Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv endometriózy na funkci pánevního dna
Vaňková, Eva ; Šafářová, Marcela (vedoucí práce) ; Havlíčková, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na porovnání výsledků dotazníků MEDI-Q, PFIQ-7 a dotazníku sestrojeného autorkou práce mezi skupinou s diagnostikovanou endometriózou, které nebyly operované, a kontrolní skupinou, které netrpí dysmenoreou. Teoretická část je věnována etiologii a klinickým příznakům onemocnění, zmiňuje rizikové faktory, klasifikaci, používané diagnostické metody a možnosti léčby. Práce dále po rešeršním šetření uvádí typický posturální nález u pacientky s endometriózou. Metodika: Do výzkumu bylo zařazeno celkem 110 žen, z toho 49 s endometriózou a 61 žen bylo obsaženo v kontrolní skupině. Ženy vyplňovaly výše zmíněné dotazníky elektronicky v 1. den menstruačního krvácení. Nábor probandů byl uskutečněn převážně skrz sociální síť. Výsledky: U dotazníků MEDI-Q a PFIQ se podařilo prokázat signifikantní rozdíl (p <0,001) mezi těmito dvěma skupinami, kdy skupina s endometriózou dosahuje vyššího skóre. Jednotlivé typy endometriózy mají rozdílnou distribuci symptomů v rámci problematiky pánevního dna. Téměř 9/10 žen trpících endometriózou musejí bolesti vázané na menstruační cyklus tlumit více než 1 den analgetiky a často trpí na chronické pánevní bolesti. Diskuze: Pacientky s endometriózou mají významně vyšší subjektivní obtíže spojené s menstruací i ve spojitosti s pánevním dnem. U adenomyózy,...
Nové formy čtenářství a jejich pedagogicko-psychologický charakter
Vaňková, Eva ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Základním východiskem bakalářské práce je obecné pojetí textu, v jehož rámci autorka řeší svůj primární cíl - uvést nové formy čtenářství. Vychází při tom z formy tradiční, která je založena na čtení psaných a tištěných textů a k identifikaci nových forem textů volí odlišná kritéria: prvním je dominantní komunikační kód, druhým médium, které text zprostředkovává. Na základě dominantního kódu diferencuje čtenářství vizuálně obrazové, založené na čtení obrazu a grafických znaků, z hlediska médií pak čtenářství na platformě digitálních technologií. V souvislosti s nárůstem nových forem čtenářství se autorka věnuje základní problematice čtení, a to porozumění a reflexi tištěných, obrazových a digitálních textů a jejich zpracování. Text práce ústí do závěru, který autorka chápe jako významný problém pro jakékoli učení se a zpracování textu. Na základě srovnání studií čtenářství Čteme?: obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize, Čtenáři a internauti, PISA 2000 a PISA 2009 nedochází podle autorky ke kvantitativnímu, ale spíše kvalitativnímu poklesu tradičního čtenářství. Hlavní příčina je spatřována v nerozvinutých čtenářských dovednostech. Tyto dovednosti a jejich rozvoj se tak jeví jako téma, které bude zpracováno v průběhu dalšího zkoumání v rámci diplomové práce.
Perspektivy mimosoudního řešení rodinných (civilních) sporů v České republice
Vaňková, Eva ; Elischer, David (vedoucí práce) ; Hendrychová, Michaela (oponent) ; Spoustová, Ivana (oponent)
Perspektivy mimosoudního řešení rodinných (civilních) sporů v České republice Abstrakt Disertační práci zaměřuji na nejnovější nástroje mimosoudního řešení sporů v České republice. Vysvětluji pojem ADR zahrnující tradičně smír, mediaci a rozhodčí řízení a nastiňuji další možné způsoby vyplývající z inovativních přístupů při práci s rodinami. Disertační práci zaměřuji na právo spolupráce (metoda CL/CP) a komplementární a integrativní praxi ve sféře soukromého práva. Rozebírám přístupy německého tvz. Cochemského modelu propagovaného Úřadem pro mezinárodněprávní ochranu dětí a uvádím příklad dobré praxe u Okresního soudu v Novém Jičíně. Analyzuji tyto metody mimosoudního řešení sporů z pohledu aktuální právní úpravy v České republice a všímám si vlivu mezinárodních dokumentů na jejich existenci a uplatňování v praxi. Zamýšlím se nad rolí práva a právníků při řešení rodinných sporů a zejména nad významem nové právní úpravy soukromého práva při mimosoudním řešení sporů. Nastoluji otázku nezbytnosti zásahů veřejné moci do rodinného života v případech dětí ohrožených konfliktem rodičů a úlohy orgánů sociálně-právní ochrany dětí při zastupování jejich zájmů v opatrovnických řízeních. Zdůrazňuji roli vzdělaného soudce jako osoby, která může využít všech právních nástrojů včetně své mocenské autority k tomu, aby...
