Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompozice a dekompozice jako strategie současného umění
Zakharova, Iryna ; JANOŠČÍK, Václav (vedoucí práce) ; LEDVINA, Josef (oponent)
Proměna vztahu k věcem, materiálům, nutí hledat nové strategii a šablony vytváření “uměleckých situací”, a vyznám těchto situace je flexibilní, nezafixovaný. Každá situace se zdá být rozložitelná, a žádná věc není důležitější než jiná. Zdá se, že odpoutaný postup přemýšlení o věcech nabízí svobodnější formy, bez hledání nějakého konkrétního vyššího významu, či pravd. Tak jako i spekulativní realisté nepovznášeli poznání jedince o věcech, věc sama o sobě cirkuluje a působí bez našeho zúčastnění. Tato představa jiné, nepoznatelné reality, ve které je vše fundamentálně odlišné a věcí cirkulují bez nás, v umělecké praxi nabízí libovolné komponování a dekomponováni věcí. Protože už nemusím reagovat na věci jak "jsou", ale jen na věci tak, jak se "jeví". Možná to, co dělá umělecké gesto tak silným není gesto samo, ale moment před a po něm, nebo mezi gesty. Místo mezi gesty je důležitou fází, ve které si můžeme uvědomit a reflektovat, co se stalo, a co se teprve stane.
Akce
Zakharova, Iryna ; MUSILOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; MĚŘIČKA, Jan (oponent)
Svoji práci jsem zaměřila na akční umění. Zajímá mne povaha akce, prostředí, ve kterém dílo vznikalo (včetně záměru autora), socio-kulturní dopad a také duchovní a umělecké role autora. Svoji práci uvádím rozhovorem s Angelou o umění. Dále zavádím pojem nazírání jako duchovní kategorii, která zadává rytmus společenského dění. Nazírání jako přerušení běžného chodu věcí. Uvádím akce, příklady tělesné performance, které v sobě obsahují více uměleckých metod, ale snažím se posunout definici akce tím, že uvádím různorodé příklady. Pokračuji tématem dokumentace akce, kde např. fotografie může být nezbytným prvkem k tomu, aby se akce odehrála a uskutečnila.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.