Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inokulace ořešáku královského fytopatogenními houbami
Zbořilová, Jana
Diplomová práce se zabývá inokulací ořešáku královského patogenními houbami, prokazatelně způsobujících onemocnění kmenů zvané Trunk Diseases, které po celém světě způsobuje velké hospodářské škody u široké škály dřevin. Vlastní výzkum probíhal v lokalitě Lednice. Na ploše byly vysázeny ořešáky královské, které byly inokulovány zkoumanými patogenními houbami. Inokulace započala 10. 4. 2017 a opakovala se 2. 5. 2017. V závěru sezóny 2017, v datu 23. 10. 2017, proběhl odběr částí kmenů, kde byl předpokládán rozvoj lézí. Ve všech zkoumaných vzorcích byla prokázána přítomnost příslušného patogenního organismu a byla ověřena zpětnou kultivací. Veškeré použité izoláty byly prokázány jako patogenní pro ořešák.
Garcia Lorca: "Mariana Pinedová" - komplexní kostýmní řešení
Kristiánová, Lenka ; PÁTÁ, Agnieszka (vedoucí práce) ; ZBOŘILOVÁ, Jana (oponent)
Tématem mé diplomové práce je hra Mariana Pinedová, kterou napsal F. G. Lorca, nejvýznamnější španělský dramatik a básník 20. století. Má práce je rozdělena na dvě hlavní části. V první teoreticko-historické části je stručně představen život autora a prostředí, které silně ovlivnilo jeho tvorbu a jeho motivace k napsání dramatických děl. V této části je také stručně shrnuto historicko-politické zázemí v souvislosti s přímým vlivem na jeho tvorbu. Dále zde chci nastínit situaci, která se stala podkladem pro dějový vývoj hlavní postavy celého díla, historickou postavu Mariany Pinedové a její osud, ne příliš odlišný od osudu samotného autora. Druhá část mé práce se zaměřila na odhalení a popsání psychologické stránky jednotlivých dramatických postav v rámci zasazení do děje, jejich motivaci, rozbor jmen a uvedených symbolů. Stručně zde nastiňuji dějovou linku dramatu a rozbor některých situací a jejich následků. Následně přicházím k vlastní koncepci barev, tvarů, návrhů kostýmů i atmosféry dramatické hry. Na závěr mé diplomové práce přikládám varianty obrazových návrhů kostýmového řešení, jeho vývoj v dějové lince, jeho proměny a chci upozornit na důležitost a nezbytnost kostýmů v celkovém vyznění hry na diváka.
Leoš Janáček: "Z mrtvého domu - komplexní scénografický projekt
Gsöllhoferová, Tereza ; DUŠEK, Jan (vedoucí práce) ; ZBOŘILOVÁ, Jana (oponent)
Cílem této práce je vytvořit ucelenou scénografickou koncepci včetně kostýmních návrhů k opeře "Z mrtvého domu" - poslední opeře českého hudebního skladatele přelomu 19. a 20. století Leoše Janáčka. Mimo vlastního výtvarného projektu se práce zabývá osobností Leoše Janáčka a jeho další tvorbou, problematikou odnětí svobody, prostředím ruských vězení a stručným rozborem slavných uvedení opery "Z mrtvého domu". Toto předchozí studium spolu s inspiračními zdroji z výtvarného umění a beletrie ovlivnily tvorbu mého vlastního scénografického řešení. Vzniklá koncepce by měla umožnit inscenovat operu "Z mrtvého domu" moderním nepopisným způsobem a současně brát zřetel na historické reálie a ctít původní skladatelovu ideu.
Václav Havel: "Žebrácká opera" - komplexní kostýmní řešení
Šárková, Kamila ; ZÁBRODSKÁ, Dana (vedoucí práce) ; ZBOŘILOVÁ, Jana (oponent)
Předkládaný text se zabývá komplexním kostýmním řešením Žebrácké opery Václava Havla. Autorka diplomové práce se dostává od historie hry přes rešerše až k vlastnímu konceptu a kostýmnímu řešení. Hra byla napsaná v sedmdesátých letech, kdy Havel kriticky reagoval na tehdejší situaci. Šlo o kritiku aktuální situace. Pro současnou aktualizaci autorka hru umístila na malé město. Z jeho společnosti vychází také inspirace pro jednotlivé typy postav. Text je rozdělený na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se autorka zabývá historií hry, jednotlivými inscenacemi a Havlovým přístupem k divadlu. V Praktické části se pak dozvídáme o konceptu a jeho inspiraci rozvoji a k celkovém kostýmním řešení s rozborem jednotlivých postav podložených obrázkovou dokumentací.
