Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Diagnostika hudebnosti žáků různých typů základních škol
Kuttlerová, Michaela ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Vachudová, Eva (oponent)
Tato práce se zabývá výzkumem vazeb mezi hudebními schopnostmi a schopnostmi jazykovými a matematickými. Prvním bodem je obecně psychologická charakteristika schopností. Uvádíme teorie C. Spearmana, H. Gardnera, J. P. Guilforda či P. E. Vernona. Druhým bodem je psychologická charakteristika schopností a jejich vazba ke kategorii dovedností a zájmů. Dále schopnosti uvádíme do kontextu psychologie osobnosti; v této souvislosti se okrajově zmiňujeme o základních osobnostních dimenzích: struktuře a dynamice osobnosti. Blíže se věnujeme vazbě hudebních schopností a inteligence (obecné schopnosti). Prezentujeme množství zajímavých zahraničních výzkumů, které všechny potvrzují, že rozvoj hudebních schopností současně přispívá k rozvoji všeobecné inteligence dítěte.
Diagnostika hudebnosti žáků základní školy. Komparace auditivní a audiovizuální verze testů
Vachudová, Eva ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Jenčková, Eva (oponent) ; Slavíková, Marie (oponent)
Resumé Práce se zabývá možnostmi měření úrovně hudebních schopností a dovedností žáků základní školy prostřednictvím kolektivních testů hudebnosti, zadávaných klasickým auditivním způsobem a experimentálně pomocí využití zrakové názornosti v podobě vizualizace. Autorka po uvedení do problematiky a nastínění historického vývoje testování definuje základní pojmy jako hudebnost, hudební schopnosti a dovednosti, test, vizualizace. Poté se věnuje metodologii koncipování testů pro žáky 1., 4. a 6. ročníku základní školy. Nejrozsáhlejší částí a těžištěm práce je vyhodnocení výsledků testů realizovaných v jednotlivých třídách běžných a experimentálních škol, jejich zpracování do skupinových protokolů, tabulek a grafů. Výzkum verifikoval většinu stanovených hypotéz a potvrdil potřebnost využití vizualizace nejen pro potřeby testování hudebních schopností, ale i během vlastního vyučování hudební výchovy. Propojení zrakového a sluchového vjemu vede nejen k rychlejšímu a snazšímu pochopení látky, ale také ke konkretizaci abstraktních hudebních pojmů, což je zejména pro menší děti nezbytné.
Návrhy kolektivních prověrek hudebnosti pro 1. stupeň ZŠ
Zedínková, Petra ; Vachudová, Eva (oponent) ; Váňová, Hana (vedoucí práce)
Dlouhodobým problémem naší hudební pedagogiky je nepropracovaná diagnostika hudebních schopností a dovedností žáků. Proto se v praxi problém diagnostiky řeší tvorbou empirických testů (každý učitel si vytváří testy podle svého uvážení a svých zkušeností). To však od učitele vyžaduje znalosti hudební psychologie, zejména problematiky hudebních schopností a dovedností i základní znalosti metodologie výzkumu. Cílem diplomové práce je pomoci učitelské praxi a vytvořit baterie kolektivních testů hudebnosti použitelné v jednotlivých ročnících základní školy. S tím souviselo zajištění adekvátních výzkumných prostředků, tj. vypracování přesného znění jednotlivých testů včetně instrukcí, ilustrativních příkladů a vlastních diagnostických úkolů řazených podle obtížnosti. Součástí práce jsou záznamové archy a CD s poslechovými skladbami.

Viz též: podobná jména autorů
4 Vachudová, Eliška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.