Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lubricant Gap Shape Optimization of the Hydrodynamic Thrust Bearing
Ochulo, Ikechi ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
The objective of this Master's thesis is to find, using genetic algorithm (GA), an optimal profile for lubricating gap of a thrust bearing of a turbocharger. Compared to the analytical profile, the optimal profile is expected to have minimized friction for an equivalent load capacity. Friction minimization is one way to increase the efficiency of the thrust bearing; it reduces the friction losses in the bearing. An initial problem was given: a thrust bearing with Load capacity 1000 N, inner and outer radii of 30mm and 60mm respectively, rotor speed of 45000 rpm and angle of running surface of $0.5^0$. Lubricant properties were also provided for the initial problem: oil density of $ 840 kg/m^3$, dynamic viscosity $(\eta)$ of 0.01 Pa.s With this data, the numerical solution of the Reynolds equation was computed using MATLAB. To obtain more information, the minimum lubricating gap thickness was also computed using MATLAB. With this information, the shape of the analytical profile, and its characteristics were found. The analytical profile was then used a guide to create a general profile. The general profile thus obtained is then optimized using GA. The characteristics of the generated profile is then computed and compared to that of the analytical profile.
Návrh opatření pro snížení hluku Rootsova dmychadla
Fučík, Ondřej ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou hluku a vibrací Rootsových dmychadel. V teoretické části jsou popsány možné zdroje hluku a vibrací u těchto pístových strojů. Dále jsou shrnuty poznatky o základních typech tlumičů a je posouzena jejich vhodnost pro použití v dané aplikaci. V praktické části je provedeno měření hluku a vibrací komerčně dostupného dmychadla. Následně jsou nalezeny dominantní zdroje hluku a analyzována současná protihluková opatření. Nakonec jsou uvedeny návrhy pro modifikaci stávajících opatření pro snížení hluku.
Vibrace turbodmychadla vznikající buzením od spalovacího motoru
Schulla, Radek ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem této diplomové práce je problematika vibrací turbodmychadel v důsledku buzení od spalovacího motoru. Rešerše práce se zabývá hlukem a vibracemi, které turbodmychadla a spalovací motory generují. Dále rozebírá vliv vibrací na turbodmychadlo a jeho jednotlivé části, včetně vlivu spalovacího motoru. Následně je sestaven model turbodmychadla v softwaru ADAMS, analyzována odezva rotoru v provozních otáčkách turbodmychadla na různé budicí frekvence a na závěr vyhodnocena bezpečnost kluzných ložisek a navrženy úpravy pro snížení vibrací.
Noise Reduction System for a Generator using a Small Diesel Engine
Rafaj, Martin ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
This thesis deals with noise reduction systems usable especially for small diesel generators. The theoretical part of the work describes the most common causes of noise sources combustion engines and possibilities to reduce the noise produced. The experimental part focused on the measurement of the diesel generator is then the starting point for comparing the noise parameters with the data from the simulation. In the end, the concept of the exhaust system is proposed, which offers better parameters of the produced noise.
Využití biologických strategií živočichů pro snížení hluku vozidel
Kovács, Gergő ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Táto bakalárská práca sa zaoberá s využitím biologických stratégií živočíchov pre zníženie hluku vozidiel. Najskôr sú objasnené základné pojmy akustiky a spomínané príčiny hluku v automobile. Podstatná časť je venovaná podrobnejšiemu rozoberaniu jednotlivých zvierat a ich techník. Hlavným cieľom práce je analyzovať mieru zníženia hluku týchto stratégií a ich potenciálne využitie v doprave, konkrétne v automobiloch.
Platnost hydrostatického a hydrodynamického paradoxonu
Vacula, Jiří ; Haluza, Miloslav (oponent) ; Fialová, Simona (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá objasněním existence hydrostatického a hydrodynamického paradoxonu. Především hydrostatické paradoxon obecně nebývá náležitě zdůvodněno, což implikuje další nejasnosti. Cílem práce je proto ukázat pravé příčiny těchto jevů a dále ukázat velikost vlivu stlačitelnosti kapaliny.
Axiální síla a tlakové pulsace v čerpadle s dvoustranným vstupem.
Vacula, Jiří ; Franc, Zdeněk (oponent) ; Habán, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá existencí axiální síly působící na rotor dvouvtokového oběžného kola čerpadla. Axiální síla vzniká v režimu nízkých průtoků. Cílem práce je nalézt informace o této problematice, navrhnout matematický model výpočtu a následně jej aplikovat na hodnoty získané při experimentu. Je důležité vyšetřit celkovou dynamiku vzniku axiální síly a detekovat její příčinu vzniku na měřeném čerpadle.
Přehled typů hluku způsobeného kompresorem turbodmychadla
Paulík, Lukáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Vacula, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na rozbor aerodynamického hluku vycházejícího z kompresoru turbodmychadla. Z jednotlivých publikací tuzemských i zahraničních byly převzaty poznatky týkající se práce radiálního kompresoru ve spojitosti s produkcí hlukového spektra. Hlavní pozornost byla věnována hluku vytvářeného v oběžném kole kompresoru. Jako podklad pro tvorbu hluku v kompresoru je používaná jeho charakteristika a v ní vyznačená pracovní křivka jako výsledek spolupráce motoru s turbodmychadlem. V jednotlivých kapitolách jsou popsány zdroje hluku vytvářené, rotací lopatek oběžného kola, nadzvukovým proudem vstupujícím do záběrníku, přetékáním vzduchu mezi lopatkami a skříní kompresoru, rotačním odtržením proudu a pumpováním kompresoru.
Návrh koncepce pro snížení hluku na vstupu do kompresoru turbodmychadla
Surovec, Jindřich ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá konstrukčním návrhem opatření vedoucí ke snížení hluku na vstupu do turbodmychadla TCR 16 od firmy PBS Turbo s.r.o. Způsob řešení je založen na harmonické akustické analýze za využití metody konečných prvků programu Ansys, kdy jsou pomocí této metody nejprve zjištěny přenosové ztráty stávající konfigurace a následuje porovnání dvou návrhů konstrukčního řešení s původní konfigurací. Tímto způsobem je zjištěno, zda je přínos konstrukčního opatření dostatečný.
Lubricant Gap Shape Optimization of the Hydrodynamic Thrust Bearing
Ochulo, Ikechi ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
The objective of this Master’s thesis is to find an optimal lubricating gap profile for a turbocharger. The aim is to minimize friction, maintain load capacity, and not increase lubricant flow rate. This multiobjective optimization is performed by using genetic algorithm(GA) in MATLAB. Minimizing friction force reduces the friction power losses of the turbocharger. The solution of the Reynolds equation is computed numerically using MATLAB. The minimum lubricating gap thickness for an initial problem is found. A spline function is used to generate a general profile of the lubricating gap. This profile is then optimized using GA in MATLAB.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Vacula, Jakub
8 Vacula, Jan
2 Vacula, Jaroslav
3 Vacula, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.