Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza vlivu aktivních bezpečnostních prvků vozidel na ochranu chodců při posuzování silničních nehod
Vertaľ, Peter ; Kovanda, Jan (oponent) ; Kropáč, František (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Zvýšit' pravdepodobnost' zabránenia dopravnej nehody inštaláciou autonómnych systémov do vozidla je súčasným trendom v oblasti aktívnej bezpečnosti vozidiel so zameraním na bezpečnost' chodcov. Práca sa zaoberá vyhodnotením zásahu aktívneho bezpečnostného systému na rozpoznávanie chodcov montovaného v sériovej produkcii. Přínos samotných aktívnych bezpečnostných systémov na zabránenie dopravnej nehody móže byť dosiahnutý například včasným varováním vodiča před možnou kolíznou situáciou s dostatečnou časovou rezervou na reakciu a následný manéver (brzdenie, vybočenie,..). K vyhodnoteniu zásahu aktívnych bezpečnostných systémov, ktoré si kladú za ciel' zabránit' dopravnej nehode s chodcom je potrebné experimentálne vyhodnotit' chovanie týchto systémov. Hlavným cieľom tejto práce je otestovanie vybraného systému na základe reálnych, ale typovo odlišných dopravných nehôd. V súčasnosti nie sú pre znalcov a odborníkov v oblasti riešenia dopravných nehôd verejné prístupné data o chovaní takýchto systémov. Práca si kladie za ciel' vyhodnotit' chovanie systému od spoločnosti Volvo pri navodení reálnych dopravných situácií. K evaluácii tohto systému slúžia precizne analyzované smrteľné dopravné nehody s chodcom v intraviláne (rýchlost' pohybu vozidla do 60 km/h). Simulované dopravné deje pokrývajú svojim charakterom najčastejšie kritické dopravné situácie. Touto prácou získa znalecká obec a odborníci, ktorí sa zaoberajú riešením dopravných nehôd cenné data pre riešenie takýchto dopravných nehôd. Na základe týchto meraní získá znalec viac vstupných dát pri analýze zrážky vozidla s chodcom. Základom pre pochopenie chovania týchto systémov sú vytvorené grafy závislosti dráhy, rýchlosti a času v kľúčových momentoch pred zrážkou. Medzi tieto momenty patrí vstup chodca do jazdného koridoru vozidla, reakcia systému na kolíznu situáciu, varovanie vodiča a následne autonómne brzdenie aktívneho bezpečnostného systému.
Provoz a údržba vozidel s přeplňovanými motory turbodmychadly
Vertaľ, Peter ; Krejčíř, Pavel (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Cílem práce je provést měření průběhu teplot na turbodmychadle po zastavení motoru. Měřením chci poukázat na nutnost ponechat motor automobilu po větší zátěži vychladnout na volnoběžné otáčky. Mělo by se tím předejít možným poruchám turbodmychadla. V práci se dále zabývám poruchami, konstrukcí a základními principy fungování turbodmychadla.
Moderní metody zvyšování výkonu spalovacích motorů
Vertaľ, Peter ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozborem shrnující přehled současného stavu moderních spalovacích motorů, které jsou přeplňovány turbodmychadly, kompresory anebo jinými používanými způsoby, které vedu svým účinkem ke zvyšování výkonu motoru. Součástí práce je i popis jednotlivých konstrukčních řešení daných přeplňovacích prvků a na ně navazující součásti. Rozbor bude dále zahrnovat základní technické parametry a popisy daných řešení, z kterých bude plynout jejich princip funkčnosti.
