Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prestressed slab bridge over the local stream
Rebroš, Martin ; Velešík, Marek (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
The subject of the bachelor´s thesis is the design and assessment of a slab structure of a single-span prestressed concrete bridge. The assessments are carried out from the point of view of the limit state of usability and the limit state of serviceability. The bridge carries first class communication I/57 of the category S 9,5/70 between villages Fulnek and Hladké Životice, while the bridge obstacle is the Kostelecký potok. Two variants of bridging were developed, for detailed processing and assessment for both limit states the variant of the prestressed plate bridge with trapezoidal cross-section was selected. The SCIA Engineer software was used to calculate the internal forces from the load. The results were checked and compared by manual calculation using the method of interacting width on a rod model. The drawing documentation was developed in the AutoCAD software and visualization in the Rhino 7 and Lumion.
Jednopolový rámový most
Kapsa, Štěpán ; Velešík, Marek (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem jednopolové rámové konstrukce silničního mostu, která je založena hlubinně na pilotách. Vzhledem k velikosti rozpětí 26 m jsou v nosné konstrukci navrženy dodatečně předpjaté kabely. Konstrukce je analyzována prostorovým prutovým modelem a posouzena na mezní stavy použitelnosti a únosnosti ve směru podélném a příčném. Součástí návrhu je studie vlivu podepření výpočetního modelu a srovnání působení aktivního a klidového zemního tlaku na konstrukci.
Analýza spár mezi prefabrikovanými segmenty štíhlých mostních konstrukcí
Velešík, Marek ; Nečas, Radim
U štíhlých mostních konstrukcí, jako jsou předpjaté pásy a visuté konstrukce, je mostovka často realizována prostřednictvím prefabrikovaných segmentů. Spáry mezi prefabrikovanými segmenty jsou však zdrojem diskontinuit a mohou být kritickým místem z hlediska životnosti těchto konstrukcí. Na základě toho byl navržen experiment, při kterém bylo detailněji vyšetřováno chování spár mezi prefabrikovanými segmenty v provozním stavu. Podrobnější zkoumání těchto konstrukčních detailů může zpřesnit přístupy k jejich modelování. Součástí práce je i studie vlivu zalomení střednice v softwaru Midas Civil.
Most přes řeku Senici
Urbánek, Filip ; Velešík, Marek (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem silničního mostu přes řeku Senici. Na začátku práce jsou navrženy 3 varianty přemostění, ze kterých je k podrobnému posouzení vybrána varianta mostu z předpjatých prefabrikovaných nosníků spřažených s betonovou deskou. Ve výpočtu je zohledněn vliv postupné výstavby. V rámci práce je zpracován podrobný statický výpočet a dílčí části jsou posouzeny na mezní stav použitelnosti a únosnosti dle Eurokódu. Dále je vypracována podrobná a přehledná výkresová dokumentace a vizualizace.
Lávka přes Jihlavu v Třebíči
Vavřička, Lukáš ; Velešík, Marek (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem betonové lávky pro pěší přes řeku Jihlavu. Byly vypracovány dvě předběžné varianty, z nichž jedna byla zpracována podrobně. Jedná se o zavěšenou konstrukci, jejíž hlavní nosnou částí jsou dva pylony vetknuté do dodatečné předepjaté mostovky, která je prostě uložena na opěrách. Zavěšení mostovky je realizováno pomocí kloubově připojených závěsů k vrcholům pylonů a k mostovce. Materiál nosných betonových částí je beton C45/55. Ocelové části nosné konstrukce jsou z oceli S355, závěsy jsou z oceli Macalloy 460. Posudky byly provedeny převážně ručním výpočtem s použitím programu MS Excel, k posouzení pylonu byl použit program FIN EC Beton. Výpočty účinků zatížení byly provedeny za pomoci programu Scia Engineer. Výkresové části práce byly zpracovány v programu AutoCAD a vizualizace v programu Lumion.
Obloukový most přes údolí
Velešík, Marek ; Zlatuška, Karel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Hlavním předmětem řešení této diplomové práce je návrh a posouzení mostní konstrukce tvořené předpjatým pásem podpíraným ocelovým obloukem. Byly vypracovány tři varianty přemosťující řešené území, z nichž varianta tvořená mezilehlou mostovkou podpíranou obloukem prostřednictvím závěsů, byla vybrána k podrobnějšímu zpracování. Součástí této práce bylo nalezení ideálního tvaru oblouku. Pro analýzu konstrukce byl vytvořen prutový model v softwaru Ansys Mechanical se zohledněním fází výstavby. Správnost modelu byla ověřena sekundárním výpočtovým modelem vytvořeným v softwaru Midas Civil. Pro posouzení konstrukce v příčném směru byl vytvořen deskostěnový model v softwaru Midas Civil. Konstrukce byla posouzena z hlediska mezního stavu použitelnosti a únosnosti dle současně platných norem. Součástí práce je i dynamická analýza.
Návrh bodově podepřené desky domu v Olomouci pozemní stavby
Velešík, Marek ; Požár, Michal (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na návrh monolitické železobetonové bodově podepřené stropní desky 1. NP bytového domu na ulici Litovelská v Olomouci. Statické výpočty vycházejí z vnitřních sil získaných z výpočetního modelu vytvořeného v softwaru SCIA Engineer 17.01. Správnost výpočetního modelu byla ověřena zjednodušeným kontrolním výpočtem, pomocí metody součtových momentů. Práce byla zaměřena především na dimenzování a posouzení stropní konstrukce 1. NP pomocí ručního výpočtu dle Eurokódu 2: Navrhování betonových konstrukcí – Část 1-1: Obecná pravidla a pravidla pro pozemní stavby (ČSN EN 1992-1-1). Ověření návrhu bylo dále provedeno také v softwaru SCIA Engineer 17.01.

Viz též: podobná jména autorů
1 Velešík, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.