Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přijímací zkoušky na vysoké školy a nová maturita z chemie
Belháčová, Zuzana ; Vasileská, Marie (vedoucí práce) ; Kratochvílová, Věra (oponent)
V návaznosti na probíhající legislativní změny vyplývající ze schválení tzv. školského zákona a v souladu s požadavky Evropské unie vznikla v našem školství potřeba zajistit průhledné, vypovídající a vzájemně měřitelné výsledky vzdělávání. Od 1. ledna 2006 bylo vytvořeno Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (označení CERMAT) jako samostatná státní instituce, která bude mít tuto oblast ve své kompetenci.1 CERMAT má jako základ pro splnění své nové funkce dispozici výsledky všech šetření, která proběhla vletech 2001-2006 na celostátním vzorku žáků v rámci cyklu programů Krok za krokem k nové maturitě.1 Diplomová práce se zabývá problematikou testování v oblasti přírodních věd s důrazem na chemii, možností využití výsledků získaných CERMATem pro přijímací řízení na VŠ v letech 2007 a 2008, interpretací statistických dat ve vztahu testům i jednotlivým úlohám. Základní principy didaktického testování využívá při tvorbě testových úloh a sestavení testu z učiva chemie středních škol. Za pomoci těchto materiálů si studenti mohou ověřit znalosti s porozuměním, aplikace poznatků a řešení problémů a práci s informacemi, které potřebují studiu na VŠ.
Didaktické testy pro vnitřní evaluaci škol v chemii
Hladišová, Kateřina ; Vasileská, Marie (vedoucí práce) ; Vaňková, Věra (oponent)
Práce je zaměřena na analýzu dosažených výsledků při řešení testových úloh, z oblasti chemie (ZŠ) a na posouzení vypovídající schopnosti testových úloh. Práce zkoumá, jak si žáci vedli při vyplňování souboru testových úloh CH1 (135 žáků), CH2 (96 žáků), CH3 (95 žáků), jak a s kterými úlohami si poradili různé skupiny žáků (nejlepší/nejhorší, chlapci/dívky). Testové úlohy prokázaly schopnost rozlišit v rámci diskriminace lepší žáky od horších. Obecně lze říci, že obtížnost úloh byla (až na výjimky) vyhovující. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Úroveň znalostí a dovedností v chemii u žáků gymnázií
Cífková, Tereza ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Cídlová, Hana (oponent) ; Vasileská, Marie (oponent)
Hlavním cílem předkládané disertační práce je vytvořit kvazistandardizovaný nástroj ke sledování vývoje úrovně kompetencí z chemie (tj. znalostí, vědomostí a dovedností), formulovaných v podobě tzv. očekávaných výstupů v Rámcových vzdělávacích programech (RVP G, 2007) u žáků gymnázií. Pomocí tohoto nástroje byla poté určena úspěšnost žáků na gymnáziích v didaktických testech očekávaných výstupů z chemie ve školním roce 2014/2015. Vytvoření tohoto výzkumného nástroje a určení úspěšnosti žáků po uplynutí několika málo let od počátku kurikulární reformy umožní při použití v budoucích letech sledovat vývoj vzdělávání v chemii podle Rámcových vzdělávacích programů. V rámci studie byla nejprve provedena analýza těchto očekávaných výstupů z hlediska revidované Bloomovy taxonomie výukových cílů (Amer, 2006; Anderson a kol., 2001; Hudecová, 2004; Krathwohl, 2002; Krietzer a kol. 1994). Rozborem Školních vzdělávacích programů gymnázií, účastnících se výzkumu, bylo identifikováno učivo, které je RVP G (2007) opomíjeno či jasněji nevymezeno, a jeho zařazení do výuky je pak v kompetenci každé školy. Dále byly porovnány požadavky na výstupy chemického vzdělávání u žáků gymnázií v České a Slovenské republice. Dále bylo pojednáno o hodnocení a evaluaci ve vzdělávání a obecných zásadách testování a didaktických...
Vzdělávání žáků v chemii prostřednictvím jednoduchých experimentů s přírodními látkami: podpora empirických poznávacích postupů a rozvoj souvisejících kompetencí
Böhmová, Hana ; Martínek, Václav (vedoucí práce) ; Smrček, Stanislav (oponent) ; Vasileská, Marie (oponent)
172 Souhrn Ve své práci jsem se zaměřila na téma zařazování empirických poznávacích postupů do výuky chemie, na úroveň osvojení souvisejících kompetencí mezi českými žáky a na vyvíjení a podporu aktivit, které by přispěly ke zlepšení situace v chemickém vzdělávání na středních a základních školách v této oblasti. Jednotlivé cíle, které jsem si pro svou práci stanovila, byly postupně naplněny. U českých žáků jsem zjistila nedostatečnou úroveň osvojení obecnějších složek přírodovědné gramotnosti - dovedností, jako je tvorba hypotéz, navrhování, plánování a realizace experimentů, zpracování dat, vyvozování platných závěrů či relevantní argumentace. Jednou z příčin této situace je malý počet příležitostí k rozvíjení zmíněných dovedností v rámci školní výuky přírodních věd, resp. konkrétně chemie. Ukázalo se, že žáci nemají dostatek příležitostí provádět samostatně experimentální práci a vyhodnocovat získaná data, natož navrhovat vhodné experimenty a drobné výzkumy. V rámci dotazníkového šetření učitelé uváděli nevyhovující materiální vybavení škol a nedostatek vhodných námětů k experimentům jako nejdůležitější překážky v zařazování experimentální práce žáků do školní výuky chemie. Na základě těchto zjištění jsem navrhla soubor jednoduchých experimentů s přírodními látkami, zaměřených na samostatnou...
