Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Společenstvo krejčí v Praze: organizace krejčovských živnostenských podnikatelů v Praze od časů monarchie do konce první Československé republiky
Veverková, Andrea ; Štolleová, Barbora (vedoucí práce) ; Kubů, Eduard (oponent)
(česky) Předmětem zkoumání diplomové práce je Společenstvo krejčí v Praze, které vzniklo v roce 1911 sloučením tří hlavních pražských společenstev. Práce analyzuje organizační strukturu a činnost živnostenského společenstva od jeho vzniku do konce první Československé republiky. Soustředí se na jeho ekonomické, stavovské, sociální a kulturní funkce (osvětová a vzdělávací činnost). Práce zkoumá, jak společenstvo plnilo nebo naopak neplnilo role dané právním rámcem, jak ovlivňovalo podnikatelské prostředí Prahy a zda jeho vliv sahal i do jiných regionů, jakou roli hrálo pro své členy a jak se toto proměňovalo v čase. Základem diplomové práce je zpracování dochovaného archivního materiálu s využitím odborného periodického tisku. Práce je tak jednak příspěvkem k poznání živnostenských společenstev jako specifického typu organizace živnostenských podnikatelů v první polovině 20. století, jednak k vývoji krejčovského řemesla v českých zemích.
Využití portfolia pro sebehodnocení žáků ve 3. ročníku ZŠ
Veverková, Andrea ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce pojednává o využití portfolia pro sebehodnocení žáků ve třetím ročníku, které by mělo plnohodnotně sloužit k běžné diagnostice ze strany učitele a dále by mělo plnit funkci zpětné vazby pro žáka a rodiče při sledování jeho výsledků a pokroků. Teoretická část práce se zabývá vymezením pojmu sebehodnocení a práce s ním v jeho širším kontextu, zejména ve vazbě na hodnocení žáků a diagnostickou činnost učitele. Cílem diplomové práce je na základě teoretických poznatků a výzkumných dat navrhnout a zavést taková opatření, která by posunula stav již existujícího portfolia a sebehodnocení na kvalitativně vyšší úroveň jak po stránce obsahové, tak i v samotném po stránce obsahové i v samotném způsobu práce s ním. Pro dosažení stanoveného cíle byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, která je vymezena a interpretována ve výzkumné části práce. Klíčová slova: sebehodnocení, žák, hodnocení, individualizace, kritéria, motivace, portfolio žáka, zpětná vazba, zapojení rodičů Abstract This dissertation work deals with the use of a third-grade self-assessment portfolio for students, which should be used for normal diagnostics by the teacher and should serve as a feedback for students and also for parents in monitoring their results and progress. The theoretical part deals with the definition of the...
Písemnosti Univerzity Karlovy 1938-1945
Veverková, Andrea ; Sekyrková, Milada (vedoucí práce) ; Ratajová, Jana (oponent)
Univerzita Karlova jako první česká vysoká škola měla a stále má své důležité místo ve společnosti. Její historie je stejně bohatá jako dějiny českých zemí, které svým způsobem odráží. Jedním ze zlomových okamžiků jistě byla doba druhé světové války, která tvrdě zasáhla celé spektrum tehdejší společnosti. Práce se na toto období dívá skrze optiku diplomatiky a snaží se přiblížit každodenní úřední agendu univerzity a jejích fakult. Tato instituce vyššího vzdělávání by bez úřednického aparátu v pozadí nemohla fungovat, jelikož ten zajišťoval administrativní podporu pro rámec jejích činností. Administrativní působení univerzitních úředníků spočívalo především v produkování písemností aktového typu, a to zvláště úřední korespondence, dále také protokolů ze schůzí či vydávání dokumentů upravujících chod univerzity. Jejím cílem je především zjišťování, do jaké míry tento úřednický život na pozadí univerzity přežil období po 17. listopadu 1939, kdy byly vysoké školy v Čechách a na Moravě nacistickými okupanty zavřeny. Bakalářská práce se nejdříve věnuje nástinu dějiny univerzity od počátku až do květnového osvobození v roce 1945. V další části je přistoupeno k diplomatickému rozboru vybraných písemností z vytyčeného období od Mnichovského diktátu po zvláštní letní semestr 1945. Práce se snaží o zachycení...

Viz též: podobná jména autorů
1 VEVERKOVÁ, Adéla
1 Veverková, Alena
3 Veverková, Alina
6 Veverková, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.