Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediace s mezinárodním prvkem
Vanišová, Veronika ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Magdalena (oponent)
Cílem této práce je představit hlavní rysy mediace s mezinárodním prvkem, zejména pak nejdůležitější aspekty příslušné právní úpravy ve světle Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2008/52/ES ze dne 21. května 2008 o některých aspektech mediace v občanských a obchodních věcech ("Směrnice") a Zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci a o změně některých předpisů ("Zákon o mediaci"). Práce se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola má za cíl vymezit hlavní principy mediace a její místo v systému ADR. Druhá kapitola se věnuje hlavním otázkám vztahu mediace a mezinárodního práva soukromého. Ve třetí kapitole se věnuji zásadním aspektům mediace tak, jak je chápe Směrnice, jejich promítnutí do národní právní úpravy, tj. do Zákona a mediaci a následnému porovnání s právní úpravou vybraných členských států. Pro zmíněnou komparaci v práci používám citace z anglických překladů příslušných právních předpisů předmětných členských států. Tématem čtvrté kapitoly je postavení a role mediace v oblasti mezinárodního řešení sporů a náhled na nově přijatá mediační pravidla Mezinárodní obchodní komory ICC.
SPEECH EVENT IN THE FRAMEWORK OF COMMUNICATIVE TEACHING : THE ROLE OF GESTURES
Vanišová, Veronika ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
4 Anotace Ce mémoire traite de six composantes de l'événement de parole, telles que définies par Roman Jakobson. Celles-ci sont introduites comme éléments de base du processus pédagogique en même temps, et elles sont redéfinies dans le cadre de l'enseignement communicatif, en se rapportant surtout à l'enseignement du français langue étrangère. A part de donner les caractéristiques idéales de ces composantes-là, on prête attention particulièrement à la position des gestes dans l'évenement de parole : leur rôle dans l'enseignement communicatif et les possibilités d'enseigner le langage des gestes d'une manière efficace. This thesis deals with the six components of the speech event as defined by Roman Jakobson. These are introduced as the basic elements of the pedagogical process at the same time and they are re-defined within the frame of the communicative language teaching classroom, referring mainly to teaching French as a foreign language. Apart from outlining the ideal caracteristics of these components, the attention is paid particularly to the position of gestures in the speech event : their role in the communicative language teaching and possibilities to teach them effectively. Tato diplomová práce pojednává o šesti komponentách ečové události. Vycházíme z komunikativního schématu, které definoval...
Sally Rooney's Conversations with Friends and Normal People from the Perspective of Marxist Literary Criticism
Vanišová, Veronika ; Topolovská, Tereza (vedoucí práce) ; Higgins, Bernadette (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá romány Sally Rooneyové Rozhovory s přáteli a Normální lidé z pohledu marxistické literární kritiky. Na základě autorčina vlastního výroku, dle kterého ve svém psaní užívá "marxistický rámec" jako způsob popisu současného světa, si tato práce klade za cíl zanalyzovat již zmíněné romány s ohledem na Marxovu teorii. První část se zaměřuje na teoretický základ a hlavní myšlenky marxismu a marxistické literární kritiky. Dále je v ní nastíněno pojetí společenských tříd v Irsku a stručné představení názorů Sally Rooneyové, za účelem poskytnout kontext pro analýzu daných románů. Druhá část pak zkoumá romány jako takové, včetně jejich příběhů, prostředí, postav a názorů v nich představených. Tyto jsou analyzovány zejména ve vztahu k otázkám základny a nadstavby, silové dynamiky, třídní identity, sociálního postavení a vlivů ekonomické i kulturní a vzdělávací hegemonie.
Mediace jako metoda řešení mezinárodních obchodních sporů
Vanišová, Veronika ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent) ; Feigerlová, Monika (oponent)
Mediace jako metoda řešení mezinárodních obchodních sporů Abstrakt Předmětem této disertační práce je téma mediace při řešení mezinárodních obchodních sporů. Úvodem se autorka věnuje obecné teorii sporu a argumentuje, že hlavní psychologické rysy uvažování o konfliktech jsou vlastní prakticky všem typům společenských vztahů, bez ohledu na jejich konkrétní povahu. Na poznatky ohledně psychologie konfliktu je tedy užitečné vzpomenout i v rámci výzkumu týkajícího se řešení mezinárodních obchodních sporů, neboť i zde je tato výchozí linie uvažování přítomna. V první části práce autorka vymezuje pozici mediace v rámci spektra řešení sporů a popisuje její vztah vůči ostatním metodám ADR. Věnuje se zejména změnám patrným v oblasti ADR v poslední době, zejména pokud se jedná o posun rozhodčího řízení k řízení soudnímu a sbližování mediace s rozhodčím řízením v určitých ohledech. Dále se autorka zamýšlí nad významem mediace pro mezinárodní obchod, všímá si především aspektu institucionalizace mediace a podrobněji se dotýká fenoménu regionální změny mezinárodního obchodu. Poukazuje na skutečnost, že do přeshraničních obchodních vztahů se stále výrazněji zapojují subjekty pocházející ze zemí, které kulturně inklinují ke konsensuálním metodám řešení konfliktů. Všímá si, že i přesto se v oblasti obchodních sporů lze s...
