Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Příprava dobrovolníků ve věku 15-18 let
ZELENKOVÁ, Edita
Bakalářská práce se věnuje přípravě dobrovolníků ve věku 15-18 let. Cílem práce je tedy představit proces přípravy dobrovolníku. V úvodu je objasněn pojem dobrovolnictví, dále typy a oblasti výkonu činnosti. Následující část charakterizuje období adolescence a konkrétní specifika přípravy dobrovolníků v tomto věku. Práce je doplněna konkrétním příkladem přípravy dobrovolníků v organizaci Diakonie ČCE Rolnička.
Metoda kreslení forem waldorfské školy jako inspirace pro volnočasovou výtvarnou výchovu
DOMORÁZEK ZELENKOVÁ, Edita
Bakalářská práce se zabývá waldorfskou pedagogikou a jejím specifickým předmětem kreslení forem. Cílem této práce je zmapovat klíčová teoretická východiska waldorfské pedagogiky a následně je aplikovat do prostředí volnočasové pedagogiky, a vybrané metody zpracovat do metodických listů pro volnočasové aktivity zaměřené na výtvarnou činnost. V teoretické části autorka čerpá z odborné literatury. První kapitola představuje waldorfskou pedagogiku s ohledem na její cíle a principy pro rozvoje člověka fyzického, duchovního a duševního. S tím souvisí vývojové fáze dítěte ve druhém sedmiletí podle zakladatele waldorfského školství Rudolfa Steinera. Dále popisuje volnočasovou výchovu a aktivity spojené s touto pedagogikou. Charakterizuje specifický předmět eurytmie, který je součástí předmětu kreslení forem. Poslední část je věnována kreslení forem. Teoretická část obsahuje reakce na waldorfskou pedagogiku. Praktická část navazuje na teoretické poznatky. Struktura výchovně vzdělávacího procesu je vedena podle autorkou vytvořených metodických listů. V metodických listech autorka využívá kreslenou formu, kreslení pastelkami a voskovými bločky, modelování. První část realizace didaktického projektu byla uskutečněna v ZŠ SVOBODNÁ v Písku s žáky čtvrté třídy. Druhá část byla aplikována v rámci činnosti zájmového kroužku DDM Strakonice. Praktická část zahrnuje hodnocení a vlastní reflexi realizovaného pedagogického procesu. V závěru práce autorka shrnuje osobní zkušenosti s waldorfskou pedagogikou. Využití alternativního výchovně vzdělávacího principu kvituje s ohledem na rozšíření pohledu pedagoga i samotné běžné praxe. Upozorňuje však na potřebu dostatečné zkušenosti získané na waldorfských seminářích a hlubší osobní vhled do problematiky.
Téma smrti ve výuce na 1. stupni ZŠ
ZELENKOVÁ, Eva
Práce se zabývá způsoby, jakými je možné se žáky na 1. stupni ZŠ otevírat téma smrti v rámci výuky. Na základě studia teoretických východisek jsou zde stanoveny důležité komponenty pro zkoumání tématu smrti ve výuce, které jsou představeny v první části práce. V té se práce zaměřuje na proměny přístupu ke smrti v historii až po současnost, na zahraniční koncept death education a také na problematiku české výchovy vztahující se ke smrti a možnosti a specifika její realizace včetně významu četby knih s tematikou smrti pro děti. V druhé části práce jsou představeny připravené výukové celky vytvořené pro možnosti otevírání tématu smrti s dětmi od 3. do 5. ročníku, s jejich zasazením do jednotlivých vzdělávacích oblastí, ročníků a období výuky. Výzkum je realizován metodou akčního výzkumu a tematickou analýzou získaných materiálů. Vyhodnocené realizované přípravy potvrzují data z dřívějších výzkumů a pramenů, tedy jsou tyto pro možnosti otevírání tématu smrti ve výuce s žáky vhodné.
