Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ambrosiové hálky - přehlížený model evoluce houbového farmaření
Zelinková, Barbora ; Kolařík, Miroslav (vedoucí práce) ; Janšta, Petr (oponent)
Ambrosiové hálky jsou unikátním typem hálek hmyzu z čeledě bejlomorkovitých. Jejich sdružení s houbovým symbiontem, který vytváří uvnitř hálky ambrosiovou vrstvu mycelia, je jedinečná a připomíná houbové farmaření u jiných skupin hmyzu. Doposud nebylo provedeno mnoho výzkumů na jednotlivé komponenty ambrosiových hálek: hálkotvorný hmyz, symbiotickou houbu a hostitelskou rostlinu. Tato práce poskytuje náhled na houbové farmaření, popis hálkotvorného hmyzu a hub ambrosiových hálek, charakteristiku houbových sekundárních metabolitů, a přehled mechanismů jednotlivých složek a jejich vliv na iniciaci hálky a vztahy mezi nimi. Práce dává do souvislostí dlouho známé i nově získané informace o vzájemných interakcích a ukazuje, že doposud přijímané funkce nejsou přesné a každá složka ambrosiové hálky se částečně podílí na její tvorbě. Klíčová slova: ambrosiové hálky, nutritivní mycelium, houbové farmaření, hostitelská speciace, druhová diverzita, fyto-mykofagie, trofické interakce, bejlomorkovití, Cecidomyiidae, Botryosphaeria dothidea, sekundární metabolity
Komparace metod nácviku počátečního čtení u žáků na začátku 2. třídy ZŠ
Zelinková, Barbora ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Komparace metod nácviku počátečního čtení u žáků na začátku 2. třídy ZŠ Diplomová práce se zabývá metodami výuky počátečního čtení. Představuje náhled na historický vývoj metodik v českých školách i na jejich současné pojetí. Práce se skládá ze dvou stěžejních částí. V první části jsou shrnuty poznatky získané na základě analýzy odborné literatury, která se zabývá zkoumanou problematikou. Druhá část je praktická, v níž popisujeme a vyhodnocujeme výzkumné šetření. Teoretická část je zaměřena na předčtenářské období a vliv předškolní výchovy na čtení. Podává informace o vývoji dílčích funkcí, vysvětluje význam rozvoje dovedností potřebných pro zvládnutí správné techniky čtení a seznamuje s faktory ovlivňujícími připravenost dítěte na vstup do školy. Součástí je kapitola zabývající se čtenářskou gramotností dětí a rolí učitele v procesu čtení. Opomenuty nejsou ani inspirativní alternativní metody. Praktická část je zaměřena na komparaci tří aktuálně nejpoužívanějších metod počátečního čtení. Práce si klade za cíl zhodnotit na základě vlastního průzkumu celkovou efektivitu metod ve vztahu k úrovni čtenářské gramotnosti žáků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Volnočasové programy pro Romy
Zelinková, Barbora ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Bakalářská práce představuje organizace, které se zabývají romskou menšinou. Zaměřuje se na současnou situaci proromských i romských organizací v České republice, na to jaké služby organizace poskytují a kdo je financuje. Podává informace o vybraných organizacích poskytujících především volnočasové programy pro romské děti a mládež. Seznamuje s jednotlivými aktivitami těchto organizací. Vysvětluje význam nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a terénní sociální práce. Součástí práce je kapitola zabývající se výchovou a vzděláváním romských žáků. Praktická část je zaměřena na Denní centrum pro děti a mládež ve Žďáře nad Sázavou. Jejím cílem je zhodnotit současný stav a přínos programů Denního centra pro děti a mládež.
Application of IFRS 15 and its impact on revenue recognition and financial reporting
Zelinková, Barbora
Zelinková Barbora. Application of IFRS 15 and its Impact on Revenue Recognition and Financial Reporting. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2017. Diplomová práce se zabývá aplikací nového standardu IFRS 15 a poukazuje na změny v rozpoznávání výnosů a finančním vykazování v důsledku nahrazení stá-vajících standardů IAS 11 Stavební smlouvy a IAS 18 Výnosy. V teoretické části jsou blíže vysvětleny důvody zavádění nového standardu s detailními požadavky standardu. V praktické části je pak znázorněn dopad na rozpoznání výnosů z časového hlediska a rovněž pro různá odvětví.
Poptávka a nabídka na trhu středních škol v ČR
Zelinková, Barbora ; Rusmichová, Lada (vedoucí práce) ; Džbánková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou poptávky a nabídky na trhu středních škol v ČR se zaměřením na rozdíly mezi státním a soukromým sektorem. Obsahem práce je vymezení základních pojmů souvisejících s tématem, popis vývoje a historického konceptu školství, charakteristika specifik marketingové strategie a rozdílů ve financování státního a soukromého sektoru. Zároveň práce zkoumá statistická data vývoje poptávky a nabídky školství. Praktická část se zabývá výzkumem na státním a církevním gymnáziu v Kutné Hoře - zahrnuje rozhovory s řediteli a dotazníky mezi žáky prvního ročníku středoškolského stupně vzdělání.
Komparace metod nácviku počátečního čtení u žáků na začátku 2. třídy ZŠ
Zelinková, Barbora ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Komparace metod nácviku počátečního čtení u žáků na začátku 2. třídy ZŠ Diplomová práce se zabývá metodami výuky počátečního čtení. Představuje náhled na historický vývoj metodik v českých školách i na jejich současné pojetí. Práce se skládá ze dvou stěžejních částí. V první části jsou shrnuty poznatky získané na základě analýzy odborné literatury, která se zabývá zkoumanou problematikou. Druhá část je praktická, v níž popisujeme a vyhodnocujeme výzkumné šetření. Teoretická část je zaměřena na předčtenářské období a vliv předškolní výchovy na čtení. Podává informace o vývoji dílčích funkcí, vysvětluje význam rozvoje dovedností potřebných pro zvládnutí správné techniky čtení a seznamuje s faktory ovlivňujícími připravenost dítěte na vstup do školy. Součástí je kapitola zabývající se čtenářskou gramotností dětí a rolí učitele v procesu čtení. Opomenuty nejsou ani inspirativní alternativní metody. Praktická část je zaměřena na komparaci tří aktuálně nejpoužívanějších metod počátečního čtení. Práce si klade za cíl zhodnotit na základě vlastního průzkumu celkovou efektivitu metod ve vztahu k úrovni čtenářské gramotnosti žáků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Volnočasové programy pro Romy
Zelinková, Barbora ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Bakalářská práce představuje organizace, které se zabývají romskou menšinou. Zaměřuje se na současnou situaci proromských i romských organizací v České republice, na to jaké služby organizace poskytují a kdo je financuje. Podává informace o vybraných organizacích poskytujících především volnočasové programy pro romské děti a mládež. Seznamuje s jednotlivými aktivitami těchto organizací. Vysvětluje význam nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a terénní sociální práce. Součástí práce je kapitola zabývající se výchovou a vzděláváním romských žáků. Praktická část je zaměřena na Denní centrum pro děti a mládež ve Žďáře nad Sázavou. Jejím cílem je zhodnotit současný stav a přínos programů Denního centra pro děti a mládež.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.