Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Novostavba rodinného domu s provozovnou, Měrotín
Vařeková, Petra ; Šteffek, Libor (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je zpracování projektové dokumentace novostavby rodinného domu s provozovnou, Měrotín. Objekt má složený půdorys ze dvou obdélníků. Větší obdélník tvoří obytnou část a menší tvoří garáž. Nad obytnou částí je sedlová střecha. Prostor nad garáží je navržen jako terasa. Objekt je vyzděn z keramických tvárnic Porotherm. Nachází se na svažitém terénu směrem k severu. Rodinný dům s provozovnou je navržen pro 4 - 5 člennou rodinu o jednom nadzemním podlaží, podkrovím a jedním podzemním podlažím, ve kterém se nachází provozovna. Objekt je založen na základových pásech. Součástí této práce je také seminární práce na téma ploché střechy.
Analýza a vyhodnocení umísťování staveb dle stavebního zákona v mikroregionu Litovelsko
Vařeková, Petra ; Chládek, Libor (oponent) ; Superatová, Alena (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je analýza a vyhodnocení umísťování staveb dle stavebního zákona v mikroregionu Litovelsko. Teoretická část bude obsahovat jednotlivá rozčlenění stavebního zákona, územní rozhodnutí včetně členění. V praktické části pak bude provedena analýza na konkrétních příkladech a to na rodinném domě v obci Ješov, dále pak bude rozebráno vhodné umístění stavby na parcele v obci Hradečná a jako poslední příklad je umístění stavby v místě chátrajícího objektu v obci Kovářov. Závěr práce bude obsahovat vyhodnocení vhodných řešení umístění staveb.
Vzdělávací politika Evropské unie a otevřená metoda koordinace
Vařeková, Petra ; Plechanovová, Běla (vedoucí práce) ; Kučerová, Irah (oponent)
Diplomová práce se zabývá aplikací otevřené metody koordinace ve vzdělávací politice Evropské unie. Přibližuje otevřenou metodu koordinace jako nástroj, který je založen na výměně osvědčených postupů mezi členskými státy a na procesu vzájemného učení se. Cílem práce je zjistit, zda se Evropské unii podařilo prostřednictvím otevřené metody koordinace vytvořit v oblasti, která dlouho byla výhradně záležitostí národních států a ve které má Evropská unie pouze omezené pravomoci, efektivní koordinační mechanismus. Výzkum se zaměřuje na pracovní program Vzdělávání a odborná příprava 2010/2020, jehož vznik a realizace jsou spjaty s aplikací otevřené metody koordinace do vzdělávací politiky. Efektivita otevřené metody koordinace v oblasti vzdělávání a odborné přípravy je hodnocena na základě dvou kritérií. Práce zkoumá, jestli metoda přispívá k dosahování větší konvergence směrem k hlavním cílům Evropské unie ve vzdělávání a odborné přípravě a jestli podporuje proces učení a šíření dobré praxe mezi členskými státy. Schopnost otevřené metody koordinace přispívat k větší konvergenci směrem k hlavním cílům je zkoumána z hlediska evropských referenčních ukazatelů pracovního programu Vzdělávání a odborná příprava 2010/2020 a z hlediska jejího konvergenčního potenciálu, tedy předpokládané schopnosti sbližovat vzdělávací...
