|
Analýza rizik spojených se samočinně řízenými vozidly
Weigel, Filip ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
{Cílem práce bylo navrhnout a implementovat systém pro analýzu rizik v samočinně řízených vozidlech. Práce se zaměřila návrh a implementaci systému pro řešení analýzy rizik založené na modelech. Požadavkem na systém byla jeho flexibilita a robustnost. Návrh analýzy rizik byl nejprve předveden v teoretické rovině a poté implementován v modelech systémů ABS a ESP v prostředí UPPAAL. Systém byl dále podroben různým experimentům a testům pro ověření jeho funkcionality. Na implementovaném systému byly vykonané experimenty. Experimenty byly přínosné a systém pro analýzu rizik korektně vyhodnocoval scénáře selhání a adekvátně na vzrůstající riziko reagoval. Výsledky experimentů byly prezentovány na grafech s komentářem daných scénářů selhání.
|
|
Vliv ESP/ESC na chování vozidla
Weigel, Filip ; Mrázek, Vojtěch (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá aktivním prvkem bezpečnosti vozidel - ESP. Systém ESP velmi významně pomáhá se stabilizací vozidla při zatáčení. Práce rozebírá modelování, princip fungování brzd, popis podřízených systémů - ABS a ASR, fyzikální jevy a síly, vzorový příklad, rozbor problému, návrh modelu, implementaci modelu a vyhodnocení experimentů s modelem v prostředí UPPAAL. Cílem práce je prokázat, že systém ESP pomáhá stabilizovat vozidlo při zatáčení pomocí simulačního modelu vozidla. Výsledky jsou prezentány v přehledných grafech. Z grafů lze analyzovat chování vozidla s ESP a bez ESP.
|
| |
|
Rekonfigurovatelná štěrbinová anténní řada
Weigel, Filip ; Pítra, Kamil (oponent) ; Raida, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá základními principy fungování štěrbinových antén. Modely antén byly simulovány ve zvoleném elektromagnetickém simulátoru CST MICROWAVE STUDIO (CST MWS). Je zde vytvořeno několik modelů štěrbinových antén, které jsou optimalizovány pro komunikaci v autě na frekvenci 8 GHz.
|