizovány jízdní zkoušky, během kterých se mobilním telefonem naměřila reálná jízdní data. Tato data byla zpracována ve výpočtové části práce provedené v programu MATLAB. Získané výsledky byly porovnány s měřením výkonu na válcové zkušebně a s dvěma alternativními metodami měření výkonu.
Dynamický model podvozku odpruženého pneumatickými vaky
Janečková, Radka ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá tvorbou dynamického modelu pneumatického odpruženia. Najprv je poskytnutý popis pneumatického odpruženia, a to presnejšie: jeho zaradenie v rámci druhov odpruženia, historický vývoj a princíp fungovania dnešných systémov tohto typu odpruženia. Ďalej sa tu nachádza prehľad analytických modelov pneumatického odpruženia. V neposlednom rade je vytvorený samotný dynamický model v programe ADAMS/Car. Ten je najprv testovaný na samostatných nápravách vozidla Tatra T158 4x4 pri kvázi statickom alebo dynamickom zaťažovaní. Nasleduje implementácia do modelu celého vozidla a vyhodnotenie vytvoreného modelu.
Napjatostně deformační analýza rámu motocyklu
Adlof, Michal ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Dlugoš, Jozef (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na napjatostně deformační analýzu rámu motocyklu, ve které jsou kontrolovány a vzájemně porovnávány dvě varianty konstrukce. První část práce se věnuje rozboru jednotlivých jízdních stavů a výpočtu jejich zatížení. Druhá část práce se zabývá pevnostní analýzou, která slouží k určení bezpečnosti rámů. Na základě výsledků pevnostních analýz je inovovaný rám vyhodnocen a jsou doporučeny konstrukční úpravy k navýšení tuhosti a bezpečnosti konstrukce. V závěru je celá diplomová práce shrnuta a vyhodnocena. Tato práce vznikla ve spolupráci s firmou Jawa Moto spol. s r.o., která poskytla potřebné podklady.
Využití senzorů mobilního telefonu pro měření jízdní dynamiky vozidla
Řezníček, Pavel ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možností využití mobilního telefonu pro měření dynamiky vozidla a zjištěním přesnosti tohoto měření. V rešeršní části je nejprve uvedeno, jakými metodami se vyrábějí senzory do mobilních telefonů. Dále pak popis jednotlivých senzorů, které lze využít pro měření dynamiky vozidla, princip, jakým zaznamenávají hodnoty a jejich nepřesnosti měření. V praktické části je uvedeno, s jakým průmyslovým zařízením je přesnost mobilního telefonu porovnávána, jak lze sbírat data z obou zařízení a jak probíhalo porovnávací měření. V této části jsou dále uvedeny způsoby, kterými lze upravit a zpřesnit naměřená data mobilního telefonu, a nakonec porovnání naměřených hodnot z obou zařízení z různých hledisek.
Stabilizační systémy jednostopých vozidel
Honek, Bohumil ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
V rámci této bakalářské práce vzniknul ucelený přehled a popis stabilizačních systémů jednostopých vozidel, mechanických i elektronických. Je zde rozebrán též vliv konstrukce motocyklu na jeho stabilitu a jízdní dynamiku včetně stručného historického vývoje jednotlivých komponent. Práce dále poskytuje výhled do blízké budoucnosti v oblasti stability motocyklů a strojů jim podobných, včetně autorova kritického zhodnocení.
Rekuperační systémy v automobilové technice
Běhoun, Lukáš ; Repka, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodami rekuperace energie v automobilové technice. V první části je přiblížen historický vývoj rekuperačních systémů od konce 19. století až do současnosti. Druhá část je věnována rozdělení rekuperačních systémů podle způsobu akumulace a přenosu energie. Pro každý systém jsou uvedeny tři příklady použití. Ve třetí části jsou porovnány jednotlivé akumulátory a následně celé rekuperační systémy používané v autobusové dopravě. Ve čtvrté části byl proveden výpočet spotřeby paliva autobusu bez rekuperačního systému a stejného autobusu s rekuperačním systémem Bosch Rexroth. Poslední část se zabývá možným budoucím vývojem rekuperačních systému.
Matematické modely pneumatik
Straka, Tomáš ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou modelování pneumatik pro počítačové simulace. Cílem práce je výčet a popsání aktuálně používaných matematických modelů pneumatik a jejich vzájemné porovnání. V práci jsou popsány modely kartáčové, Fiala, Magic Formula (Pacejka), FTire, UA-Gim, 521 a DELFT. Jednotlivé modely jsou následně porovnány pomocí simulací v softwaru MSC ADAMS Car. Výsledky jsou prezentovány pomocí grafů s komentářem a zhodnocením. Tato práce slouží k vytvoření přehledu v oblasti aktuálně používaných matematických modelů pneumatik v počítačových simulacích.
Stabilizační jízdy jednostopých vozidel
Jeřela, Martin ; Janoušek, Michal (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Rešeršní práce je zaměřena na mechanické a elektronické systémy stability. Jejich stručný vývoj a podrobný popis funkce, které se v dnešní době vyskytují u jednostopých motoro-vých vozidel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 90 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.