Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Environmentální výchova "pod střechou" - metody práce s dětmi relizované v rámci volnočasového kroužku v občanském sdružení Občanská inspirace
Vošahlíková, Tereza ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Lišková, Eva (oponent)
Předkládaná magisterská diplomová práce je zaměřena na metody environmentální výchovy při práci s dětmi v místnosti v jejich volném čase. Cílem teoretické části práce bylo zmapovat tři výchozí teoretické základy jimiž jsou: environmentální výchova, volný čas a metody práce s dětmi. K nim je připojeno seznámení s Občanskou inspirací, která představuje modelový příklad občanského sdružení, které realizuje environmentální výchovu v prostředí velkoměsta. Teoretická část obsahuje východiska pro praktickou realizaci environmentální výchovy ve volnočasovém kroužku, který organizuje občanské sdružení Občanská inspirace. Cílem praktické části bylo jednak zjistit funkčnost zásad a poučení obsažených v teoretické části, což proběhlo prostřednictvím vedení kroužku ekologie. Postup a výsledky této rok trvající aktivity jsou shrnuty v praktické části. Dalším cílem, který byl směřován k budoucímu využití předkládané diplomové práce, bylo najít takový způsob záznamu metod práce s dětmi, který by umožnil snadnou orientaci při přípravě obdobně koncipovaných aktivit, jako je kroužek ekologie v Občanské inspiraci. Výsledkem jsou tzv. Metodické listy, kde může zájemce najít konkrétní metody práce s dětmi určené pro environmentální výchovu "pod střechou," tj. v místnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klíčové kompetence pro udržitelné jednání v kurikulu preprimárního vzdělávání
Vošahlíková, Tereza ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Činčera, Jan (oponent) ; Dostál, Petr (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta ABSTRAKT KLÍČOVÉ KOMPETENCE PRO UDRŽITELNÉ JEDNÁNÍ V KURIKULU PREPRIMÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PhDr. Tereza Vošahlíková Vedoucí práce Doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. Katedra biologie a environmentálních studií Pedf UK Doktorský studijní program pedagogika Externí konzultantka Prof. dr. Ute Stoltenberg Institut für integrative Studien, Leuphana Universität Lüneburg Praha 2012 Disertační práce představuje environmentálně orientované koncepty v preprimárním vzdělávání. Vedoucím motivem celé práce je analýza klíčových kompetencí pro udržitelné jednání. Klíčové kompetence obecně jsou chápány jako nová otevřená forma vzdělávacích cílů. Kurikulum preprimárního vzdělávání definované v širokém smyslu jakožto veškerý obsah vzdělávání (plánovaný, realizovaný i skrytý) představuje výzkumné pole disertační práce. V oblasti kurikula v celosvětovém měřítku se nyní prosazuje nový koncept - vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Provedená studie si klade otázku, jak dalece a úspěšně může být tento koncept implementován v preprimárním vzdělávání na úrovni klíčových kompetencí. Existuje řada obecných strategií a modelů inovace kurikula. Za účelem strukturování empirického šetření byl vytvořen hierarchický model makro-, mezo- a mikrokurikula. Tento model umožňuje sledování shora a zdola...
Klíčové kompetence pro udržitelné jednání v kurikulu preprimárního vzdělávání
Vošahlíková, Tereza ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Činčera, Jan (oponent) ; Dostál, Petr (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta ABSTRAKT KLÍČOVÉ KOMPETENCE PRO UDRŽITELNÉ JEDNÁNÍ V KURIKULU PREPRIMÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PhDr. Tereza Vošahlíková Vedoucí práce Doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. Katedra biologie a environmentálních studií Pedf UK Doktorský studijní program pedagogika Externí konzultantka Prof. dr. Ute Stoltenberg Institut für integrative Studien, Leuphana Universität Lüneburg Praha 2012 Disertační práce představuje environmentálně orientované koncepty v preprimárním vzdělávání. Vedoucím motivem celé práce je analýza klíčových kompetencí pro udržitelné jednání. Klíčové kompetence obecně jsou chápány jako nová otevřená forma vzdělávacích cílů. Kurikulum preprimárního vzdělávání definované v širokém smyslu jakožto veškerý obsah vzdělávání (plánovaný, realizovaný i skrytý) představuje výzkumné pole disertační práce. V oblasti kurikula v celosvětovém měřítku se nyní prosazuje nový koncept - vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Provedená studie si klade otázku, jak dalece a úspěšně může být tento koncept implementován v preprimárním vzdělávání na úrovni klíčových kompetencí. Existuje řada obecných strategií a modelů inovace kurikula. Za účelem strukturování empirického šetření byl vytvořen hierarchický model makro-, mezo- a mikrokurikula. Tento model umožňuje sledování shora a zdola...
