Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení ve školní družině
Vlčková, Kateřina ; Skutil, Martin (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
(česky) Hodnocení je důležitou součástí vzdělávacího procesu. Při hodnocení žáků je nezbytné, aby byly učitelem použity správné a vhodné metody k rozvoji individuality žáka. Nemělo by se zapomínat ani na sebehodnocení, které napomáhá žákovi rozvíjet zdravé sebevědomí a zdravé vnímání sebe sama. Ve školní družině, kde je skupina dětí věkově i genderově heterogenní, se hodnocení používá jinak. Vychovatelka je, stejně jako učitel, pro žáka vzorem s ohledem na hodnocení. Hodnocení vychovatelky je stejně tak důležité jako učitelovo. Diplomová práce se zabývá právě typy, metodami a formami hodnocení ve školní družině. Je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část v první řadě popisuje školní družinu jako školní zařízení. Jsou zde zmíněny funkce nebo činnosti školních družin. Je zde také zmínka o roli vychovatelky ve školní družině - požadované vzdělání a také osobnostní rysy a vlastnosti člověka vykonávající tuto profesi. Další kapitola se týká hodnocení. Kapitola definuje, jakou funkci má hodnocení nebo jaké by pedagog měl při hodnocení dodržovat zásady. Dále kapitola obsahuje různé typy, metody a formy hodnocení využívané ve školním prostředí. Poslední kapitola se zabývá charakteristikou mladšího školního věku dítěte a také jak dítě vnímá proces hodnocení. Ve výzkumné části je hlavním...
Alternativní přístupy ke vzdělávání na vybraných středních školách
Kalačová, Karolína ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá alternativními přístupy ke vzdělávání na středních školách v České republice. Východisky práce jsou především historické souvislosti alternativního vzdělávání a charakteristika prostředí českých středních škol a jejich studentů se zaměřením na školy soukromé. Hlavními oblastmi zájmu teoretické části práce jsou konkrétní didaktické principy, vybrané formy a metody výuky, formativní způsob hodnocení a specifické postavení učitele, jež byly na základě výzkumu stanoveny v kontextu inovativních přístupů ke vzdělávání jako klíčové. Práce dále poskytuje stručný přehled pražských středních škol, které jsou považovány za inovativní. V rámci empirického šetření jsou detailně zkoumány dvě střední školy tohoto typu, jejichž příběhy jsou metodou vícečetné případové studie komplexně zpracovány. Klíčová slova: Alternativní přístupy ke vzdělávání, alternativní školy, střední školy, inovace ve vzdělávání, případová studie
Partnerský přístup ve skautské výchovné metodě jako inspirace pro učitele na základních školách
Kirchnerová, Eliška ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda učitelé základních škol využívají ve svých hodinách partnerský přístup a jaký na něj mají názor na základě své účasti v projektu SI Třída od Skautského institutu v Praze. Teoretická část bakalářské práce je věnována vymezení pojmů, definování samotného partnerského přístupu a popisu jeho principů a strategií. Dále se bakalářská práce zabývá skautskou výchovnou metodou a popisem projektu SI Třída. V empirické části budou zhodnoceny názory učitelů, kteří se v minulém roce se svou třídou tohoto projetu zúčastnili. Klíčová slova: partnerský přístup, učitelé základních škol, skauting, skautská výchovná metoda, skautský institut, základní škola.
Vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na běžných základních školách v Praze
Hübschová, Václava ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním žáků s lehkým mentálním postižením v běžných základních školách. Teoretická část popisuje problematiku tohoto postižení, možnosti vzdělávání žáků, představuje podpůrná opatření, která jsou při vzdělávání v běžných třídách poskytována. Praktická část je věnována kvantitativnímu výzkumu uskutečněného pomocí dotazníkového šetření v základních školách v Praze. Výsledkem jsou názory a pohled učitelů na vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v hlavním vzdělávacím proudu, a to díky osobní praktické zkušenosti, kterou s těmito žáky v této formě vzdělávání získali.