Mediace jako metoda řešení mezinárodních obchodních sporů
Vanišová, Veronika ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Magdalena (oponent) ; Feigerlová, Monika (oponent)
1 ABSTRAKT MEDIACE JAKO METODA ŘEŠENÍ MEZINÁRODNÍCH OBCHODNÍCH SPORŮ Hlavním tématem této práce je fenomén rozporu všeobecně sdílených přesvědčení a očekávání od mezinárodní mediace a její reálnou situací v praxi. Cílem této práce není analyzovat právní předpisy týkající se mediace v jednotlivých vnitrostátních právních řádech či jednotlivé předpisy mezinárodního práva soukromého, jež se potenciálně k otázkám přeshraniční mediace vztahují. Záměrem je poukázat na současné trendy a aktuální otázky v oblasti mezinárodní mediace a podrobit všeobecně přijímaná teoretická přesvědčení o mediaci v mezinárodním kontextu kritickému pohledu jejich porovnáním s empirickými daty dosvědčující skutečný stav mediace jako metody řešení mezinárodních obchodních sporů. První část práce shrnuje základní teoretická východiska související s mediací, jež slouží jako základ pro konstrukci všeobecně uznávaných premis v této oblasti. Přitom tyto premisi vztahuje ke kontextu mezinárodního obchodu. Zaobírá se tedy v základní rovině mediačními principy, modely a těmi významnými aspekty, jež jsou relevantní pro obchodní spory s mezinárodním prvkem. V druhé části se práce snaží poukázat na aktuální trendy a otázky mezinárodní mediace. Konfrontuje přitom teoretická tvrzení, jako je předpoklad o vysoké míře úspěšnosti mediačního řízení či...
Mediace s mezinárodním prvkem
Vanišová, Veronika ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Magdalena (oponent)
Cílem této práce je představit hlavní rysy mediace s mezinárodním prvkem, zejména pak nejdůležitější aspekty příslušné právní úpravy ve světle Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2008/52/ES ze dne 21. května 2008 o některých aspektech mediace v občanských a obchodních věcech ("Směrnice") a Zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci a o změně některých předpisů ("Zákon o mediaci"). Práce se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola má za cíl vymezit hlavní principy mediace a její místo v systému ADR. Druhá kapitola se věnuje hlavním otázkám vztahu mediace a mezinárodního práva soukromého. Ve třetí kapitole se věnuji zásadním aspektům mediace tak, jak je chápe Směrnice, jejich promítnutí do národní právní úpravy, tj. do Zákona a mediaci a následnému porovnání s právní úpravou vybraných členských států. Pro zmíněnou komparaci v práci používám citace z anglických překladů příslušných právních předpisů předmětných členských států. Tématem čtvrté kapitoly je postavení a role mediace v oblasti mezinárodního řešení sporů a náhled na nově přijatá mediační pravidla Mezinárodní obchodní komory ICC.
SPEECH EVENT IN THE FRAMEWORK OF COMMUNICATIVE TEACHING : THE ROLE OF GESTURES
Vanišová, Veronika ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
4 Anotace Ce mémoire traite de six composantes de l'événement de parole, telles que définies par Roman Jakobson. Celles-ci sont introduites comme éléments de base du processus pédagogique en même temps, et elles sont redéfinies dans le cadre de l'enseignement communicatif, en se rapportant surtout à l'enseignement du français langue étrangère. A part de donner les caractéristiques idéales de ces composantes-là, on prête attention particulièrement à la position des gestes dans l'évenement de parole : leur rôle dans l'enseignement communicatif et les possibilités d'enseigner le langage des gestes d'une manière efficace. This thesis deals with the six components of the speech event as defined by Roman Jakobson. These are introduced as the basic elements of the pedagogical process at the same time and they are re-defined within the frame of the communicative language teaching classroom, referring mainly to teaching French as a foreign language. Apart from outlining the ideal caracteristics of these components, the attention is paid particularly to the position of gestures in the speech event : their role in the communicative language teaching and possibilities to teach them effectively. Tato diplomová práce pojednává o šesti komponentách ečové události. Vycházíme z komunikativního schématu, které definoval...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.