Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Habituální pohybová aktivita u dětí v předškolním věku: srovnání klasické mateřské školy a lesní mateřské školy
Zemlerová, Hana ; Procházka, Michal (vedoucí práce) ; Havlíčková, Michaela (oponent)
Cílem práce bylo objektivizovat pohybovou aktivitu dětí ve dvou rozdílných typech předškolních zařízení, v lesní mateřské škole a v běžných mateřských školách. Teoretická část práce se věnuje charakteristice pohybu u předškolních dětí, faktorům ovlivňujícím pohybovou aktivitu, jejím benefitům v tomto věku a prostředkům, kterými je možno pohybovou aktivitu objektivizovat. Výzkumná část je zaměřena na jednu konkrétní lesní mateřskou školu. Pro objektivizování pohybové aktivity byl zvolen krokoměr. Výsledky ukázaly, že děti v lesní mateřské škole udělají více kroků během pobytu ve školce i celkově za den, než děti v běžných mateřských školách. Odpoledne po odchodu ze školky jsou naopak aktivnější děti z běžných mateřských škol. Nejmarkantnější rozdíl v úrovni pohybové aktivity mezi oběma skupina dětí se ukázal při jejich pobytu v předškolním zařízení. Z hlediska dostatečného množství pohybové aktivity by proto lesní školka mohla být dobrou alternativou předškolního vzdělávání.
Case study of physiotherapeutic treatment of a patient after total hip endoprosthesis
Stylianidou, Maria ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Zemlerová, Hana (oponent)
Title: Case study of diagnosis of total hip endoprosthesis Author: Maria Stylianidou This Bachelor Thesis includes the treatment of the case of my patient who had an operation of total hip endoprosthesis 3 years ago, caused by osteoarthritis. Focusing in kinesiology and biomechanics of the hip after surgery and discuss its correlation with the low back. My Bachelor Thesis consists of two parts: theoretical and practical parts. The theoretical part includes the anatomical, kinesiological and biomechanical aspects of the hip joint as well its connection with the lumbar after hip operation by possible complications which affect the low back. In practical part I analysed every procedure I have done with my patient, all examinations and their conclusions and day to day therapy procedures and progress. At the end of the therapy sessions, the patient had some important changes concerning her pelvis and spine, fascias, muscles as well as her gait pattern. More details about the progress of the patient included on the final kinesiologic examination in the special part of this Bachelor Thesis. KEY WORDS: Total hip endoprosthesis, Stability, Low back pain, Core stabilization system, Balance exercises
Case study of physiotherapy treatment of a patient with the diagnosis
Jorlo, Johanne Marie ; Maršáková, Kateřina (vedoucí práce) ; Zemlerová, Hana (oponent)
Název: Kazuistika fyzioterapeutické léčby pacientky po totální náhradě kolenního kloubu. Abstrakt: Účelem této práce je představit fyzioterapeutický postup použitý u pacientky trpící ztuhlostí po atypické totální náhradě kolenního kloubu. Práce se skládá ze dvou částí: obecné a speciální. Smyslem obecné části je vysvětlit tento konkrétní případ totální náhrady kolene z konkrétního hlediska. Účelem speciální části je pak uvést podrobnosti fyzioterapie jako léčby, její vedení a výsledky. Metoda: Pacientka (ročník 1958) s chronickou ztuhlostí po totální náhradě kolenního kloubu byla vybrána k účasti v této případové studii, k níž dala svůj informovaný souhlas. Kopie formuláře jejího souhlasu je k dispozici v příloze na konci této práce. Klinické vyšetření, vlastní léčba a hodnocení postupu se konalo v Rehabilitační klinice Malvazinky v době od 21. do 31. ledna 2014 pod dozorem paní Mgr, Hany Zemlerové. K vyšetřovacím a léčebným pomůckách a zařízením patřil operační stůl, neurologické kladívko, úhloměr, míč overball, velké míče, bosu míče, míče s gumovými hroty, podpůrné polštáře, stacionární bicykl a podložky. Léčebné metody a zásady spočívaly v použití PIR, v manipulaci měkkých tkání a kloubů a v posturální úpravě. Obecná část vychází z teorie ovládnuté na základě bakalářského studia fyzioterapie na...
Kazuistika pacienta s Guillain - Barré syndromem
Dvořáková, Diana ; Vrbová, Martina (vedoucí práce) ; Zemlerová, Hana (oponent)
Název práce: Kazuistika pacienta s diagnózou Guillain - Barré syndromem Autor: Diana Dvořáková Cíle práce: Cílem obecné části práce je shrnutí teoretických poznatků a informací o Guillain - Barré syndromu. Cíl speciální části je zpracování kazuistiky, kde je popsán možný rehabilitační postup a zhodnocení efektu zvolených terapeutických metod u pacienta s tímto onemocněním. Metoda práce: Tato bakalářská práce byla vypracována během měsíční odborné praxe na Rehabilitační klinice Malvazinky v Praze, která se konala od 21.1 - 15.2. 2013. Práce se skládá ze dvou částí. Obecná část zahrnuje teoretické poznatky o Guillain - Barré syndromu, kde je největší prostor věnován klinickému obrazu nemoci, diagnostice a léčebným postupům. Speciální část obsahuje zpracovanou kazuistiku pacienta s Guillain - Barré syndromem. Klíčová slova: Guillain - Barré syndrom, rehabilitace, kazuistika
Habituální pohybová aktivita u dětí v předškolním věku: srovnání klasické mateřské školy a lesní mateřské školy
Zemlerová, Hana ; Procházka, Michal (vedoucí práce) ; Havlíčková, Michaela (oponent)
Cílem práce bylo objektivizovat pohybovou aktivitu dětí ve dvou rozdílných typech předškolních zařízení, v lesní mateřské škole a v běžných mateřských školách. Teoretická část práce se věnuje charakteristice pohybu u předškolních dětí, faktorům ovlivňujícím pohybovou aktivitu, jejím benefitům v tomto věku a prostředkům, kterými je možno pohybovou aktivitu objektivizovat. Výzkumná část je zaměřena na jednu konkrétní lesní mateřskou školu. Pro objektivizování pohybové aktivity byl zvolen krokoměr. Výsledky ukázaly, že děti v lesní mateřské škole udělají více kroků během pobytu ve školce i celkově za den, než děti v běžných mateřských školách. Odpoledne po odchodu ze školky jsou naopak aktivnější děti z běžných mateřských škol. Nejmarkantnější rozdíl v úrovni pohybové aktivity mezi oběma skupina dětí se ukázal při jejich pobytu v předškolním zařízení. Z hlediska dostatečného množství pohybové aktivity by proto lesní školka mohla být dobrou alternativou předškolního vzdělávání.
Možnosti vyšetření balančních schopností v dětském věku
Zemlerová, Hana ; Zounková, Irena (vedoucí práce) ; Smolíková, Libuše (oponent)
Cílem práce bylo shromáždit poznatky o vyšetřovacích polohách, úkonech a testech cílených na rovnovážné funkce. Na začátku práce se hovoří všeobecně o rovnovážných funkcích a o jejich vývoji v rámci dětského věku. Ve speciální části se práce zaměřuje na vyšetřovací metody použitelné v dětském věku. Z klinických vyšetřovacích metod práce pojednává o statických, dynamických i o testovacích bateriích. U statických vyšetření se práce věnuje polohám vycházejícím ze vzpřímeného stoje. Dynamická vyšetření jsou zaměřena zejména na modifikovanou chůzi. Dále se práce zabývá objektivizujícím přístrojovým vyšetřením balančních funkcí. Práce je založena na rešeršním sběru informací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.