Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tyfloturistický oddíl při škole Jaroslava Ježka - volnočasové aktivity pro děti se zrakovým postižením
Jantová, Alžběta ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Vachulová, Jana (oponent)
Tyfloturistický oddíl působí jen v minimálních obměnách na Škole Jaroslava Ježka pro zrakově postižené již několik desítek let. Úkolem oddílu je organizovat a podporovat aktivity volného času dětí se zrakovým postižením v průběhu celého roku. Na činnostech se podílí dobrovolníci hlavně z řad studentů. Cílem této práce je zmapovat činnost Tyfloturistického oddílu a zjistit, jaký je jeho přínos pro děti se zrakovým postižením. V první části shrnuji poznatky o vývoji dětí v mladším a starším školním věku, se zvláštním přihlédnutím k jejich potřebám a významu vrstevnické skupiny. Práce se dále zabývá volným časem a aktivitami volného času u dětí se zrakovým postižením. Představuje možnosti volnočasového vyžití a organizace, které se jím zabývají. Jedna kapitola je věnována Tyfloturistickému oddílu, jeho historii, tradicím a současnosti. Přínos Tyfloturistického oddílu pro děti se zrakovým postižením byl zkoumán na základě dotazníkového šetření. Na základě výsledků je možné říci, že účast na akcích Tyfloturistického oddílu je pro děti nezapomenutelným zážitkem a volnočasovým aktivitám dětí se zrakovým postižením by se měla věnovat pozornost i do budoucna.
Lidé s postižením a technika
Voženílková, Pavlína ; Kuchař, Radomír (vedoucí práce) ; Vachulová, Jana (oponent)
Práce se zabývá problematikou osob se zrakovým postižením a hlavně přináší přehled o rozdělení všech aktuálně dostupných kompenzačních pomůcek na našem trhu a jejich krátkou charakteristikou. První kapitola je zaměřena na problematiku zrakových vad a jejich popis, přibližuje možné příčiny. Stěžejní částí této práce je rozdělení a popis kompenzačních pomůcek do několika kategorií, z nichž hlavní čtyři jsou tyto: optické, optoelektronické, počítačového charakteru a ostatní. Přičemž u pomůcek počítačového charakteru lze mluvit o pomůckách softwarových, hardwarových a na bázi PC. V následující části jsou popsány možnosti získání těchto kompenzačních pomůcek pomocí dvou možných cest: nákup za vlastní peníze ve specializovaných prodejnách nebo příspěvkem od zdravotní pojišťovny či od obecního úřadu. Poslední část je věnována přehledu dění a úspěchů ve vědě v této oblasti. Krátce se zde zmiňuji o pokusných implantátech na principu elektronického čipu umístěného v oční bulvě a stimulujícího přímo zakončení zrakového nervu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Význam rané péče pro rodinu dítěte se zrakovým postižením
Lukšů, Lucie ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Vachulová, Jana (oponent)
Záměrem mé bakalářské práce - Význam rané péče pro rodinu dítěte se zrakovým postižením - je seznámit čtenáře s problematikou této služby. Raná péče je soubor služeb a programů poskytovaných dětem ohroženým v sociálním, biologickém a psychickém vývoji, dětem se zdravotním postižením a jejich rodinám. Smyslem je předcházet postižení, zmírnit nebo zcela odstranit jeho důsledky a pomoci rodině, dítěti i společnosti k sociální integraci. Ze spektra odvětví rané péče jsem si vybrala ranou péči orientovanou na rodiny s dětmi se zrakovým postižením. Ve své práci se tak věnuji kromě teorie rané péče i typům zrakového postižení a vývoji dítěte s postižením zraku. Raná péče je komplexně zaměřena na celou rodinu, tedy i na rodiče, neboť jejich prožívání dané situace je pro vývoj dítěte stěžejní. Z toho důvodu je část mé práce věnována i jim. V závěru je předloženo srovnání dvou rodin dětí se zrakovým postižením. Jedna rodina ranou péčí prošla a druhá ne. Tyto dva rozhovory naznačují důležitost a význam rané péče. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Koncepce rodinného centra pro děti s různými typy postižení
Bédi, Běla ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Vachulová, Jana (oponent)
Má diplomová práce formuluje koncepci rodinného centra pro rodiny s dětmi s více typy postižení. Toto rodinné centrum bude poskytovat péči všem členům rodiny dítěte s postižením. Soustředit se bude na uspokojování potřeb rodiny v raném a předškolním věku dítěte s postižením. Součástí tohoto rodinného centra bude kavárna s hernou, kde bude poskytován otevřený prostor pro integraci rodin dětí s postižením do většinové společnosti. Práce rozpracovává postup při zakládání takového rodinného centra a konfrontuje navrženou koncepci s dotazníkovým šetřením o potřebách rodičů dětí s postižením v předškolním věku.