Historie Reálného gymnázia v Jilemnici
Vaňková, Eva ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce popisuje okolnosti vzniku, vývoj a transformaci Reálného gymnázia v Jilemnici v letech 1913-1948 v kontextu politických, hospodářských a společenských změn a měnící se státní vzdělávací politiky. Práce sestává ze dvou hlavních částí, z nichž první se věnuje historickému vývoji reálného gymnázia jako typu školy, a představuje proto teoretické východisko pro část druhou, zaměřenou na vlastní historii jilemnického Reálného gymnázia. Ta zachycuje každodenní život instituce založené po mnoha letech úsilí českého obyvatelstva na podporu českého jazyka a národní identity v převážně německé jazykové oblasti. Představuje rovněž problémy, s nimiž se škola potýkala v dobách klidu a v průběhu světových válečných konfliktů včetně přechodného uzavření ústavu v letech 1941-1945. Horní časovou hranicí práce je rok 1948, kdy na základě zákona o základní úpravě jednotného školství došlo k zásadní změně charakteru reálného gymnázia. V přílohách je zachycena rovněž osobní historie vybraných osobností profesorského sboru v období, kdy působili v reálném gymnáziu, a vzpomínky několika pamětníků na tento ústav.
Nové formy čtenářství a jejich pedagogicko-psychologický charakter
Vaňková, Eva ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Základním východiskem bakalářské práce je obecné pojetí textu, v jehož rámci autorka řeší svůj primární cíl - uvést nové formy čtenářství. Vychází při tom z formy tradiční, která je založena na čtení psaných a tištěných textů a k identifikaci nových forem textů volí odlišná kritéria: prvním je dominantní komunikační kód, druhým médium, které text zprostředkovává. Na základě dominantního kódu diferencuje čtenářství vizuálně obrazové, založené na čtení obrazu a grafických znaků, z hlediska médií pak čtenářství na platformě digitálních technologií. V souvislosti s nárůstem nových forem čtenářství se autorka věnuje základní problematice čtení, a to porozumění a reflexi tištěných, obrazových a digitálních textů a jejich zpracování. Text práce ústí do závěru, který autorka chápe jako významný problém pro jakékoli učení se a zpracování textu. Na základě srovnání studií čtenářství Čteme?: obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize, Čtenáři a internauti, PISA 2000 a PISA 2009 nedochází podle autorky ke kvantitativnímu, ale spíše kvalitativnímu poklesu tradičního čtenářství. Hlavní příčina je spatřována v nerozvinutých čtenářských dovednostech. Tyto dovednosti a jejich rozvoj se tak jeví jako téma, které bude zpracováno v průběhu dalšího zkoumání v rámci diplomové práce.
Přeshraniční spolupráce euroregionů mezi Českou, Polskou a Slovenskou republikou
Vaňková, Eva ; Kasáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Hauser, Jan (oponent)
Předkládaná práce se zabývá přeshraniční spoluprací mezi třemi celky, česko-polsko- slovenským euroregionem Beskydy, česko-slovenským Bílé-Biele Karpaty a česko-polským euroregionem Silesia. Cílem práce je poukázat na konkrétní faktory ovlivňující kooperaci v těchto euroregionech v období 2004-2006. Od počátku tohoto data mohly státy, na jejichž území se vybrané přeshraniční struktury nacházejí, jako právoplatné členské země Evropské unie čerpat finanční pomoc z Iniciativy Společenství INTERREG. Významná část této Iniciativy, program INTERREG IIIA, byla v daném víceletém finančním rámci speciálně vyčleněna právě na podporu přeshraniční spolupráce. Jsou stanovena konkrétní kritéria vycházející z teorie učících se regionů, na jejichž základě je spolupráce v daných přeshraničních strukturách analyzována: prostředí, ze kterého spolupráce vychází, podíl dalších subjektů na činnosti euroregionu a hlavní oblasti spolupráce a předávaných znalostí. Priority stanovené na počátku spolupráce jsou konfrontovány s vnitřním nastavením euroregionu a s projekty v daném časovém horizontu skutečně realizovanými.
Analýza lidského a sociálního kapitálu v periferii Manětínska
Vaňková, Eva ; Novotná, Marie (oponent) ; Chromý, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá polarizací prostoru, konkrétně problematikou lidského a sociálního kapitálu ve vnitřních periferiích Česka. První část práce je zaměřena na vybrané teoreticko-metodologické rámce výzkumu polarizace prostoru a lidského a sociálního kapitálu. Následující empirická část se věnuje analýze lidského a sociálního kapitálu v širším území vnitřní periferie středočesko-západočeského pomezí, která je provedena na bázi hodnocení kvantitativní povahy. Na základě výsledků kvantitativního hodnocení je provedena analýza lidského a sociálního kapitálu pomocí hodnocení kvalitativní povahy v zájmovém území Manětínska. V závěru je snaha posoudit kvalitu a potenciál lidského a sociálního kapitálu pro rozvoj periferie Manětínska. Klíčová slova: vnitřní periferie - polarizace prostoru - lidský kapitál - sociální kapitál - potenciál rozvoje - Manětínsko

Viz též: podobná jména autorů
1 Vaňková, Edita
2 Vaňková, Eliška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.