Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integration of European and Global Issues intoUpper-Secondary English Classes
Němečková, Jana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Betáková, Lucie (oponent) ; Walterová, Eliška (oponent)
Němečková, J. (2018). Integration of European and Global Issues into Upper-Secondary English Classes (unpublished Ph.D. thesis). Praha: Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktiky. Abstrakt Práce se zabývá problematikou integrace vybraného průřezového tématu z Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia, konkrétně Výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech, do hodin anglického jazyka. Práce obsahuje přehled odborné literatury a výzkumných studií týkajících se integrace globální výchovy a jazykového a kulturního vzdělávání a věnuje se globální simulaci jakožto inovativní metodě výuky cizího jazyka v kontextu soudobých lingvodidaktických a psychologických teorií. V rámci výzkumné části byl navržen model integrovaného předmětu "Model United Nations", konkrétně jeho sylabus, metodický manuál pro učitele a doprovodné materiály, a tento model byl následně ověřen, jak z hlediska jeho vhodnosti pro integraci uvedených vzdělávacích oborů, tak z hlediska vlivu účasti studentů v předmětu na rozvoj jejich subjektivně vnímané komunikační kompetence v anglickém jazyce. Jako výzkumný design byl zvolen akční výzkum, kterého se ve třech stádiích zúčastnilo celkem 307 respondentů. Jádrem výzkumu bylo ověřování modelu v rámci práce se šesti pokusnými skupinami středoškolských...
Vliv distanční výuky v Covidu-19 na rodičovské motivace při rozhodování a výběru soukromého doučování
Fleischhackerová, Lucie ; Šťastný, Vít (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vlivu opatření v pandemii COVID-19 na rodičovské motivace při rozhodování a výběru soukromého doučování pro žáky primárního a sekundárního vzdělávání ve větších městech v České republice. Cílem diplomové práce je zmapovat důvody výběru soukromého doučování žáků a způsob, jakým je ovlivnila pandemie. Jedná se o tzv. stínové vzdělávání, které zahrnuje různé formy soukromého doučování. V práci je využit kvalitativní výzkum formou hloubkových rozhovorů. Pro sběr dat je zvolen individuální rozhovor s rodiči žáků (n = 10), kteří využívají nebo se chystají využít soukromé doučování. Pro výzkum byli osloveni rodiče žáků primárního a sekundárního vzdělávání. Rodiče hrají zásadní roli v soukromém doučování, neboť jsou to právě oni, kteří ho svým dětem zajišťují a financují, a tedy tvoří poptávku, proto je důležité se jejich roli v soukromém doučování věnovat. Výběr tématu práce a výzkumného problému je založen na aktuálnosti problematiky soukromého doučování jako stínového vzdělávání, a především na absenci informací o rodičovských motivacích při rozhodování a výběru soukromého doučování, zejména v průběhu pandemie a po ní. V českém prostředí je vliv pandemie na motivace rodičů k výběru soukromého doučování nedostatečně zmapován a toto výzkumné šetření se pokusí...
Konceptualizace modelu katedrové školy
Urbanová, Eva ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Vítečková, Miluše (oponent)
Disertační práce se zabývá konceptualizací modelu katedrové školy jako způsobu realizace manažerských praxí studentů studijního programu Školský management na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Cílem disertační práce je navrhnout koncept předávání konkrétních znalostí a zkušeností ředitelů středních škol vhodnými metodami na manažerských praxích realizovaných v katedrových školách studentům studijního programu Školský management, využitelný k přeměně jejich znalostí získaných v teoretické části výuky v dovednosti uplatnitelné v praxi ve školském terénu. Teoretická část disertační práce vymezuje katedrovou školu jako místo k přenosu znalostí od zkušených ředitelů ke studentům, specifikuje možnosti řízení a transferu explicitních a tacitních znalostí v organizaci manažerským přístupem, v případě škol také pedagogickým přístupem pomocí zkušenostního učení a identifikuje pracovní činnosti a kompetence manažera a ředitele školy. V praktické části disertační práce byla zpracována podrobná analýza dokumentů, publikací a právních předpisů s cílem zjistit role, pracovní činnosti a kompetence ředitele střední školy, které byly ověřeny dotazníkovým šetřením mezi 240 řediteli středních škol v České republice. Dotazníkovým šetřením a rozhovory s řediteli 11 katedrových středních škol a 45 studenty 3....
