Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Partnerský přístup ve skautské výchovné metodě jako inspirace pro učitele na základních školách
Kirchnerová, Eliška ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda učitelé základních škol využívají ve svých hodinách partnerský přístup a jaký na něj mají názor na základě své účasti v projektu SI Třída od Skautského institutu v Praze. Teoretická část bakalářské práce je věnována vymezení pojmů, definování samotného partnerského přístupu a popisu jeho principů a strategií. Dále se bakalářská práce zabývá skautskou výchovnou metodou a popisem projektu SI Třída. V empirické části budou zhodnoceny názory učitelů, kteří se v minulém roce se svou třídou tohoto projetu zúčastnili. Klíčová slova: partnerský přístup, učitelé základních škol, skauting, skautská výchovná metoda, skautský institut, základní škola.
Začínající učitel na 2. stupni základní školy a jeho adaptace do školního prostředí
Bartošová, Eliška ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se věnuje adaptaci začínajících učitelů na 2. stupni základní školy do jejich školního prostředí. Teoretická část definuje pojmy týkající se osoby začínajícího učitele, jeho přípravy na učitelskou profesi a následné podpory po nástupu do profese. V empirické části práce je použit kvalitativní výzkum a zakládá se na analýze deseti polostrukturovaných rozhovorů se začínajícími učiteli, kterým byly položeny otázky za účelem zjištění, jestli a případně jak, se jim podařilo adaptovat do jejich školního prostředí, a jaké faktory jim k tomu byly nápomocné. Tato část práce se pokouší zodpovědět hlavní výzkumnou otázku, která zní: Jakou podporu poskytuje okolí začínajícím učitelům během jejich adaptační fáze do školního prostředí a jakými faktory je tato podpora ovlivněná?
Klima školní třídy a vztahy v třídním kolektivu u maturitních ročníků čtyřletého, šestiletého a osmiletého gymnázia
Kratochvílová, Anna ; Klapálková, Veronika (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá průzkumem klimatu školní třídy a vztahy v třídním kolektivu u maturitního ročníku konkrétního čtyřletého, šestiletého a osmiletého gymnázia. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část, přičemž obě části spolu úzce souvisí. Teoretická část je členěna do čtyř kapitol. Práce čerpá z odborné literatury z oblasti pedagogiky a sociální psychologie a zaměřuje se zejména na charakterizování klimatu školní třídy a metod měření klimatu. Podstatnou kapitolu teoretické části práce představuje také oblast zabývající se charakteristikou vztahů v rámci třídního kolektivu. V empirické části práce pak bylo přistoupeno ke kvantitativně-kvalitativnímu výzkumnému šetření, které se zaměřilo na zkoumání odlišností a vzájemných vztahů ve třídním kolektivu maturitního ročníku s odlišnou délkou studia. Po stanovení sedmi výzkumných otázek a představení metodologie práce došlo ke sběru dat pomocí standardizovaného dotazníku Klima školní třídy od Jiřího Mareše a Stanislava Ježka, který byl distribuován mezi žáky a žákyně třech maturitních tříd gymnázia. Druhá část sběru dat probíhala za pomoci strukturovaných rozhovorů s třídními učiteli těchto tříd. Hlavním zjištěním výzkumného šetření byla odlišnost hodnocení třídního kolektivu u žáků a žákyň čtyřletého a víceletého gymnázia, zároveň byl...