Nabídka volnočasových pohybových aktivit pro děti s disabilitou v okrese Jindřichův Hradec
ZELENKOVÁ, Eva
Tématem této práce je zjistit, jaké jsou možnosti integrace do nabídky volnočasových pohybových aktivit v okrese Jindřichův Hradec pro děti s disabilitou zrakovou, sluchovou a mentální ve věku 8 15 let. V teoretické části je nastíněna problematika pojmu disabilita, jeho charakteristika a klasifikace, dále se věnuje charakteristice a klasifikaci jednotlivých disabilit, na které je tato práce zaměřena, tedy disability zrakové, sluchové a mentální. Součástí teoretické části je také popis okresu Jindřichův Hradec a vymezení pojmu volnočasová pohybová aktivita. Praktická část práce se pak věnuje samotnému výzkumu provedenému v okrese Jindřichův Hradec. Výzkumné šetření bylo prováděno formou anketního šetření. Do anketního šetření se zapojilo 22 trenéru, 15 dětí s disabilitou, 30 intaktních dětí, 15 rodičů dětí s disabilitou a 5 ředitelů škol/sportovišť. V rámci výsledků z výzkumného šetření nebyly výzkumné předpoklady (a to sice, že nabídka volnočasových pohybových aktivit je pro děti s jednotlivými typy disability dostatečná) potvrzeny. Trenéři volnočasových pohybových aktivit jsou sice ze 100 % toho názoru, že by děti s disabilitou určitě měly mít možnost integrace, ale z 55 % jim toto vlastně nejsou schopni umožnit, což jistě souvisí i s faktem, že 40 % dotázaných trenérů nemá žádné sportovní vzdělání. Děti intaktní i děti s disabilitou jsou integraci nakloněny, stejně tak i rodiče dětí s disabilitou, kteří ani netrvají na speciálně pedagogickém vzdělání lektorů.
Podnikatelský záměr
Zelenková, Eva ; Svorová, Hana (oponent) ; Sládková, Jitka (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá podnikatelským záměrem pro založení relaxačního a masážního centra, které bude poskytovat kvalitní služby. Práce se dále zabývá, jakým způsobem by projekt mohl být financován a jeho uvedením na trh.
Význam revitalizace odvodněných rašelinišť pro nápravu vodního režimu a zachování biodiverzity rašelinišť v šumavské krajině
Správa NP a CHKO Šumava, Kašperské Hory ; Zelenková, Eva ; Mikulášková, Eva ; Stíbal, František ; Bufková, Ivana
Jedním z hlavních úkolů projektu je analýza hydrochemických poměrů na odvodněných a neodvodněných ombrotrofních i minerotrofních typech rašelinišť. Dalším cílem projektu VaV je vyhodnocení vlastní reakce rašeliništních ekosystémů na provedená revitalizační opatření, včetně širších hydrologických vazeb v rámci povodí. Základní přístup pro realizaci spočívá především v pokračování detailního monitoringu sledovaných odvodněných rašelinišť nastartovaného předchozím projektem VaV SL1/21/04. Tento monitoring je zaměřen na sledování hladiny podzemní vody na rašeliništi a jejího chemismu, které vypovídají o stabilitě vodního režimu a intenzitě rozkladných/degradačních procesů v rašelinném humolitu. Je uveden přehled monitorovaných ploch včetně abiotických parametrů, které byly sledovány. Výsledky projektu bude využívat správa NP a CHKO Šumava jako zpětnou vazbu při realizaci revitalizačních projektů.
Vodní a teplotní režim lesa, paseky a mrtvého lesa ve vegetační sezóně
Tesař, Miroslav ; Šír, Miloslav ; Zelenková, E. ; Lichner, Ľ.
Příspěvek porovnává vodní a teplotní režim tří stanovišť ležících na Šumavě.
Vliv vegetace na vodní a teplotní režim tří povodí ve vrcholovém pásmu Šumavy
Tesař, Miroslav ; Šír, Miloslav ; Zelenková, E.
Na třech šumavských povodích, krytých odlišným porostem (zdravý dospělý smrkový les, holina porostlá bylinami a mrtvý les s bylinným podrostem), se zkoumá vliv druhového složení vegetace na vodní a teplotní režim. Povodí se nacházejí v chladném klimatickém pásmu, kde srážky ve vegetační sezóně výrazně překračují potřebu vody na transpiraci rostlin.

Viz též: podobná jména autorů
1 ZELENKOVÁ, Edita
5 ZELENKOVÁ, Eva
2 Zelenková, Erika
5 Zelenková, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.