Mimotřídní aktivity jako podpora ŠVP
Horáková, Nina ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Bendl, Stanislav (oponent)
NÁZEV: Mimotřídní aktivity jako podpora ŠVP RESUMÉ: Diplomová práce se zabývá tématikou mimotřídních aktivit a jejich podporou kurikulárním dokumentům. Cílem práce je popsat, jak mimotřídní aktivity podporují školní vzdělávací programy a jak konkrétně podporují předávání průřezových témat. K naplnění tohoto cíle byla zvolena triangulace metod kvalitativního šetření a rámcovým designem výzkumu je zakotvená teorie. Přínos práce spočívá v poukázání na skutečnost, že volnočasové aktivity ve škole mohou podporovat osvojování průřezových témat a v předložení dalších poznatků o možnostech mimoškolních aktivit v rámci jejich zakotvení ve Školních vzdělávacích programech.
Faktory ovlivňující volbu školy při vstupu do první třídy
Skalová, Dana ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Greger, David (oponent)
Resumé Diplomová práce se zabývá volbou základní školy. Jejím cílem je zjistit, které faktory ovlivňují volbu školy při vstupu do první třídy a která kritéria jsou pro rodiče nejdůležitější. Zabývá se také otázkami názorů, představ a nároků rodičů na základní školu a informovanosti rodičů o této problematice. K naplnění těchto cílů práce využívá metodu polostrukturovaného rozhovoru a dotazníkového šetření. Výzkum byl uskutečněn v pěti fázích, které mapovaly proces volby školy z mnoha různých úhlů.
Volba další vzdělávací dráhy u žáků devátých ročníků roudnických základních škol
Štubňová, Miroslava ; Greger, David (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent)
Shrnutí Cílem diplomové práce s názvem Volba další vzdělávací dráhy u žáků devátých ročníků roudnických základních škol je na základě odborné literatury popsat faktory, které ovlivňují studijní kariéru jedince, především pak volbu vzdělávací instituce, na které se rozhodne realizovat vyšší sekundární vzdělávání, a empiricky tuto problematiku zmapovat v rámci města Roudnice nad Labem. Teoretická část je rozčleněna na základě jednotlivých faktorů, které významným způsobem ovlivňují, jakou vzdělávací instituci žáci v druhém pololetí devátého ročníku zvolí. Za tyto faktory považujeme sociálně-ekonomický původ jedince, jeho rodinu a pohlaví, dále psychologické a vývojové aspekty období dospívání, ve kterém je volba střední školy realizována. Tyto kategorie pak prezentujeme prostřednictvím českých i zahraničních výzkumů. Rovněž pak nabízíme pohled na přechod mezi nižším a vyšším sekundárním vzděláváním z hlediska legislativy a kariérového poradenství. Stěžejní částí diplomové práce je část empirická, kde je detailně popsán námi realizovaný kvantitativní výzkum a analyzována získaná data. Cílem výzkumného šetření je zmapovat, jak probíhá rozhodování o volbě další vzdělávací dráhy u roudnických žáků devátých ročníků, respektive (1) jaké jsou nejčastější charakteristiky škol volených roudnickými žáky, (2) jaké...
Bilingvní školy a evropské projekty
Pávková, Karolína ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Rýdl K., (oponent)
Tématem disertační práce je vztah bilingvního vzdělávání a vzdělávacích projektů s evropskou tématikou. Pro účely práce proběhlo výzkumné šetření na bilingvních gymnáziích v České republice, Německu a Velké Británii. Do evropské problematiky byla zahrnuta následující témata: evropská politika, mezikulturní dialog, mezinárodní mír, lidská práva, humanitární práce a jazykové vzdělávání. Empirická část práce se záměrně uskutečnila na bilingvních gymnáziích, kde výuka několika předmětů probíhá v cizím jazyce. Vzhledem k této skutečnosti zde byla očekávána častá participace na vzdělávacích projektech s evropskou tématikou (dále evropských projektech), která je v některých případech velmi úzce spojována se studiem cizích jazyků. Vzdělávací projekty jsou v českém, německém i britském prostředí významnou součástí kurikula a je jim věnována stále větší pozornost. Obohacují výuku z hlediska obsahového i metodického a umožňují navázání spolupráce školy s partnerskými institucemi. Problematika bilingvního vzdělávání a výchovy je v poslední době často podporována v kontextu mezinárodních vzdělávacích strategií zaměřených na kulturní biodiverzitu a mnohojazyčnost. V Evropské unii je v programové rovině v této souvislosti podporována zejména Metoda obsahově a jazykově integrovaného učení (CLIL). Předložený...
