Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Plánování učiva ve výchově ke zdraví
Navrátilová, Klára ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Záhořová, Karolína (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na plánování učiva ve výchově ke zdraví. Cílem práce bylo navrhnout modelové hodiny vybraného tematického celku výchovy ke zdraví na vybrané základní škole. Modelové zpracování hodin bylo připraveno na základě analýzy školního vzdělávacího programu školy, která se zaměřovala na aktuálnost dokumentu a začlenění učiva výchovy ke zdraví ve volitelných předmětech. Dílčím cílem práce bylo také zjistit, zdali jsou učitelé výchovy ke zdraví obeznámeni s koncepcí výchovy ke zdraví ve škole. Mimo jiné bylo dílčím cílem zjistit aktuální stav implementace výchovy ke zdraví v edukační realitě. K získání informací byla využita analýza školního vzdělávacího programu, pozorování a rozhovory. Výsledkem práce je dvanáct modelů hodin tematického celku sexuální výchova. Během analýzy bylo zjištěno, že školní vzdělávací program sledované školy obsahuje špatné informace, je neaktuální a některé učivo vzdělávacího oboru v dokumentu zcela chybí. Ve výběru volitelných předmětů se nenachází předmět zaměřený na výchovu ke zdraví, částečné prolnutí ovšem můžeme shledat u dvou nabízených volitelných předmětů. Rozhovory a pozorováním bylo zjištěno, že učitelé výchovy ke zdraví nejsou obeznámeni s koncepcí výuky výchovy ke zdraví. Během výuky spíše nejsou dodržovány fáze výuky a taktéž se v...
Třídnické hodiny jako součást školní strategie podporující pohodu a pocit bezpečí žáků na základní škole.
Hypšová, Nikola ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Záhořová, Karolína (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na významnost správně vedených třídnických hodin, z hlediska jejich vlivu na budování dobrých vztahů ve třídě a vytvoření příjemného prostředí na základní škole. Věnuje se jejich funkci, důležitosti a přínosu pro jednotlivce, potažmo pro celý kolektiv, včetně třídního učitele. Obsah této práce se také například zabývá správným sestavením třídnických pravidel, která přispívají k vytvoření důvěrné a pohodové atmosféry ve třídním kolektivu, v němž se žáci nebojí promluvit a spolupracovat. Dále práce objasňuje, proč a jakým způsobem by měly být třídnické hodiny uskutečňovány a jaká témata jsou vhodná zařazovat do jejich tematických plánů. Hlavním cílem práce je zjistit, zda třídnické hodiny přispívají k vytvoření bezpečného a pohodového prostředí na Základní škole Zdice u Berouna. K ověření tohoto cíle využiji kvalitativní metody, a to strukturované pozorování žákovských kolektivů při třídnických hodinách a strukturované rozhovory. Obě kvalitativní metody proběhnout na půdě ZŠ Zdice. Rozhovory povedu s učiteli, kteří konají pravidelné třídnické hodiny a s vybranými žáky, s nimiž jejich učitelé tyto hodiny praktikují. Pro učitele i pro žáky jsou vytvořeny dvě odlišné sady otázek. V závěru práce vytvořím návrhy třídnických hodin, jejichž témata budou vycházet ze zjištěných...
Didaktické hry ve výuce výchovy ke zdraví
Pumprlová, Veronika ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Záhořová, Karolína (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zařazování didaktických her do výuky, zde konkrétně do vzdělávacího oboru výchova ke zdraví. Neustále se mluví o reformě českého školství, které by se mělo více začít orientovat na aktivitu žáka než na aktivitu učitele, a tak může být jedním z řešení využívání aktivizačních metod výuky, kam lze zařadit již zmíněné didaktické hry. Teoretická část práce je věnována vymezení pojmu motivace, která je důležitou součástí aktivity žáka ve škole, a jejími druhy. Dále čtenáři přiblíží vymezení pojmu výukové metody a jejich základní rozdělení, na které volně navazuje popis aktivizujících výukových metod, jejich členění a uvedení výhod a nevýhod jejich užití v praxi. Práce se dále dostává konkrétně k didaktickým hrám, kde je detailně popsána jejich metodická příprava, další dělení, ale také zásady použití didaktických her ve výuce. Poslední část teoretické části se věnuje přiblížení vzdělávacího oboru výchovy ke zdraví a její didaktikou v souvislosti s užitím didaktických her ve výuce výchovy ke zdraví. Hlavním cílem praktické části práce je zjistit, co žáci vybrané základní školy považují za didaktickou hru, dále zjistit jejich názor na odehrané hry ve výuce a zda měly vybrané aktivity pro žáky nějaký přínos. Zároveň se praktická část zabývá názorem učitelů vybrané...