Globalizace a kosmopolitní teorie demokracie
Vařeková, Petra ; Šimsa, Martin (vedoucí práce) ; Franěk, Jakub (oponent)
Tato práce se zabývá možností kosmopolitního přístupu k demokracii ve světě pozměněném globalizačními procesy. Problematika globalizace je rozebrána z pohledu tří současných sociologů - Ulricha Becka, Anthonyho Giddense a Jana Kellera. Bude ukázáno, jakým způsobem ekonomická, kulturní a politická globalizace mění pravidla světové politiky. Moderní koncept demokracie tradičně předpokládal rámec národního státu, nicméně národní státy samy o sobě již nedokážou adekvátně reagovat na globální rozměr současných světových problémů. Tato skutečnost poté umožní otevřít téma kosmopolitismu jako konceptu, který si klade ambice rozšířit demokratické vládnutí i na globální úroveň. Nejdříve bude představen Kantův kosmopolitní návrh zákonného mezinárodního uspořádání - federace svobodných států. Věčného míru může být podle Kanta dosaženo skrze realizaci veřejného práva ve třech sférách: státoobčanské právo, mezinárodní právo a světoobčanské právo. Na Kanta navázalo několik autorů, kteří různou měrou rozšiřují jeho kosmopolitní představu. John Rawls v Právu národů navrhuje politickou koncepci práva a spravedlnosti, která zůstává pevně v rámci norem mezinárodního práva. Naopak kosmopolitní autoři jako David Held a Daniel Archibugi navrhují takovou reformu mezinárodních institucí, jejímž konečným důsledkem by mohlo být...
Foucault a celoživotní učení jako politický koncept
Vařeková, Petra ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá myšlenkovým odkazem Michela Foucaulta a jeho možným využitím ve vztahu ke konceptu celoživotního učení. Práce argumentuje, že v současném diskursu o vzdělávání na úrovni Evropské unie je celoživotní učení využíváno jako politický koncept, což je ukázáno z kritické foucaultovské perspektivy. V teoretické části má bakalářská práce podobu kompilace možných interpretací Foucaultových tezí ve vztahu k oblasti celoživotního učení. Zaměřuje se zejména na Foucaultův koncept governmentality, který nabízí komplexní pohled na způsob, jakým neoliberalismus pronikl do různých forem vládnutí včetně oblasti vzdělávání. V druhé části se práce soustředí na analýzu vybraných strategických dokumentů Evropské unie s využitím Foucaultovy kritiky neoliberální governmentality. Práce odhaluje, jakým způsobem tyto dokumenty nahlíží na koncept celoživotního učení a jeho roli v budoucím vývoji Evropské unie. Bakalářská práce přispívá k diskuzi o možném využití Foucaultova díla při analýze politického konceptu celoživotního učení.
Vzdělávací politika Evropské unie a otevřená metoda koordinace
Vařeková, Petra ; Plechanovová, Běla (vedoucí práce) ; Kučerová, Irah (oponent)
Diplomová práce se zabývá aplikací otevřené metody koordinace ve vzdělávací politice Evropské unie. Přibližuje otevřenou metodu koordinace jako nástroj, který je založen na výměně osvědčených postupů mezi členskými státy a na procesu vzájemného učení se. Cílem práce je zjistit, zda se Evropské unii podařilo prostřednictvím otevřené metody koordinace vytvořit v oblasti, která dlouho byla výhradně záležitostí národních států a ve které má Evropská unie pouze omezené pravomoci, efektivní koordinační mechanismus. Výzkum se zaměřuje na pracovní program Vzdělávání a odborná příprava 2010/2020, jehož vznik a realizace jsou spjaty s aplikací otevřené metody koordinace do vzdělávací politiky. Efektivita otevřené metody koordinace v oblasti vzdělávání a odborné přípravy je hodnocena na základě dvou kritérií. Práce zkoumá, jestli metoda přispívá k dosahování větší konvergence směrem k hlavním cílům Evropské unie ve vzdělávání a odborné přípravě a jestli podporuje proces učení a šíření dobré praxe mezi členskými státy. Schopnost otevřené metody koordinace přispívat k větší konvergenci směrem k hlavním cílům je zkoumána z hlediska evropských referenčních ukazatelů pracovního programu Vzdělávání a odborná příprava 2010/2020 a z hlediska jejího konvergenčního potenciálu, tedy předpokládané schopnosti sbližovat vzdělávací...