Environmentální výchova ve městě - metody práce s dětmi ve volnočasovém kroužku
Vošahlíková, Tereza ; Skýbová, Jana (oponent)
Předkládaná rigorózní práce je zaměřena na metody environmentálni výchovy při práci s dětmi v prostředí města v rámci kroužků a aktivit probíhajících ve volném čase dětí. Cílem teoretické části práce bylo zmapovat tři výchozí teoretické základy jimiž jsou: environmentálni výchova, volný čas ve městě a metody práce s dětmi. K nim je připojeno seznámení s Občanskou inspirací, která představuje modelový příklad občanského sdružení, které realizuje environmentálni výchovu v prostředí velkoměsta. Teoretická část obsahuje východiska pro praktickou realizaci environmentálni výchovy ve volnočasovém kroužku, který organizuje občanské sdružení Občanská inspirace. Cílem praktické části bylo jednak zjistit funkčnost zásad a poučení obsažených v teoretické části, což proběhlo prostřednictvím vedení kroužku ekologie. Postup a výsledky této rok trvající aktivity jsou shrnuty v praktické části. Dalším cílem, který byl směřován k budoucímu využití předkládané rigorózní práce, bylo najít takový způsob záznamu metod práce s dětmi, který by umožnil snadnou orientaci při přípravě obdobně koncipovaných aktivit, jako je kroužek ekologie v Občanské inspiraci. Výsledkem jsou tzv. Metodické listy, kde může zájemce najít konkrétní metody práce s dětmi určené pro environmentálni výchovu ve městě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Environmentální výchova "pod střechou" - metody práce s dětmi relizované v rámci volnočasového kroužku v občanském sdružení Občanská inspirace
Vošahlíková, Tereza ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Lišková, Eva (oponent)
Předkládaná magisterská diplomová práce je zaměřena na metody environmentální výchovy při práci s dětmi v místnosti v jejich volném čase. Cílem teoretické části práce bylo zmapovat tři výchozí teoretické základy jimiž jsou: environmentální výchova, volný čas a metody práce s dětmi. K nim je připojeno seznámení s Občanskou inspirací, která představuje modelový příklad občanského sdružení, které realizuje environmentální výchovu v prostředí velkoměsta. Teoretická část obsahuje východiska pro praktickou realizaci environmentální výchovy ve volnočasovém kroužku, který organizuje občanské sdružení Občanská inspirace. Cílem praktické části bylo jednak zjistit funkčnost zásad a poučení obsažených v teoretické části, což proběhlo prostřednictvím vedení kroužku ekologie. Postup a výsledky této rok trvající aktivity jsou shrnuty v praktické části. Dalším cílem, který byl směřován k budoucímu využití předkládané diplomové práce, bylo najít takový způsob záznamu metod práce s dětmi, který by umožnil snadnou orientaci při přípravě obdobně koncipovaných aktivit, jako je kroužek ekologie v Občanské inspiraci. Výsledkem jsou tzv. Metodické listy, kde může zájemce najít konkrétní metody práce s dětmi určené pro environmentální výchovu "pod střechou," tj. v místnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kořeny předškolní výchovy: Podmínky zdravého vývoje dětí v rodině, školce a přírodě
Asociace lesních školek ; Vostradovská, Helena ; Krajhanzl, Jan ; Vošahlíková, Tereza
Zmapování aktuální situace vybraných předškolních zařízení z pohledu podmínek pro zdravý rozvoj dětí. Analýza zkoumá rozdíl mezi klasickými školkami. byla popsána základní charakteristika školek (prostředí, zázemí, vybavení, personální zajištění), hospodaření, pedagogický přístup, metodika, program, problematika pobytu v přírodě, bezpečnost a zdraví dětí, rodinné prostředí dítěte, vnímání a hodnocení školky rodiči, rodina a kontakt dítěte s přírodou, schopnosti dětí lesních a klasických školek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.