Analýza vlivu aktivních bezpečnostních prvků vozidel na ochranu chodců při posuzování silničních nehod
Vertaľ, Peter ; Kovanda, Jan (oponent) ; Kropáč, František (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Zvýšit' pravdepodobnost' zabránenia dopravnej nehody inštaláciou autonómnych systémov do vozidla je súčasným trendom v oblasti aktívnej bezpečnosti vozidiel so zameraním na bezpečnost' chodcov. Práca sa zaoberá vyhodnotením zásahu aktívneho bezpečnostného systému na rozpoznávanie chodcov montovaného v sériovej produkcii. Přínos samotných aktívnych bezpečnostných systémov na zabránenie dopravnej nehody móže byť dosiahnutý například včasným varováním vodiča před možnou kolíznou situáciou s dostatečnou časovou rezervou na reakciu a následný manéver (brzdenie, vybočenie,..). K vyhodnoteniu zásahu aktívnych bezpečnostných systémov, ktoré si kladú za ciel' zabránit' dopravnej nehode s chodcom je potrebné experimentálne vyhodnotit' chovanie týchto systémov. Hlavným cieľom tejto práce je otestovanie vybraného systému na základe reálnych, ale typovo odlišných dopravných nehôd. V súčasnosti nie sú pre znalcov a odborníkov v oblasti riešenia dopravných nehôd verejné prístupné data o chovaní takýchto systémov. Práca si kladie za ciel' vyhodnotit' chovanie systému od spoločnosti Volvo pri navodení reálnych dopravných situácií. K evaluácii tohto systému slúžia precizne analyzované smrteľné dopravné nehody s chodcom v intraviláne (rýchlost' pohybu vozidla do 60 km/h). Simulované dopravné deje pokrývajú svojim charakterom najčastejšie kritické dopravné situácie. Touto prácou získa znalecká obec a odborníci, ktorí sa zaoberajú riešením dopravných nehôd cenné data pre riešenie takýchto dopravných nehôd. Na základe týchto meraní získá znalec viac vstupných dát pri analýze zrážky vozidla s chodcom. Základom pre pochopenie chovania týchto systémov sú vytvorené grafy závislosti dráhy, rýchlosti a času v kľúčových momentoch pred zrážkou. Medzi tieto momenty patrí vstup chodca do jazdného koridoru vozidla, reakcia systému na kolíznu situáciu, varovanie vodiča a následne autonómne brzdenie aktívneho bezpečnostného systému.
Provoz a údržba vozidel s přeplňovanými motory turbodmychadly
Vertaľ, Peter ; Krejčíř, Pavel (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Cílem práce je provést měření průběhu teplot na turbodmychadle po zastavení motoru. Měřením chci poukázat na nutnost ponechat motor automobilu po větší zátěži vychladnout na volnoběžné otáčky. Mělo by se tím předejít možným poruchám turbodmychadla. V práci se dále zabývám poruchami, konstrukcí a základními principy fungování turbodmychadla.
Usage of cdr systém for traffic accident analysis
Kasanický, Gustáv ; Vertaľ, Peter
Currently underway in Europe legislative and technical preparation, which aims to establish clear rules and requirements for OEM companies. It means, what data should be store in airbag unit, how long and what frequency has to be used for data acquisition. The aim is to prepare clear rules for producers, which should enter into force in 2018. Institute of Forensic Engineering of University of Žilina is one of the pathfinder institution in the Europe, which is actively involved in the introduction of CDR-system in the Eastern Europe and in the countries that use the Slavic languages. It was necessary to verify and demonstrate system functionality in the European conditions. The USI ZU carried out two vehicle crash tests with car from European distribution. The tests are demonstrating the functionality of the CDR-system. The knowledge from tests is going to be used for experts training.
Moderní metody zvyšování výkonu spalovacích motorů
Vertaľ, Peter ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozborem shrnující přehled současného stavu moderních spalovacích motorů, které jsou přeplňovány turbodmychadly, kompresory anebo jinými používanými způsoby, které vedu svým účinkem ke zvyšování výkonu motoru. Součástí práce je i popis jednotlivých konstrukčních řešení daných přeplňovacích prvků a na ně navazující součásti. Rozbor bude dále zahrnovat základní technické parametry a popisy daných řešení, z kterých bude plynout jejich princip funkčnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.