Foucault a celoživotní učení jako politický koncept
Vařeková, Petra ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá myšlenkovým odkazem Michela Foucaulta a jeho možným využitím ve vztahu ke konceptu celoživotního učení. Práce argumentuje, že v současném diskursu o vzdělávání na úrovni Evropské unie je celoživotní učení využíváno jako politický koncept, což je ukázáno z kritické foucaultovské perspektivy. V teoretické části má bakalářská práce podobu kompilace možných interpretací Foucaultových tezí ve vztahu k oblasti celoživotního učení. Zaměřuje se zejména na Foucaultův koncept governmentality, který nabízí komplexní pohled na způsob, jakým neoliberalismus pronikl do různých forem vládnutí včetně oblasti vzdělávání. V druhé části se práce soustředí na analýzu vybraných strategických dokumentů Evropské unie s využitím Foucaultovy kritiky neoliberální governmentality. Práce odhaluje, jakým způsobem tyto dokumenty nahlíží na koncept celoživotního učení a jeho roli v budoucím vývoji Evropské unie. Bakalářská práce přispívá k diskuzi o možném využití Foucaultova díla při analýze politického konceptu celoživotního učení.
Globalizace a kosmopolitní teorie demokracie
Vařeková, Petra ; Šimsa, Martin (vedoucí práce) ; Franěk, Jakub (oponent)
Tato práce se zabývá možností kosmopolitního přístupu k demokracii ve světě pozměněném globalizačními procesy. Problematika globalizace je rozebrána z pohledu tří současných sociologů - Ulricha Becka, Anthonyho Giddense a Jana Kellera. Bude ukázáno, jakým způsobem ekonomická, kulturní a politická globalizace mění pravidla světové politiky. Moderní koncept demokracie tradičně předpokládal rámec národního státu, nicméně národní státy samy o sobě již nedokážou adekvátně reagovat na globální rozměr současných světových problémů. Tato skutečnost poté umožní otevřít téma kosmopolitismu jako konceptu, který si klade ambice rozšířit demokratické vládnutí i na globální úroveň. Nejdříve bude představen Kantův kosmopolitní návrh zákonného mezinárodního uspořádání - federace svobodných států. Věčného míru může být podle Kanta dosaženo skrze realizaci veřejného práva ve třech sférách: státoobčanské právo, mezinárodní právo a světoobčanské právo. Na Kanta navázalo několik autorů, kteří různou měrou rozšiřují jeho kosmopolitní představu. John Rawls v Právu národů navrhuje politickou koncepci práva a spravedlnosti, která zůstává pevně v rámci norem mezinárodního práva. Naopak kosmopolitní autoři jako David Held a Daniel Archibugi navrhují takovou reformu mezinárodních institucí, jejímž konečným důsledkem by mohlo být...
Analýza a vyhodnocení umísťování staveb dle stavebního zákona v mikroregionu Litovelsko
Vařeková, Petra ; Chládek, Libor (oponent) ; Superatová, Alena (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je analýza a vyhodnocení umísťování staveb dle stavebního zákona v mikroregionu Litovelsko. Teoretická část bude obsahovat jednotlivá rozčlenění stavebního zákona, územní rozhodnutí včetně členění. V praktické části pak bude provedena analýza na konkrétních příkladech a to na rodinném domě v obci Ješov, dále pak bude rozebráno vhodné umístění stavby na parcele v obci Hradečná a jako poslední příklad je umístění stavby v místě chátrajícího objektu v obci Kovářov. Závěr práce bude obsahovat vyhodnocení vhodných řešení umístění staveb.
Novostavba rodinného domu s provozovnou, Měrotín
Vařeková, Petra ; Šteffek, Libor (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je zpracování projektové dokumentace novostavby rodinného domu s provozovnou, Měrotín. Objekt má složený půdorys ze dvou obdélníků. Větší obdélník tvoří obytnou část a menší tvoří garáž. Nad obytnou částí je sedlová střecha. Prostor nad garáží je navržen jako terasa. Objekt je vyzděn z keramických tvárnic Porotherm. Nachází se na svažitém terénu směrem k severu. Rodinný dům s provozovnou je navržen pro 4 - 5 člennou rodinu o jednom nadzemním podlaží, podkrovím a jedním podzemním podlažím, ve kterém se nachází provozovna. Objekt je založen na základových pásech. Součástí této práce je také seminární práce na téma ploché střechy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.