Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tramvajová doprava jako páteř městské hromadné dopravy
Kopecký, Vojtěch ; Všetečka, Martin (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Práce Tramvajová doprava jako páteř městské hromadné dopravy se zabývá otázkou tramvajové dopravy jako hlavního dopravního módu ve městě Brně. Důraz je kladen na historii brněnského systému, včetně jeho spojení s dopravou trolejbusovou. Dále je detailně popsán současný stav brněnské pouliční dráhy a rychlé tramvaje a jejich doplnění trolejbusovou dopravou, včetně zpracování socioekonomických dat, která systém determinují. V porovnání s jinými městy v České republice, ale i v zahraničí, jsou pak identifikovány jeho pozitivní a negativní aspekty. Za základě těchto informací je pak zpracován potenciální budoucí rozvoj systému, zejména budování nových tratí a zkvalitnění stávajících drah.
Tramvajová doprava jako městotvorný prvek
Csiba, Emese ; Plášek, Otto (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Tématem této bakalářská práce je popis stávajících řešení jednotlivých konstrukci v oblasti tramvajové dopravy. Jedná se o katalog možných řešení tramvajových trati a zastávek a jejich základní porovnání. Součástí práce jsou analýzy stávajících konstrukcí zastávek, vedení různých typů koleje atd. a jejich posouzení z hlediska vytvoření veřejných prostorů s tramvajovou dopravou.
Studie rekonstrukce žst. Blažovice a zdvoukolejnění úseku Blažovice - Holubice
Valehrach, Jan ; Bubníková, Dana (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Práce se zabývá rekonstrukcí železniční stanice Blažovice a zdvoukolejněním úseku Blažovice - Holubice. Ve stanici Blažovice byla navržena nová nástupiště pro pohyb osob se sníženou schopností pohybu a orientace. Nástupiště byla přesunuta blíže obci Blažovice. Návrh se dále zabývá odvodněním stanice, novým uspořádáním kolejiště, železničními přejezdy a napojením vlečky.
Návrh rekonstrukce železniční tratě Chrudim - Borohrádek mezi km 35,0000 a 38,621 včetně technologie prací
Marek, Josef ; Guziur, Petr (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo navrhnutí optimalizace geometrických parametrů koleje na železniční trati Chrudim – Borohrádek v km 35,000 – 38,621. Rekonstrukce železničního svršku a návrh obnovy odvodnění tratě. Práce dále řeší rozhledové poměry na přejezdech. Součástí práce je také řešení technologie prací.
Rekonstrukce železniční stanice Svitavy
Marek, Josef ; Rotschein, Petr (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Úkolem této diplomové práce je navrhnout rekonstrukci železniční stanice Svitavy. Cílem rekonstrukce je zvýšit traťovou rychlost v hlavních kolejích ze stávající rychlosti na rychlost 160 km·h-1. Dalšími požadavky pro vypracování jsou plná peronizace stanice a další nezbytné úpravy s tím související, zejména návrh pražcového podloží, odvodnění stanice a přilehlých dotčených úseků trati. Z důvodů změny počtu kolejí a jejich poloh byla také ověřena možnost prodloužení užitečných délek hlavních a prvních předjízdných kolejí na délku 740 m.