Distanční vzdělávání na vybrané Základní škole speciální
Soukalová, Květa ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Záhořová, Karolína (oponent)
Teoretická část bude seznamovat s cílovou skupinou - škola a žáci s lehkým, středně těžkým a těžkým mentálním postižením. Tito žáci jsou stále převážně vzděláváni na ZŠS, proto práce bude popisovat RVP ZŠS a poukáže na zařazení ZŠS v českém školském systému. Dále se zaměří na možnosti forem distančního vzdělávání a možnost aplikací a přístupů, které je možné využít při distanční výuce. V praktické části bude využito dotazníkové metody, rámc níž budou osloveni rodiče a všichni pedagogičtí pracovníci Speciální základní školy Poděbrady, příspěvková organizace. Dotazníkovou metodou se autorka zaměří na hodnocení a konkrétní praktické zkušenosti těchto pedagogů. Výstupem budou příklady dobré praxe pro případ distanční výuky pro školy obdobného zaměření.
Cholesterol a lipoproteiny, jejich metabolismus a vliv na zdraví člověka
Záhořová, Karolína ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Ehler, Edvard (oponent)
Cholesterol a lipoproteiny, jejich metabolismus a vliv na zdraví člověka Práce je zaměřená na cholesterol, lipoproteiny a jejich metabolismus. Podrobně se věnuje jejich charakteristice, významu, funkcím v organismu a vlivu na zdraví člověka. První kapitola shrnuje informace o cholesterolu. Od chemických vlastností a struktury, přes jeho zpracování v těle až po jeho vlastnosti, význam a funkce v lidském těle. Rozebrány jsou i možnosti, jak hladinu cholesterolu ovlivnit. Druhá kapitola uvádí lipoproteiny, jako částice pro náš organismus nezbytně důležité. Zahrnuje jejich charakteristiku, klasifikaci, význam a funkci v těle. Třetí kapitola přináší informace o dyslipidémiích. Zaměřuje se na klasifikaci, význam a léčbu. Následující kapitola se zabývá aterosklerózou, jejími příčinami, důsledky a riziky. A poslední, kapitola přináší stručný přehled metod laboratorního stanovení hladiny cholesterolu, lipidů, lipoproteinů a rizika aterosklerózy. Klíčová slova: Cholesterol, lipoprotein, dyslipidémie, hyperlipoproteinémie, ateroskleróza. 1
Mikrobiologické exkurze
Záhořová, Karolína ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití exkurzí ve výuce biologie na střední odborné škole u tematického celku mikrobiologie. Téma mikrobiologie není pro studenty střední odborné školy příliš atraktivní, cílem práce je zjistit, jaký vliv bude mít výuková forma exkurze na znalosti studentů, kteří mikrobiologickou exkurzi absolvují. Součástí práce je zhodnocení exkurze jako alternativní formy (metody) výuky a její celkový význam ve výuce biologie. Diplomová práce přináší přehled toho, jak by měly jednotlivé fáze exkurze teoreticky vypadat. Přináší přehled institucí a závodů, kde je možné mikrobiologickou exkurzi v praxi pořádat. Další část obsahuje kompletně zpracovanou exkurzi do pivovaru U Fleků včetně přípravy, realizace a vyhodnocení. Exkurze byla absolvována se dvěma třídami různých oborů, jejichž prekoncept byl v rámci výuky biologie totožný. Součástí úvodní školní fáze exkurze je testování studentů formou pretestu ze znalostí tématu mikrobiologie, konkrétně výroby piva a kvasných procesů. Následně proběhne vlastní část exkurze v pivovaru a na závěr přijde opět diagnostická školní část, kdy budou studenti opět testováni formou posttestu. V závěru práce je vyhodnocení výsledků testů a znalostí žáků, porovnání obou tříd a zhodnocení významu exkurze, z něhož vyplývá, že mikrobiologická exkurze měla...