Metodická podpora předmětu tělesná výchova na střední škole
Zajpt, Pavel ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
(česky) Název: Metodická podpora předmětu tělesná výchova na střední škole Cíle: Seznámení čtenářů s aktuální nutností věnovat se problematice výuky tělesné výchovy a hledání nových atraktivních forem výuky, které vzbudí u adolescentů zájem a radost z předmětu tělesná výchova. Metoda: Analýza teoretických východisek odborníků věnující se problematice tělesné výchovy a období adolescence. Analýza zkušeností z praktické výuky na střední škole. Výsledky: Tvorba metodického materiálu aplikovaného na adolescentní mládež. Klíčová slova (česky)| metodika podpora národní vzdělávací program tělesná výchova didaktika inovace kolečkové bruslení teorie vs praxe adolescence
Adaptace začínajícího učitele pro práci s nadanými žáky 1. stupně ZŠ
Jonáková, Zuzana ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na podmínky pro začínající učitele a jejich adaptaci po nástupu do zaměstnání na 1. stupních základních škol v České republice a na jejich úspěšnost, popřípadě neúspěchy a problémy, v práci s nadanými žáky. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou (sestávající z primárního a sekundárního průzkumu). Teoretická část sestává ze tří kapitol. První kapitola popisuje některá specifika učitelského povolání a situace nových učitelů krátce po nástupu do zaměstnání. Druhá se věnuje adaptačnímu procesu, podává přehled o podmínkách pro začínající učitele a programech na jejich podporu v současném českém školství, o legislativní úpravě dané oblasti, a krátké srovnání se situací v zahraničí. Následuje kapitola věnovaná teoretickému úvodu do problematiky mimořádně nadaných žáků, jejich identifikace a práce s nimi. Primární průzkum (dotazníkové šetření) se snaží identifikovat postoje k daným tématům přímo od začínajících učitelů (do dvou, respektive pěti let praxe) i jejich zkušenějších kolegů. Sekundární průzkum je založen na rešerši dříve publikovaných dotazníkových šetření provedených mezi učiteli a řediteli základních škol v posledních 10 letech. Výsledky potvrzují poměrně malé využívání uvádějících učitelů a adaptačních plánů či programů. Na druhé straně práci s nadanými žáky...
Sexuální výchova na základních školách
Chounová, Kristýna ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Klapálková, Veronika (oponent)
Práce se zabývá sexuální výchovou na základních školách v České republice. V teoretické části velice podrobně popisuje vývoj sexuální výchovy do její aktuální podoby, a to od historických událostí po důležité politické momenty současnosti. Nejsou opomenuty ani vedlejší vlivy aktuálně ovlivňující pohled dětí a dospívajících na sexualitu. V praktické části je představeno výzkumné šetření zjišťující, jakým způsobem je sexuální výchova realizována z hlediska organizace a formy výuky, jejího obsahu a metod, ale také zkoumá postoje pedagogů k informačním zdrojům o sexu, k obsahu sexuální výchovy a reflektuje jejich názor na to, zda by bylo vhodné a možné zavedení sexuální výchovy jako samostatného předmětu. Bylo zjištěno, že sexuální výchova je realizována v souladu s principy holistické sexuální výchovy, ale v některých oblastech výuky je stále určitý prostor ke zlepšení. Pedagogové zastávají názor, že není potřeba samostatného předmětu, ale je důležité nepodporovat tabu, věnovat se dostatečně všem tématům a zajistit hlavně dostatek kvalitních, vzdělaných pedagogů.
Vztah žáků prvního stupně základní školy k dramatické výchově
Laurynová, Denisa Viktorie-Lia ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce pojednává o vztahu žáků prvního stupně základní školy k dramatické výchově. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o samotném pojmu dramatická výchova. Je zde podrobněji popsáno postavení dramatické výchovy ve vzdělávacím systému. Dále je zde také rozebrán vztah žáků na prvním stupni základní školy k dramatické výchově, k estetickým předmětům a také ostatním vyučovacím předmětům. Je zde také zmíněna charakteristika a osobnostní rysy pedagoga a také charakteristika osobnosti žáka. Součástí práce je charakteristika a části lekce dramatické výchovy a charakteristika ostatních estetických předmětů a jsou zde také podrobně rozebrané rozdíly mezi dramatickou výchovou a divadlem. Praktická část se zabývá samotným vztahem žáků prvního stupně k dramatické výchově. Výzkum je veden formou rozhovorů, které jsou v práci doslovně přepsané a vložené. Kvůli přehlednosti informací je praktická část doplněná o grafy a podrobnější závěry, které přibližují samotný vztah žáků. Cílem výzkumu je tedy zjistit, jaký vztah mají žáci prvního stupně základní školy k dramatické výchově. Výzkum byl ovlivněn probíhající pandemií, což se promítá nejen na provedení samotného výzkumu, ale také na jeho výsledcích.