Reakce rodičů na narození dítěte s postižením
Hájková, Kristina ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Vachulová, Jana (oponent)
Diplomová práce Reakce rodičů na narození dítěte s postižením pojednává o procesu vyrovnávání se s narozením dítěte s postižením, dále také o strategiích, které mohou rodině pomoci. V první kapitole je vymezena funkce rodiny a role rodičů v porovnání s rodinami dětí s postižením. Druhá kapitola se zaměřuje na reakce rodičů na narození dítěte s postižením ve srovnání s reakcemi jiných sociálních skupin. Třetí kapitola se věnuje faktorům, které pomáhají rodinám vyrovnat se s postižením dítěte. Obsahem čtvrté kapitoly je praktické znázornění jednotlivých případů pěti rodin, které vypovídaly o svých zkušenostech. Cílem diplomové práce je analyzovat, jak rodiče přijímali skutečnost narození dítěte s postižením a jaké faktory jim pomohly přijmout tuto skutečnost. K dosažení cíle byla vybrána výzkumná metoda rozhovoru. Vyhodnocením odpovědí na výzkumné otázky položené pěti respondentkám byly potvrzeny hypotézy, a tím splněny stanovené cíle. Výsledky ukázaly, že narození postiženého dítěte je pro rodiče neočekávaná situace doprovázená šokem, rodiče mají negativní zkušenosti s lékaři při sdělování diagnózy. Konkrétní navrhovaná doporučení jsou směřována v oblasti vhodného přístupu lékaře při sdělení diagnózy. Za největší přínos práce vzhledem k řešené problematice je možné považovat podrobné a souhrnné...
Reakce rodičů na narození dítěte s postižením
Hájková, Kristina ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Vachulová, Jana (oponent)
Diplomová práce Reakce rodičů na narození dítěte s postižením pojednává o procesu vyrovnávání se s narozením dítěte s postižením, dále také o strategiích, které mohou rodině pomoci. V první kapitole je vymezena funkce rodiny a role rodičů v porovnání s rodinami dětí s postižením. Druhá kapitola se zaměřuje na reakce rodičů na narození dítěte s postižením ve srovnání s reakcemi jiných sociálních skupin. Třetí kapitola se věnuje faktorům, které pomáhají rodinám vyrovnat se s postižením dítěte. Obsahem čtvrté kapitoly je praktické znázornění jednotlivých případů pěti rodin, které vypovídaly o svých zkušenostech. Cílem diplomové práce je analyzovat, jak rodiče přijímali skutečnost narození dítěte s postižením a jaké faktory jim pomohly přijmout tuto skutečnost. K dosažení cíle byla vybrána výzkumná metoda rozhovoru. Vyhodnocením odpovědí na výzkumné otázky položené pěti respondentkám byly potvrzeny hypotézy, a tím splněny stanovené cíle. Výsledky ukázaly, že narození postiženého dítěte je pro rodiče neočekávaná situace doprovázená šokem, rodiče mají negativní zkušenosti s lékaři při sdělování diagnózy. Konkrétní navrhovaná doporučení jsou směřována v oblasti vhodného přístupu lékaře při sdělení diagnózy. Za největší přínos práce vzhledem k řešené problematice je možné považovat podrobné a souhrnné...
Koncepce rodinného centra pro děti s různými typy postižení
Bédi, Běla ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Vachulová, Jana (oponent)
Má diplomová práce formuluje koncepci rodinného centra pro rodiny s dětmi s více typy postižení. Toto rodinné centrum bude poskytovat péči všem členům rodiny dítěte s postižením. Soustředit se bude na uspokojování potřeb rodiny v raném a předškolním věku dítěte s postižením. Součástí tohoto rodinného centra bude kavárna s hernou, kde bude poskytován otevřený prostor pro integraci rodin dětí s postižením do většinové společnosti. Práce rozpracovává postup při zakládání takového rodinného centra a konfrontuje navrženou koncepci s dotazníkovým šetřením o potřebách rodičů dětí s postižením v předškolním věku.
Význam rané péče pro rodinu dítěte se zrakovým postižením
Lukšů, Lucie ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Vachulová, Jana (oponent)
Záměrem mé bakalářské práce - Význam rané péče pro rodinu dítěte se zrakovým postižením - je seznámit čtenáře s problematikou této služby. Raná péče je soubor služeb a programů poskytovaných dětem ohroženým v sociálním, biologickém a psychickém vývoji, dětem se zdravotním postižením a jejich rodinám. Smyslem je předcházet postižení, zmírnit nebo zcela odstranit jeho důsledky a pomoci rodině, dítěti i společnosti k sociální integraci. Ze spektra odvětví rané péče jsem si vybrala ranou péči orientovanou na rodiny s dětmi se zrakovým postižením. Ve své práci se tak věnuji kromě teorie rané péče i typům zrakového postižení a vývoji dítěte s postižením zraku. Raná péče je komplexně zaměřena na celou rodinu, tedy i na rodiče, neboť jejich prožívání dané situace je pro vývoj dítěte stěžejní. Z toho důvodu je část mé práce věnována i jim. V závěru je předloženo srovnání dvou rodin dětí se zrakovým postižením. Jedna rodina ranou péčí prošla a druhá ne. Tyto dva rozhovory naznačují důležitost a význam rané péče. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.