Realizace přechodu žáků na druhý stupeň po 5. a 4. ročníku
Urbanová, Hana ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent)
Práce se zabývá přechodem žáků základní školy na 2. stupeň. Teoretická část popisuje vývoj českého primárního a nižšího sekundárního vzdělávání. Dále porovnává povinné vzdělávání jednotlivých evropských států a zabývá se problematikou přechodu z pohledu vývoje několika posledních desetiletí v mezinárodním kontextu. Empirický výzkum se zaměřuje na zmapování přechodu žáků na nižší sekundární stupeň vzdělávání. Výzkumným designem je případová studie školy, kde k přechodu dochází po čtvrtém i po pátém ročníku. Cílem je zjistit, jak přechod vnímají sami žáci i jejich učitelé. Práce popisuje důvody, které vedly ke změně klasického modelu, a zabývá se strategiemi usnadňujícími vlastní přechod žáků na 2. stupeň. Zjišťuje výhody a nevýhody změněného modelu, které dává do kontextu trendů ve společnosti a vývoje současných žáků. Výsledky ukazují, že žáci ani učitelé nevnímají zásadní rozdíly v načasování přechodu. Pro všechny žáky nehledě na model přechodu je výraznější změnou vstup do šestého ročníku, který je spjat se změnou kurikula. Žáci přecházející dle nového modelu vnímají přechod po čtvrtém ročníku jako výhodu při adaptaci na šestý ročník. KLÍČOVÁ SLOVA primární škola, nižší sekundární škola, přechod, strategie usnadňující přechod
Interkulturní výchova v primární škole
Škachová, Tereza ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Stará, Jana (oponent)
Tato práce se věnuje některým z možností, jak se na poli primární školy pokusit zlepšit soužití budoucí multikulturní generace na území našeho státu. Cílem je prozkoumat aktuální stav interkulturní výchovy (dále též IKV) v primární škole v České republice a její ukotvení v kurikulárních dokumentech a zjistit možné vlivy na utváření předsudků. Na základě těchto zjištění hledáme cestu, jak nejlépe působit v rámci interkulturní výchovy v primární škole, což považujeme za obzvlášť důležité v době zavádění RVP ZV do praxe. Text začíná psychologicko filozofickým pozadím interkulturní výchovy, v rámci kterého se snažíme odpovědět na otázky, proč lidé reagují negativně na odlišnost, jaké k tomu mají důvody, jak se u nich vytváří předsudky k určitým skupinám lidí apod., přičemž si klademe za cíl podpořit myšlenku legitimity interkulturní výchovy jako takové i jejího začlenění do vzdělávacích programů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Evaluace v evropských vzdělávacích systémech
Müllner, Jaroslav ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Dytrt, Zdeněk (oponent) ; Kovařovic, Jan (oponent)
NÁZEV: Evaluace v evropských vzdělávacích systémech AUTOR: PaedDr. Jaroslav Müllner KATEDRA (ÚSTAV): Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání ŠKOLITEL: prof. PhDr. Eliška Walterová, CSc. ABSTRAKT: Práce se zabývá pojmem evaluace ve vzdělávání a jeho pojetím ve srovnávací pedagogice. Cílem je popsat roli a rozvoj této kategorie v kontextu globálních procesů, generujících změny ve vzdělávání. Na základě její analýzy je vytvořen obecný model evaluace a formulována obecná definice evaluace ve vzdělávání. Jsou analyzovány evaluační struktury ve vzdělávání, provedena analýza dílčích evaluačních struktur v českém vzdělávacím systému a formulována doporučení pro jejich vyšší efektivitu. Komparační analýzou vybraných indikátorů ze zdrojů EURYDICE jsou identifikovány souvislosti mezi parametry vzdělávacích systémů a evaluačních soustav a trendy vývoje v evropských zemích. To je ilustrováno na příkladech čtyř evropských vzdělávacích systémů (Anglie a Wales, Sasko - SRN, Francie a Polsko) a České republiky. Závěrem jsou formulována doporučení pro změny v českém evaluačním systému. Klíčová slova: Vzdělávání - evropské vzdělávací soustavy - evaluace vzdělávání - model evaluace - systémy externí evaluace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.