Gamifikace aneb budoucnost ve výuce
Votavová, Linda ; Swoboda, Jaroslava (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na téma gamifikace ve vzdělávání a poskytuje ucelený pohled na využití principů a metod pomocí moderní technologie. Zahrnuje historický vývoj gamifikace a postupně se přesouvá k její současné podobě za využití moderních technologií. Práce důkladně vysvětluje klíčové pojmy a terminologii spojenou s gamifikací. Velká pozornost je zde věnována zejména Game Based learningu (GBL). Dále shrnuje výhody a nevýhody aplikace zmíněných výukových metod ve vzdělávání. Vysvětluje vztahem mezi několika teoriemi motivace a gamifikací a přináší přehled současných videoher a aplikací. Na závěr práce zhodnocuje potenciál počítačových her a aplikací využívajících moderních technologii ve vzdělávací oblasti.
Vliv organizovaně tráveného volného času na rozvoj osobnosti dítěte
Blovská, Barbora ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Cílem bakalářské práce "Vliv organizovaně tráveného volného času na rozvoj osobnosti dítěte" je zjistit, zda existuje nějaký vztah mezi rozvojem dětské osobnosti a způsobem trávení volného času. Jestli pedagogové zjišťují, jakým způsobem děti tráví svůj volný čas a zda pociťují u jednotlivých žáků některé osobnostní oblasti rozvinutější než u jiných. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je souhrn dosavadních poznatků o volném čase a způsobech jeho trávení, dále i krátké shrnutí psychického a osobnostního vývoje v období pubescence a popis typů osobnosti na základě velké pětky. Teoretická část vychází ze studia odborné literatury. Cílem praktické části je pomocí výzkumného šetření zjistit, jaký pohled mají na problematiku rozvoje osobnosti pedagogové pracující s pubescenty.
Středoškolský student učitelem aneb přínos obrácených rolí ve výuce angličtiny
Meikle, Soňa ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
(česky) Diplomová práce se zaměřuje na využití obrácených rolí v hodinách angličtiny na střední odborné škole. Cílem diplomové práce je zjistit přínosy a případné nevýhody metody výměny rolí mezi studentem a učitelem z pohledu žáka v pozici vyučujícího i z hlediska jeho posluchačů. Dílčími výzkumnými cíli jsou prověření míry motivace a ochoty žáků přijmout novou roli, vliv změněné perspektivy na vnímání učiva a pozice učitele ve výchovně- vzdělávacím procesu. Smyslem práce je zjistit možné využití této výukové metody coby nástroje pro oživení výuky, aktivizaci studentů v hodinách, zvýšení jejich motivace při osvojování učiva alternativním způsobem a zdokonalení jejich dovedností a kompetencí. V neposlední řadě je předpokládán přínos také pro pedagoga, kterému se vlivem výměny rolí dostane příležitosti blíže nahlédnout do potřeb a preferencí žáků. Pro účely práce byl zvolen kvalitativní výzkum, kterému bude předcházet studium teoretických zdrojů a jejich výběr v souladu se záměrem práce. Sběr dat bude realizován prostřednictvím dotazníků, pozorování a rozhovoru na vzorku studentů 3. ročníku střední odborné školy. Výzkum bude uzavírat analýza získaných dat. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Klíčová slova (česky) převrácená třída, vrstevnická výuka, vrstevnické...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 217 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Valenta, J.
16 Valenta, Jakub
23 Valenta, Jan
19 Valenta, Jaroslav
7 Valenta, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.