Možnosti a meze využití ICT technologií ve vzdělávání
Jankovský, Michal ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na možnosti a meze využívání ICT technologií ve vzdělávání v souvislosti s přístupem a používáním digitálních technologií vyučujícími a jejich využitím v určitých oblastech vzdělávání. Obsahuje základní teoretické poznatky z oblasti technologií v procesu vzdělávání a jejich proměn do současné doby. Dále je zaměřena na digitální formy výuky, kompetence vyučujících, či vybrané oblasti vzdělávání v rámci komunikace, gamifikace, hodnocení a zpětné vazby s využitím digitálních technologií. Výzkumná část prezentuje výsledky zjištěných dat od vyučujících a konkretizuje využívání moderních technologií ve výuce a k přípravě na výuku nebo také zkoumá rozsah digitálních kompetencí vyučujících. Písemná práce podává obraz z určitého úhlu pohledu směrem k digitálním technologiím ve vzdělávání se zaměřením na vyučující a jejich podstatnou úlohu ve vzdělávacím procesu. Klíčová slova: ICT, moderní technologie, online vzdělávání, e-learning, technologické nástroje, gamifikace
Vývoj systému příprav mladých dospělých vyrůstajících v ústavní péči na samostatný život
Fejfarová, Martina ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se ve své teoretické části zabývá problematikou dospívajících dětí, které vyrůstají v ústavní péči, a jejich připraveností na samostatný život. Pojednává o úskalích, s jakými se potýká mladý člověk, který vyrůstal mimo rodinné prostředí. Zaměřuje se na koncept podpory a příprav adolescentů v ústavní péči na vstup do nezávislého života. Na základě teoretických i praktických poznatků autora práce zachycuje diplomová práce vývoj systému pomoci a podpory těmto mladým lidem od devadesátých let 20. století dosud a naznačuje další směřování systému pomoci. Empirická část prezentuje výsledky výzkumu, který je proveden metodou obsahové analýzy odborných textů souvisejících s vymezenou problematikou. Výzkum je zaměřen na zjištění, zda a v jakých směrech se posunul vývoj příprav mladých dospělých na samostatný život za uplynulých 25 let a jak současná koncepce příprav napomáhá mladým lidem k získávání kompetencí potřebných pro samostatný život. Klíčové pojmy domy na půli cesty, individuální plán mladého dospělého, kompetence, mladí dospělí, nadace, náhradní výchovná péče, nestátní organizace, pomoc a podpora, sociální kurátor, sociální poradenství, systém příprav, ústavní péče
Dilemata sociálních pracovníků ve vybraném nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež
Denková, Michaela ; Klapálková, Veronika (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapovat dilemata, se kterými se setkávají sociální pracovníci při poskytování služeb ve vybraném nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež. Práce obsahuje dvě hlavní části, z nichž první uvádí čtenáře do teoretického odborně podloženého základu. Věnuje se vymezení nízkoprahových zařízení pro děti a mládež, poskytovaným službám, cílům, k nímž práce směřuje, principům, o které se tato zařízení opírají. Teoretická část popisuje také cílovou skupinu dané služby, přibližuje roli sociálního pracovníka a specifičnost jeho vztahu s klientem. V neposlední řadě se zabývá etikou a dilematy v rámci sociální práce v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. Druhá část je založena na kvalitativním výzkumu prováděným pomocí metody polostrukturovaných rozhovorů. Ty byly vedeny se sociálními pracovníky ve vybraném nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaká dilemata se v rámci dané služby objevují, jak se jim pracovníci snaží předcházet a co jim pomáhá při jejich řešení. Následuje interpretace zjištěných výsledků a shrnutí poznatků. Klíčová slova Dilemata, etika sociální práce, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, princip nízkoprahovosti, riziková mládež, sociální práce, sociální pracovník
Začínající učitel na 2. stupni základní školy a jeho adaptace do školního prostředí
Bartošová, Eliška ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se věnuje adaptaci začínajících učitelů na 2. stupni základní školy do jejich školního prostředí. Teoretická část definuje pojmy týkající se osoby začínajícího učitele, jeho přípravy na učitelskou profesi a následné podpory po nástupu do profese. V empirické části práce je použit kvalitativní výzkum a zakládá se na analýze deseti polostrukturovaných rozhovorů se začínajícími učiteli, kterým byly položeny otázky za účelem zjištění, jestli a případně jak, se jim podařilo adaptovat do jejich školního prostředí, a jaké faktory jim k tomu byly nápomocné. Tato část práce se pokouší zodpovědět hlavní výzkumnou otázku, která zní: Jakou podporu poskytuje okolí začínajícím učitelům během jejich adaptační fáze do školního prostředí a jakými faktory je tato podpora ovlivněná?
Metodická podpora předmětu tělesná výchova na střední škole
Zajpt, Pavel ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
(česky) Název: Metodická podpora předmětu tělesná výchova na střední škole Cíle: Seznámení čtenářů s aktuální nutností věnovat se problematice výuky tělesné výchovy a hledání nových atraktivních forem výuky, které vzbudí u adolescentů zájem a radost z předmětu tělesná výchova. Metoda: Analýza teoretických východisek odborníků věnující se problematice tělesné výchovy a období adolescence. Analýza zkušeností z praktické výuky na střední škole. Výsledky: Tvorba metodického materiálu aplikovaného na adolescentní mládež. Klíčová slova (česky)| metodika podpora národní vzdělávací program tělesná výchova didaktika inovace kolečkové bruslení teorie vs praxe adolescence
Adaptace začínajícího učitele pro práci s nadanými žáky 1. stupně ZŠ
Jonáková, Zuzana ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na podmínky pro začínající učitele a jejich adaptaci po nástupu do zaměstnání na 1. stupních základních škol v České republice a na jejich úspěšnost, popřípadě neúspěchy a problémy, v práci s nadanými žáky. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou (sestávající z primárního a sekundárního průzkumu). Teoretická část sestává ze tří kapitol. První kapitola popisuje některá specifika učitelského povolání a situace nových učitelů krátce po nástupu do zaměstnání. Druhá se věnuje adaptačnímu procesu, podává přehled o podmínkách pro začínající učitele a programech na jejich podporu v současném českém školství, o legislativní úpravě dané oblasti, a krátké srovnání se situací v zahraničí. Následuje kapitola věnovaná teoretickému úvodu do problematiky mimořádně nadaných žáků, jejich identifikace a práce s nimi. Primární průzkum (dotazníkové šetření) se snaží identifikovat postoje k daným tématům přímo od začínajících učitelů (do dvou, respektive pěti let praxe) i jejich zkušenějších kolegů. Sekundární průzkum je založen na rešerši dříve publikovaných dotazníkových šetření provedených mezi učiteli a řediteli základních škol v posledních 10 letech. Výsledky potvrzují poměrně malé využívání uvádějících učitelů a adaptačních plánů či programů. Na druhé straně práci s nadanými žáky...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.