Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání české a německé právní úpravy nekalé soutěže s přihlédnutím k evropskému právu
Vacková, Linda ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Předmětem této diplomové práce je právaní úprava práva nekalé soutěže a to konkrétně srovnání právní úpravy české a německé s přihlédnutí k právu evropskému. Právo nekalé soutěže, jakožto jedna ze dvou větví práva soutěžního (práva hospodářské soutěže), je souborem právních norem zakazujících určitá jednání v hospodářské soutěži a stanovujících sankce za porušení těchto zákazů. Ústřední pojem celé práce nekalá soutěž zahrnuje ty případy, kdy někdo zneužívá a deformuje konkurenční prostředí nekalým způsobem. Lze ji definovat jako soutěž, kterou někdo kazí, v níž někdo něco zatemňuje anebo soutěž, v níž se někdo chová nepoctivě, nemravně, nečestně či nevyhovujícím způsobem. Tato diplomová práce se skládá ze čtyř kapitol. V první kapitole byl nastíněn účel a vůbec potřeba regulace soutěžního práva, stejně tak základní pojmy a definice. Byly definovány pojmy jako soutěž obecně, hospodářská soutěž, soutěžní právo a nekalá soutěž. V kapitole druhé bylo přistoupeno k rozebrání normativního základu práva nekalé soutěže, k pramenům práva. Bylo pojednáno o ústavněprávních základech, zákonné úpravě i evropském právu. Kapitola třetí je zaměřena na téma soutěžního vztahu jakožto vztahu horizontálního a vertikálního. Jsou zde podrobně vysvětleny pojmy subjektů, které vystupují v rámci těchto vztahů nebo na...
Nevyžádaná reklama v české a německé právní úpravě
Vacková, Linda ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Horáček, Vít (oponent)
Nevyžádaná reklama v české a německé právní úpravě Předkládaná rigorózní práce s názvem "Nevyžádaná reklama v české a německé právní úpravě" komplexně analyzuje problematiku nevyžádané reklamy v právním řádu České republiky a Spolkové republiky Německo. Nevyžádaná reklama představuje určitý zásah do osobní nebo obchodní sféry svých adresátů nebo třetích subjektů a s rozvojem moderních komunikačních prostředků se vyskytuje stále častěji a v rozmanitých formách. I když je reklama projevem svobody podnikání a svobody projevu, je třeba její právní regulace, obzvlášť pokud je nežádaná a obtěžující. Text práce je systematicky členěn do čtyř na sebe navazujících částí. První část představuje úvodní zamyšlení nad potřebou a důvodem právní regulace nevyžádané reklamy. Druhá část je dělena do čtyř kapitol a přináší východiska regulace nevyžádané reklamy a nástin její současné podoby. První kapitola se věnuje historickému východisku regulace nevyžádané reklamy. Druhá kapitola zasazuje nevyžádanou reklamu do širšího právního rámce ústavního práva. Následuje kapitola třetí, jež uvádí problematiku nevyžádané reklamy v kontextu evropského práva primárního a především sekundárního. V poslední čtvrté kapitole je věnován prostor přehledu platné právní úpravy nevyžádané reklamy v českém a německém právním řádu tak,...
Nevyžádaná reklama v české a německé právní úpravě
Vacková, Linda ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Horáček, Vít (oponent)
Nevyžádaná reklama v české a německé právní úpravě Předkládaná rigorózní práce s názvem "Nevyžádaná reklama v české a německé právní úpravě" komplexně analyzuje problematiku nevyžádané reklamy v právním řádu České republiky a Spolkové republiky Německo. Nevyžádaná reklama představuje určitý zásah do osobní nebo obchodní sféry svých adresátů nebo třetích subjektů a s rozvojem moderních komunikačních prostředků se vyskytuje stále častěji a v rozmanitých formách. I když je reklama projevem svobody podnikání a svobody projevu, je třeba její právní regulace, obzvlášť pokud je nežádaná a obtěžující. Text práce je systematicky členěn do čtyř na sebe navazujících částí. První část představuje úvodní zamyšlení nad potřebou a důvodem právní regulace nevyžádané reklamy. Druhá část je dělena do čtyř kapitol a přináší východiska regulace nevyžádané reklamy a nástin její současné podoby. První kapitola se věnuje historickému východisku regulace nevyžádané reklamy. Druhá kapitola zasazuje nevyžádanou reklamu do širšího právního rámce ústavního práva. Následuje kapitola třetí, jež uvádí problematiku nevyžádané reklamy v kontextu evropského práva primárního a především sekundárního. V poslední čtvrté kapitole je věnován prostor přehledu platné právní úpravy nevyžádané reklamy v českém a německém právním řádu tak,...
Srovnání české a německé právní úpravy nekalé soutěže s přihlédnutím k evropskému právu
Vacková, Linda ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Předmětem této diplomové práce je právaní úprava práva nekalé soutěže a to konkrétně srovnání právní úpravy české a německé s přihlédnutí k právu evropskému. Právo nekalé soutěže, jakožto jedna ze dvou větví práva soutěžního (práva hospodářské soutěže), je souborem právních norem zakazujících určitá jednání v hospodářské soutěži a stanovujících sankce za porušení těchto zákazů. Ústřední pojem celé práce nekalá soutěž zahrnuje ty případy, kdy někdo zneužívá a deformuje konkurenční prostředí nekalým způsobem. Lze ji definovat jako soutěž, kterou někdo kazí, v níž někdo něco zatemňuje anebo soutěž, v níž se někdo chová nepoctivě, nemravně, nečestně či nevyhovujícím způsobem. Tato diplomová práce se skládá ze čtyř kapitol. V první kapitole byl nastíněn účel a vůbec potřeba regulace soutěžního práva, stejně tak základní pojmy a definice. Byly definovány pojmy jako soutěž obecně, hospodářská soutěž, soutěžní právo a nekalá soutěž. V kapitole druhé bylo přistoupeno k rozebrání normativního základu práva nekalé soutěže, k pramenům práva. Bylo pojednáno o ústavněprávních základech, zákonné úpravě i evropském právu. Kapitola třetí je zaměřena na téma soutěžního vztahu jakožto vztahu horizontálního a vertikálního. Jsou zde podrobně vysvětleny pojmy subjektů, které vystupují v rámci těchto vztahů nebo na...

Viz též: podobná jména autorů
8 VACKOVÁ, Lenka
16 VACKOVÁ, Lucie
3 VACKOVÁ, Ludmila
8 Vacková, Lenka
16 Vacková, Lucie
2 Vacková, Lucie Isabela
3 Vacková, Ludmila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.