Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Phraseologisms in fairy tales of brothers Grimm and their reproduction in Czech translation
VODIČKOVÁ, Alžběta
Práce se zabývá frazeologismy v pohádkách bratří Grimmů a jejich reprodukcí v českém překladu. V teoretické části jsou popsány základní pojmy frazeologie. Dále je charakterizován význam frazeologických jednotek v jazyce a jsou vysvětleny jejich jednotlivé znaky. Poté jsou vymezeny základní pojmy kontrastivní frazeologie a stanoveny frazeologické a nefrazeologické typy ekvivalence. V praktické části je shromážděn korpus frazeologismů z dvanácti vybraných pohádek Grimmů (Locika, Brémští muzikanti, Paní Zima, Červená karkulka, Kocour v botách, Šest služebníků, Popelka, Sněhurka, Šípková Růženka, Žabí král aneb Železný Jindřich, Rumpelníček, Zlatá husa). K těmto německým frazeologismům jsou přiřazeny jejich české frazeologické a nefrazeologické ekvivalenty. Získané párové jednotky představují popsané typy ekvivalence. Tyto typy ekvivalence jsou analyzovány na názorných příkladech. Práce se zajímá také o český překlad německých frazeologismů a obsahuje kvantitativní výsledky.
Religiozita a důvody náboženského směřování u studentů víceletého gymnázia v rámci předmětu náboženské výchovy
VODIČKOVÁ, Alžběta
Práce se zabývá religiozitou a důvody, které určují náboženské směřování mládeže. V teoretické části pojednává o religiozitě, jejích druzích a ovlivňujících faktorech. Dále charakterizuje náboženskou socializaci a období dospívání. V rámci českého a německého prostředí popisuje náboženské postoje mládeže a její participaci na náboženských činnostech. Praktická část se na základě kvalitativního výzkumu vedeného formou polostrukturovaných rozhovorů zabývá důvody, které vedou mládež na víceletém gymnáziu k volbě a navštěvování předmětu náboženství. Interpretuje názory dospívajících týkající se předmětu náboženské výchovy a role náboženství a víry v jejich životě.
Návrh komunikační strategie prostřednictvím Pintrestu pro vybranou firmu
Vodičková, Alžběta
Vodičková, A. Návrh komunikační strategie prostřednictvím Pinterestu pro vybranou firmu. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Bakalářská práce se zabývá sociální sítí zvanou Pinterest. Hlavním cílem je navrhnout komunikační strategii prostřednictvím sociální sítě Pinterest pro vybranou firmu. Za tímto účelem autorka práce během září a října 2014 provedla dotazníkové šetření (n = 392). Data byla analyzována v programu MS Excel a Statistica v. 12. Ačkoliv existují uživatelé Pinterestu a jejich počet stále roste, v současné době výsledky navrhují, že v tomto případě si zaslouží více pozornosti jiné komunikační nástroje a jakékoliv investice do použití Pinterestu by zatím měly být odloženy.

Viz též: podobná jména autorů
2 VODIČKOVÁ, Alena
4 VODIČKOVÁ, Alžběta
5 VODIČKOVÁ, Anna
1 Vodičková, A.
2 Vodičková, Alena
1 Vodičková, Andrea
5 Vodičková, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.