Carl Orff: "Prometheus" - komplexní scénografický projekt
Gospavić, Jovana ; ZBOŘILOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; ZÁBRODSKÁ, Dana (oponent)
Tato práce si klade za cíl v teoretické rovině rozebrat způsob nahlížení Carla Orffa na hudební tvorbu ve spojitosti s jeho scénickými divadelními díly. Soustředí se na skladatelovy poznámky o soudobém scénování a vytvoření jeho hudebního divadla. Srovnává jeho uvažování s tehdejšími tendencemi avantgardy a modernizmu týkající se moderního řeckého divadla a způsobu jeho inscenování. Zabývá se přenositelností obecních sociálních aspektu mýtu na moderní dobu, jejich dramatickým potenciálem a odlišným přístupem čelních představitelů avantgardy k této problematice. Druhá část práce se zastavuje u interpretace opery Prometheus a rozebírá možnosti jejího scénografického a kostýmního řešení.
Bertolt Brecht: "Dobrý člověk ze Sečuanu" - komplexní kostýmní řešení
Bočková, Paulína ; ZBOŘILOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; PÁTÁ, Agnieszka (oponent)
Tématem magisterské práce je kostýmní koncepce k divadelní hře Dobrý člověk ze Sečuanu napsané Bertoltem Brechtem. Studie popisuje vlastní pracovní postup při tvorbě výtvarné koncepce. V teoretické části se zaměřuje na hledání podstaty epického divadla v kostýmním ztvárnění, dějiny čínského odívání, čínskou mentalitu a filozofii a potřebu a dějiny masky. V praktické části hledá filozofický rozpor díla, charaktery daných postav, rozpracování na situace a z nich vzešlou kostýmní koncepci. Celou prací objasňuji svou koncepci a metodu, jak jsem se k ní dopracovala.
Scénografie hudebního divadla. Opera B. Martinů a G. Neveuxe "Julietta" - komplexní scénografický projekt
Tereba, Ján ; DUŠEK, Jan (vedoucí práce) ; ZBOŘILOVÁ, Jana (oponent)
Abstrakt V prvej časti mojej bakalárskej práce budem rozoberať príčiny a obdobie vzniku surrealizmu, jeho prejavy ako vo sfére literárnej a filozofickej, tak aj jeho presahy do výtvarného umenia. Na jednotlivých príkladoch uvediem metódy surrealistickej obrazovej imaginácie. Popíšem vplyv surrealizmu na svetové a České divadlo a prehodnotím v akej miere divadlo vychádzalo zo surrealistickej metodiky. Analýza a snaha o rekonštrukciu inscenácií Julie aneb snář a Julietta aneb snář na základe získaných vedomostí. Vyvodenie záveru. V druhej časti, venovanej vlastnému konceptu výtvarného riešenia, predstavím, na základe znalostí o surrealizme a divadle ovplyvneným surrealizmom, moje vlastné scénické a kostýmové riešenie k opere Bohuslava Martinů Julietta aneb snář. V závere prepojím výsledky obsiahnuté v prvej časti s výsledným konceptom. Cieľom by malo byť zistiť, či a ako sa prejavili naštudované materiály na finálnej koncepcii.
