Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Gothic Elements of David Mitchell's Slade House
VONDRÁŠKOVÁ, Tereza
Práce v úvodní teoretické části představí tradici anglického gotického románu a definuje základní témata, motivy, poetiku a představitele gotické literární tradice v anglickém románu. Následující kapitola představí autora Davida Mitchella a jeho dílo v kontextu současné britské literární scény v porovnání s dalšími autory gotické tradice v současné literatuře (Neil Gaiman). Jádrem práce bude literárněvědná analýza románu Slade House, která se soustředí na vyprávěcí techniku románu (střídání vypravěčů), gotické prvky hororové atmosféry a gradace napětí, prvky fantastické literatury (přízraky v domě) a na pojetí uzavřeného prostoru strašidelného domu podle studií M. Aguirra (The Closed Space) aj. Práce zmíní teoretický koncept N. Royla The Uncanny a v závěru se pokusí vystihnout podstatu pojmu v díle D. Mitchella Slade House.
Korpusová analýza jazyka sportovních rubrik
VONDRÁŠKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se bude zabývat jazykem vybraných sportovních rubrik. V teoretické části se autorka zaměří na jazykové prostředky typické pro žurnalistiku, zvláštní pozornost bude věnovat zejména prostředkům automatizovaným a aktualizovaným. Vlastní výzkum bude proveden na základě práce s daty z psaných korpusů češtiny a autorka se pokusí excerpovaný materiál porovnat se zpravodajstvím, eventuálně s bulvárem.
Experimentální studie na Afroameričanech: Studie syfilidy v Tuskegee
Vondrášková, Tereza ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Mertová, Viktorie (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu experimentálních studií na Afroameričanech v USA v průběhu dvacátého století. Jakožto rasově diskriminovaná skupina byli Afroameričané dlouhodobě zneužíváni k celé řadě pokusů. Vlivem segregace zejména v lékařských zařízeních byly prováděny experimentální léčby či zásahy bez souhlasu nebo informování pacienta, ve zdravotnických zařízeních byly prováděny experimenty s radiací, ve věznicích byly testovány léky, kosmetické přípravky a působení nemocí na lidské tělo a celá řada dalších. Práce si klade za cíl tyto různé typy experimentů popsat a zjistit, jakým způsobem a zda vůbec byl boj za občanská práva v 50. a 60. letech těmito pokusy ovlivněn. Práce je rozdělena na dvě části, přičemž první část reflektuje širší pohled na problematiku a podkapitoly představují různé typy experimentů, spolu s konkrétními příklady. Druhá část práce je poté věnována studii syfilidy v Tuskegee, která je díky svému rozsahu, délce, ale i vlivu jedním z nejvýraznějších symbolů neetického experimentování na Afroameričanech. Práce dochází k závěru, že vzhledem k neinformovanosti o probíhajících pokusech a jejich odhalení až na počátku 70. let, tedy již po skončení boje za občanská práva, neměly experimentální studie na události 50. a 60. let zásadní vliv.
Porozumění informacím v českém znakovém jazyce u studentů středních škol pro sluchově postižené
Vondrášková, Tereza ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hradilová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzděláváním a komunikací studentů se sluchovým postižením se zaměřením na analýzu úrovně porozumění informacím ve znakovém jazyce u studentů speciálních středních škol pro sluchově postižené. Teoretická část práce představuje důležité pojmy z této oblasti, jako je vymezení pojmu komunikace a možnosti komunikace osob se sluchovým postižením, dále možnosti vzdělávání osob se sluchovým postižením od předškolního vzdělávání po vysokoškolské a v neposlední řadě představuje znakové jazyky, jejich výzkum ve světě a český znakový jazyk, jako přirozený jazyk osob se sluchovým postižením v České republice. Empirická část popisuje výzkum, který byl proveden na 65 probandech - studentech středních škol pro sluchově postižené. Výzkum se zaměřoval na rozdíly v úrovni porozumění u skupin studentů dle jejich identifikačních údajů a také zkoumal, zda má na porozumění vliv náročnost předávaných informací (tedy jestli je lépe rozuměno informacím na úrovni běžného hovoru, než odborným informacím). Výzkumné šetření bylo kvalitativního charakteru a nosnou metodou výzkumu byl nestandardizovaný dotazník navazující na videoukázky. Obojí bylo sestaveno za účelem tohoto šetření. V rámci výzkumu bylo stanoveno šest výzkumných otázek, na které výzkumné šetření nalezlo odpovědi, které jsou následně popsány.

Viz též: podobná jména autorů
6 VONDRÁŠKOVÁ, Tereza
1 Vondrášková, Terezie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.