Rozvoj skluzových vln v obloucích malých poloměrů
Valehrach, Jan ; Kohout,, Martin (oponent) ; Lidmila,, Martin (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Vlivem provozu dochází k opotřebování a poškozování kolejnic. Se zvyšující se rychlostí kolejových vozidel, s vyšším zatížením tratí, a především v okolí spádových center s vyšší frekvencí spojů se do popředí zájmů správců tratí dostávají vady, které se dříve nevyskytovaly v takové hojné míře nebo nebyly brány jako významné. Nejsou-li tyto vady přímo omezující pro provozuschopnost, jsou v každém případě zdrojem hluku a vibrací. Jednou z vad, vyskytující se na železniční dopravní cestě, jsou vady mikrogeometrie pojížděné plochy hlavy kolejnice. Ve směrových obloucích s poloměrem menším než 600 m, případně 700 m, se na vnitřním kolejnicovém pásu vyskytují vady označované jako skluzové vlny. V obloucích o poloměrech 300 m a méně jsou tyto vlny natolik výrazné, že jsou významným zdrojem hluku a vibrací. Především vibrace mají vliv nejen na okolí tratí, ale i na samotnou trať, neboť jsou příčinou dalších vad v konstrukci koleje. Tato disertační práce se věnuje tématu skluzových vln se zaměřením na sledování vzniku a rozvoje vln v čase. Ověření možnosti sledování rozvoje skluzových vln v čase je základem pro případné budoucí modely predikující rozvoj vad. V rámci řešení dané problematiky byla uskutečněna četná měření geometrických paramaterů koleje a mikrogeometrie hlav kolejnic, konkrétně skluzových vln. Pomocí metod RMS a peak-to-peak byla hodnocena rychlost rozvoje vad v čase a vztah k dalším parametrům koleje. Na základě získaných křivek rozvoje byly odhadnuty intervaly pro další opravné zásahy. Část práce se věnuje nedostatku, resp. přebytku převýšení v souvislosti s rozvojem skluzových vln.
Studie prodloužení tramvajové tratě do městské části Brno-Medlánky
Seidlová, Vendula ; Janík, Jiří (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout prodloužení tramvajové tratě linky č. 12 z konečné zastávky Technologický park do městské části Brno-Medlánky. Trať je vedena po samostatném zemním tělese mimo zástavbu. Návrh směrového a výškového řešení je proveden v několika variantách, po zhodnocení je vybrána a rozpracována nejlepší varianta. Součástí práce je návrh mezilehlé zastávky a konečné zastávky se smyčkou včetně přístupů osob, úprava křížené komunikace a řešení odvodnění tramvajové tratě.
Analýza příčin a návrhy řešení zpoždění tramvajové dopravy z dopravně-stavebního hlediska
Kopecký, Vojtěch ; Svoboda, Richard (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Práce Analýza příčin a návrhy řešení zpoždění tramvajové dopravy z dopravně-stavebního hlediska se zaměřuje na problematiku zpoždění a propadů rychlostí v tramvajové dopravě, zejména příčinám jejich vzniku a způsobům jejich eliminace. Práce zkoumá aktuální stav brněnského tramvajového systému, a to se zaměřením na zpomalujicí prvky v systému a místa s častým vznikem zpoždění včetně toho, čím jsou tato zpoždění způsobena. Práce se dále věnuje možnostem zrychlení tramvajové dopravy jak z pohledu dopravního, tak i z pohledu kolejového uspořádání. V závěrečné části práce jsou detailněji zanalyzovány vybrané úseky brněnského tramvajového systému a na podkladu těchto analýz jsou navržena opatření, která vedou ke zrychlení tramvajové dopravy a eliminaci zpoždění, která se v ní vyskytují.
Studie vnější traťové spojky žst. Velký Osek
Syrový, Aleš ; Brůha, Bohuslav (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Tématem práce je tzv. „libická spojka“, což je vnější traťová spojka žst. Velký Osek pro přímou jízdu vlaků mezi stanicemi Nymburk a Hradec Králové. Cílem je navrhnout více variant včetně řešení napojení na trati č. 502 a č. 505 tak, aby se snížila jízdní doba a zvýšil jízdní komfort cestujících.
Návrh vysokorychlostní tratě mezi Brnem a Znojmem
Repko, Michal ; Velebil, Jiří (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnutí nové trasy vysokorychlostní tratě z Brna do Znojma, a to konkrétně mezi plánovaným terminálem VRT Unkovice a stávající žst. Hrušovany nad Jevišovkou. Trať je navržena na maximální rychlost 250 km/h. Byly navrženy směrové a sklonové poměry trati, včetně návrhu konstrukce železničního svršku a geometrických parametrů koleje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.