Alfred Jarry: "Král Ubu" - komplexní kostýmní řešení
Pinkavová, Eleanor ; ZBOŘILOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; ZÁBRODSKÁ, Dana (oponent)
Tématem této diplomové práce je komplexní kostýmní řešení hry Král Ubu od Alfreda Jarryho, včetně dokumentace tvůrčího procesu od počáteční analýzy hry až po konečné návrhy. Tato hra vznikla na konci 19. století a bývá považována za předchůdce absurdního dramatu a surrealismu. Vypráví o krátké krutovládě zaostalého, odporného tyrana jménem Ubu, který se dostal k moci vraždou polského krále. Hra vyniká svou drsnou hravostí, bezohledností ke společenským a kulturním tradicím, svou svobodomyslností i formou jazyka, kterou je napsána. Na povrchu působí jako pošetilá fraška, ale obsahuje mnoho hlubších podtónů, díky kterým bývá Jarry občas považován za symbolistického autora. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám postavou autora, obsahem hry a kontextem jejího vzniku a zkoumám, jakými způsoby byla v minulosti inscenována. Cílem nebylo podat souvislý přehled o životě Alfreda Jarryho, o jeho tvorbě, či o inscenační historii Krále Ubu. Informace zde obsažené mají sloužit pouze jako doklad historické a teoretické rešerše, která byla nezbytná pro porozumění tomuto dílu a měla dopad na konečný výsledek práce. Druhá, praktická část dokumentuje především myšlenkový proces vzniku samotného kostýmního konceptu. Úvod představuje klíčové úvahy, které vzešly z četby textu hry a ovlivnily celkový postup práce. Následuje analýza postav a situací na základě textu a uvedení inspiračních zdrojů. Hlavní sekce popisující konečné návrhy jednotlivých scén a kostýmů je podložena obrazovou přílohou.
F.M. Dostojevskij: Idiot" - kostýmní výprava
Tavelová, Helena ; VOHLÍDALOVÁ, Ivana (vedoucí práce) ; ZBOŘILOVÁ, Jana (oponent)
Diplomová práce F. M. Dostojevskij: Idiot se zabývá životem autora s akcentem na jeho tvorbu, jež je neustále aktuální, neboť popisuje stále živá témata týkající se života člověka. Práce se také zabývá problémy, jež jsou klíčové k pochopení F. M. Dostojevského a jeho vnímání světa a pojednává o předchozím zinscenování této hry v Čechách se zaměřením na dílo režiséra Miroslava Krobota. Tato práce však předně předkládá podrobnou analýzu Dostojevského díla Idiot a podrobnou analýzu jednotlivých dramatických postav s fokusem na jejich vnitřní procesy a vzájemné vztahy, které jsou následně vyjádřené v kostýmu.
Edward Bond: Moře - komplexní kostýmní projekt
Błaszczyk, Dominika ; ZBOŘILOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; VOHLÍDALOVÁ, Ivana (oponent)
První kapitola mé diplomové práce obsahuje informace o Edwardu Bondovi nejen z chronologického hlediska života a tvorby, ale i v navázanosti na jeho jednotlivé umělecké aktivity. V průzkumu zdůrazňuji důležitou roli Bonda při zrušení cenzury v britském divadle. V druhé části nahlížím na pojem "cool dramatika" a využívám komentářů významných tvůrců 90. let vypovídajících o Bondově autoritě. Dále líčím svůj pohled na brutální dramata a jejich vliv. Třetí část se zabývá Mořem, jeho vznikem, historickými souvislostmi a hlavní problematikou z Bondovy perspektivy. Zde se také věnuji shrnutí a rozboru textu, nejen z hlediska dějového, ale z pohledu vlastní interpretační analýzy. Tato část obsahuje rovněž seznam světových inscenací a teoretický rozbor dvou představení z českého prostředí. Srovnávám režijní koncepce, pojetí prostoru a kostýmu. Čtvrtá, praktická část je v mé práci stěžejní, vyjadřuje myšlenkovou a výtvarnou koncepci, a také obhajobu mého pojetí. Je rozdělena do několika kapitol. Na začátku představuji svá klíčová interpretační témata, podrobně zkoumám jednotlivé otázky a vysvětluji, jakým způsobem se promítají do mé práce. Poukazuji na historické pozadí a rozbory předních myslitelů. Dále představuji výtvarné inspirační zdroje, které určují vizuální stránku mé práce. Po nich přicházím k detailnímu popisu vlastního výtvarného řešení. Podrobně analyzuji jednotlivé dramatické postavy, jejich vývoj a vzájemné vztahy. Popisuji kostýmy a věnuji se jejich konkrétním kvalitám jako jsou materiál, barva, silueta, pohyb, historické prvky, které dokládám obrazovou přílohou. Následně mne zajímá hledaní prostoru dramatického dějství, jeho celkové vnímání a řešení jednotlivých scén. Vysvětluji každou scénickou situaci a její vyznění je podloženo fotodokumentací. Úvod a závěr obsahují otevírající a finální teze a reflektují práci v obecnější rovině. Práci uzavírám poděkováním a seznamem použitých pramenů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Zbořilová, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.