Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hranice – redefinice městské struktury
Varmužová, Adéla ; Veselá, Markéta (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Knihovnu na maloměstě si představuji tak trochu jako společenské centrum spíše než jako uzavřenou instituci. Měla by být chápána jako součást veřejného prostoru města, otevřené místo s kulturně - vzdělávacím a společenským životem. Mimo možnost soustředěného individuálního studování, by měla poskytnout prostor i ke skupinové práci a společenskému setkávání obyvatel. V takové knihovně se konají autorská čtení, přednášky a workshopy. Prostředí knihovny by mělo být příjemné a vhodné pro dlouhodobý pobyt s dostatkem denního světla a kontaktem s s exteriérem. Součástí je literární kavárna, bufet a možnost „venkovní čítárny“ pod širým nebem. Knihovna v Hranicích je navržená jako terasová s pochozími střechami. Budova vytváří propojení mezi parkem a třídou 1. máje. Knihovnou se dá projít z třídy do parku a naopak a to jak vnitřním prostorem knihovny tak venkovním po její střeše.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Varmužová, Adéla ; Galeová, Nicol (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Využitím kolejiště vlečky pro osobní vlakovou dopravu se výrazně zvýší intenzita jejího provozu. Protože trať bude elektrifikovaná, budou se muset definovat přejezdy a přechody pro chodce. Z železnice, která má městu a jeho obyvatelům pomoct, se tak paradoxně stane omezení bránící v průchodnosti a budoucím rozvoji. Proto jsem se rozhodla část trati vést po železničním viaduktu. Viadukt je podchodný. Cestujícím umožňuje rozhled po krajině, kterou projíždějí. Nabízí pohled na město z jiné perspektivy. Právě tohle je v mém návrhu ona „brána do města“. Viadukt je koncipován jako struktura v krajině, která je kromě železniční dopravy nositelem i dalších funkcí. Je prostupný jak příčně, tak podélně. Podélná prostupnost definuje cestu, příčná propojení. V krajině převažuje cesta. Pod Viadukt umisťuji cyklostezku, in-line dráhu a pěší trasu, která dále navazuje na další cesty v okolí. Čím blíž je viadukt městu, tím víc se zaplňuje jednotlivými provozy až je ukončen halou terminálu.
Hranice – redefinice městské struktury
Varmužová, Adéla ; Veselá, Markéta (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Knihovnu na maloměstě si představuji tak trochu jako společenské centrum spíše než jako uzavřenou instituci. Měla by být chápána jako součást veřejného prostoru města, otevřené místo s kulturně - vzdělávacím a společenským životem. Mimo možnost soustředěného individuálního studování, by měla poskytnout prostor i ke skupinové práci a společenskému setkávání obyvatel. V takové knihovně se konají autorská čtení, přednášky a workshopy. Prostředí knihovny by mělo být příjemné a vhodné pro dlouhodobý pobyt s dostatkem denního světla a kontaktem s s exteriérem. Součástí je literární kavárna, bufet a možnost „venkovní čítárny“ pod širým nebem. Knihovna v Hranicích je navržená jako terasová s pochozími střechami. Budova vytváří propojení mezi parkem a třídou 1. máje. Knihovnou se dá projít z třídy do parku a naopak a to jak vnitřním prostorem knihovny tak venkovním po její střeše.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Varmužová, Adéla ; Galeová, Nicol (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Využitím kolejiště vlečky pro osobní vlakovou dopravu se výrazně zvýší intenzita jejího provozu. Protože trať bude elektrifikovaná, budou se muset definovat přejezdy a přechody pro chodce. Z železnice, která má městu a jeho obyvatelům pomoct, se tak paradoxně stane omezení bránící v průchodnosti a budoucím rozvoji. Proto jsem se rozhodla část trati vést po železničním viaduktu. Viadukt je podchodný. Cestujícím umožňuje rozhled po krajině, kterou projíždějí. Nabízí pohled na město z jiné perspektivy. Právě tohle je v mém návrhu ona „brána do města“. Viadukt je koncipován jako struktura v krajině, která je kromě železniční dopravy nositelem i dalších funkcí. Je prostupný jak příčně, tak podélně. Podélná prostupnost definuje cestu, příčná propojení. V krajině převažuje cesta. Pod Viadukt umisťuji cyklostezku, in-line dráhu a pěší trasu, která dále navazuje na další cesty v okolí. Čím blíž je viadukt městu, tím víc se zaplňuje jednotlivými provozy až je ukončen halou terminálu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.