Mikrobiologické exkurze
Záhořová, Karolína
Diplomová práce je zaměřena na využití exkurzí ve výuce biologie na střední odborné škole u tematického celku mikrobiologie. Téma mikrobiologie není pro studenty střední odborné školy příliš atraktivní, cílem práce je zjistit, jaký vliv bude mít výuková forma exkurze na znalosti studentů, kteří mikrobiologickou exkurzi absolvují. Součástí práce je zhodnocení exkurze jako alternativní formy (metody) výuky a její celkový význam ve výuce biologie. Diplomová práce přináší přehled toho, jak by měly jednotlivé fáze exkurze teoreticky vypadat. Přináší přehled institucí a závodů, kde je možné mikrobiologickou exkurzi v praxi pořádat. Další část obsahuje kompletně zpracovanou exkurzi do pivovaru U Fleků včetně přípravy, realizace a vyhodnocení. Exkurze byla absolvována se dvěma třídami různých oborů, jejichž prekoncept byl v rámci výuky biologie totožný. Součástí úvodní školní fáze exkurze je testování studentů formou pretestu ze znalostí tématu mikrobiologie, konkrétně výroby piva a kvasných procesů. Následně proběhne vlastní část exkurze v pivovaru a na závěr přijde opět diagnostická školní část, kdy budou studenti opět testováni formou posttestu. V závěru práce je vyhodnocení výsledků testů a znalostí žáků, porovnání obou tříd a zhodnocení významu exkurze, z něhož vyplývá, že mikrobiologická exkurze měla...
Mikrobiologické exkurze
Záhořová, Karolína
Diplomová práce je zaměřena na využití exkurzí ve výuce biologie na střední odborné škole u tematického celku mikrobiologie. Téma mikrobiologie není pro studenty střední odborné školy příliš atraktivní, cílem práce je zjistit, jaký vliv bude mít výuková forma exkurze na znalosti studentů, kteří mikrobiologickou exkurzi absolvují. Součástí práce je zhodnocení exkurze jako alternativní formy (metody) výuky a její celkový význam ve výuce biologie. Diplomová práce přináší přehled toho, jak by měly jednotlivé fáze exkurze teoreticky vypadat. Přináší přehled institucí a závodů, kde je možné mikrobiologickou exkurzi v praxi pořádat. Další část obsahuje kompletně zpracovanou exkurzi do pivovaru U Fleků včetně přípravy, realizace a vyhodnocení. Exkurze byla absolvována se dvěma třídami různých oborů, jejichž prekoncept byl v rámci výuky biologie totožný. Součástí úvodní školní fáze exkurze je testování studentů formou pretestu ze znalostí tématu mikrobiologie, konkrétně výroby piva a kvasných procesů. Následně proběhne vlastní část exkurze v pivovaru a na závěr přijde opět diagnostická školní část, kdy budou studenti opět testováni formou posttestu. V závěru práce je vyhodnocení výsledků testů a znalostí žáků, porovnání obou tříd a zhodnocení významu exkurze, z něhož vyplývá, že mikrobiologická exkurze měla...
Mikrobiologické exkurze
Záhořová, Karolína ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití exkurzí ve výuce biologie na střední odborné škole u tematického celku mikrobiologie. Téma mikrobiologie není pro studenty střední odborné školy příliš atraktivní, cílem práce je zjistit, jaký vliv bude mít výuková forma exkurze na znalosti studentů, kteří mikrobiologickou exkurzi absolvují. Součástí práce je zhodnocení exkurze jako alternativní formy (metody) výuky a její celkový význam ve výuce biologie. Diplomová práce přináší přehled toho, jak by měly jednotlivé fáze exkurze teoreticky vypadat. Přináší přehled institucí a závodů, kde je možné mikrobiologickou exkurzi v praxi pořádat. Další část obsahuje kompletně zpracovanou exkurzi do pivovaru U Fleků včetně přípravy, realizace a vyhodnocení. Exkurze byla absolvována se dvěma třídami různých oborů, jejichž prekoncept byl v rámci výuky biologie totožný. Součástí úvodní školní fáze exkurze je testování studentů formou pretestu ze znalostí tématu mikrobiologie, konkrétně výroby piva a kvasných procesů. Následně proběhne vlastní část exkurze v pivovaru a na závěr přijde opět diagnostická školní část, kdy budou studenti opět testováni formou posttestu. V závěru práce je vyhodnocení výsledků testů a znalostí žáků, porovnání obou tříd a zhodnocení významu exkurze, z něhož vyplývá, že mikrobiologická exkurze měla...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Záhorová, Kateřina
1 Záhorová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.