Přijímací zkoušky na vysoké školy a nová maturita z chemie
Belháčová, Zuzana ; Kratochvílová, Věra (oponent) ; Vasileská, Marie (vedoucí práce)
V návaznosti na probíhající legislativní změny vyplývající ze schválení tzv. školského zákona a v souladu s požadavky Evropské unie vznikla v našem školství potřeba zajistit průhledné, vypovídající a vzájemně měřitelné výsledky vzdělávání. Od 1. ledna 2006 bylo vytvořeno Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (označení CERMAT) jako samostatná státní instituce, která bude mít tuto oblast ve své kompetenci.1 CERMAT má jako základ pro splnění své nové funkce dispozici výsledky všech šetření, která proběhla vletech 2001-2006 na celostátním vzorku žáků v rámci cyklu programů Krok za krokem k nové maturitě.1 Diplomová práce se zabývá problematikou testování v oblasti přírodních věd s důrazem na chemii, možností využití výsledků získaných CERMATem pro přijímací řízení na VŠ v letech 2007 a 2008, interpretací statistických dat ve vztahu testům i jednotlivým úlohám. Základní principy didaktického testování využívá při tvorbě testových úloh a sestavení testu z učiva chemie středních škol. Za pomoci těchto materiálů si studenti mohou ověřit znalosti s porozuměním, aplikace poznatků a řešení problémů a práci s informacemi, které potřebují studiu na VŠ.
Evaluace výuky chemie na ZŠ a SŠ
Kindl, Lukáš ; Kratochvílová, Věra (oponent) ; Vasileská, Marie (vedoucí práce)
Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (označení CERMAT) bylo Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (dle Zákona č. 561/2004 Sb.) zřízeno k 1. lednu 2006 jako samostatná instituce. Ve své kompetenci má řešení několika klíčových problémů v souvislosti s potřebou státu zajistit přehledné, vypovídající a vzájemně měřitelné výsledky vzdělávání. Kromě státních maturit je to neméně důležitá oblast evaluace a autoevaluace škol, která je řešená v rámci systémového projektu KVALITA I Evropského sociálního fordu (ESF). Cílem projektu je postupné vytvoření nového systému monitorování a hodnocení výsledků základního a středního stupně vzdělávání. Diplomová práce se zabývá tvorbou nástrojů (formou didaktických testů) pro evaluaci a autoevaluaci výsledků vzdělávání v přírodovědných předmětech, konkrétně v chemii. Po přípravě a zadávání následuje didaktická analýza statistických výsledků získaných pilotním šetřením dvou souborů testových úloh (každý ve dvou variantách): Základy chemie a Kritické čtení se zaměřením na správnou výživu a životosprávu. Na základě navržených změn jsou pak upraveny úlohy a vytvořeny testy, které ověřují míru znalostí a dovedností žáků a slouží učitelům a školám k vnitřní evaluaci škol. Testy v definitivní verzi CERMAT poskytne prostřednictvím internetové aplikace základním a středním...
Další vzdělávání učitelů a příprava nové maturity z chemie
Botková, Kamila ; Vaňková, Věra (oponent) ; Vasileská, Marie (vedoucí práce)
Úspěšný průběh celoživotního vzdělávání všech pedagogických pracovníků, tedy i učitelů chemie, je jedním z nezbytných předpokladů zdárné realizace změn souvisejících s naším současným školstvím (kurikulární reforma, rámcově vzdělávací plány, vytvoření jednotného systému evaluace apod.). Potřeba dalšího vzdělávání je vyvolána jak novými předmětovými, odbornými a didaktickými přístupy, tak i rozvojem nových informačních technologií. Kromě nejčastějších forem dalšího vzdělávání jako jsou kurzy, semináře, laboratorní cvičení, exkurze, vzdělávací programy a další profesní studium na vysokých školách se jedná o výměnné pobyty učitelů a aktivity založené na spolupráci mezi různými školami v rámci systémových projektů Evropských strukturálních fondů. Diplomová práce se zabývá jednou z nejnovějších forem dalšího vzdělávání a to je vzdělávání za pomocí e-learningu. Jejím cílem je navrhnout scénář pro přípravu základního distančního e-learningové vzdělávání učitelů chemie. Tématický obsah práce byl zvolen s ohledem na důležitou oblast evaluace a autoevaluace výsledků vzdělávání na úrovni školy i žáka a zabývá se základními nástroji jako je učební úloha a její využití v didaktických testech. Protože se základy práce s didaktickými testy v chemii by se samozřejmě měli seznámit nejen učitelé, ale i jejich žáci, je druhý...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.