Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Směřování k naplněnému sdělení
Hamzová Pulicarová, Irena ; ČUNDERLE, Michal (vedoucí práce) ; VYSKOČIL, Ivan (oponent)
Autorka si v této práci klade otázku po míře a kvalitě sdělnosti a věrohodnosti v mluvním i celkově osobnostním projevu šesti současných kazatelů katolické církve. Jejich projev zkoumá především z hlediska kritérií, formulovaných psychosomatickým přístupem k veřejnému vystupování. Jeho základní principy charakterizuje v příslušných kapitolách jako připravenost vědomě, tvořivě a dialogicky existovat ve veřejném prostoru. Tedy také vědomě a fyziologicky co nejkvalitněji, v souladu psychického a somatického, se projevovat svým tělem, hlasem a řečí. A to ve vztahu k sobě, k dané mluvní situaci (ke kázání/ homilii) a k těm, kdo jí jsou přítomni.
Přínosy dialogického jednání a jeho využití ve firemním vzdělávání
Macáková, Zuzana ; VYSKOČIL, Ivan (vedoucí práce) ; SUDA, Stanislav (oponent)
Tato práce si klade za cíl zmapovat a popsat přínosy dialogického jednání s vnitřním partnerem (DJ) pro ty, kteří se jeho zkoušení věnují dlouhodobě, a dále si pokládá otázku, zda je možné dialogické jednání využít ve firemním vzdělávání. práce vychází ze zkušeností autorky , která se dialogickému jednání věnuje 9 let a zároveň pracuje jako lektorka firemního vzdělávání. její osobní zkušenost je však jen východiskem.
Divadlo krize
Čonková, Ivana ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; VYSKOČIL, Ivan (oponent)
Tato práce popisuje a reflektuje specifické, sporné divadelní události a tvůrčí projekty, které jsem realizovala v sociálně politicky vyhrocených chvílích - v krizi. V těchto akcích jsem poznávala divadlo, tím, že jsem aktivně něco dělala. Postupně jsem získávala zkušenosti, které v sobě ukrývají jisté otázky i odpovědi divadelní praxe. Popisuji čtyři události a dva projekty. První událost reagovala na smrt tragicky zemřelých osob a psů na Florenci v Praze. Poslední projekt se odehrával v prostoru romského městského ?gheta? v Ústí na Labem. Pohybuji se v rozličných prostorech, situacích i tématech. V nich všech jsem pátrala, čím vším divadlo může být a jak s tímto médiem odpovědně zacházet. Zkoumala jsem, jak může přežít a odolat nebezpečí divadelní rutiny, konzumu a všednosti. Jak divadlo nenechat upadat, ale objevit jeho sílu život měnit, identifikovat a tvořit.
Práce s dětmi v psychosomatických discip línách
Nedomová, Lucie ; SUDA, Stanislav (vedoucí práce) ; VYSKOČIL, Ivan (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o inspirujících poznatcích ze studia psychosomatických disciplín na Katedře autorské tvorby a pedagogiky a o jejich využití v praxi. Práce je tématicky rozdělena na tři hlavní části: I. Studium, II. Lektorské zkušenosti, III. Experimenty.
Zkušenosti s psychosomatickými disciplínami na PF JU
Matějíčková, Milena ; Stuchlíková, Iva (vedoucí práce) ; Vyskočil, Ivan (oponent) ; Chrz, Vladimír (oponent) ; Švec, Vlastimil (oponent)
Ve své disertační práci se zabývám vlastní zkušeností s psychosomatickými disciplínami na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.Jedná se zejména o pokus teoreticky reflektovat a popsat mé dosavadní zkušenosti s dialogickým jednáním, přednesem a autorským čtením.
Cestou divadelnosti Playback Theatre
Kočner, Karel ; Vyskočil, Ivan (vedoucí práce) ; Malaníková, Hana (oponent)
Divadlo Playback (PT, z anglického Playback Theatre) bylo vyvinuto Jonathanem Foxem a jeho ženou Jo Salas roku 1975 a ve stejném roce byla také založena Originální Společnost Divadla Playback. Od té doby se rozšířilo do více než 50 zemí po celém světě. PT je směr improvizačního divadla, jehož představení jsou předem nepřipravená a vždy není dopředu známa jejich náplň. Stejně jako při disciplíně Dialogického jednání je obdobně prosazováno učení se spontaneitě projevu v řádu vědomého inspirovaného tvůrčího rozvíjení situace na jevišti a existence v ní. Samotná představení PT se však odvíjejí v dané struktuře a mají ustálený průběh a takto je PT prosazováno jako rituální schéma, které má očistnou moc a uměleckou sílu, schopnou přivádět lidi dohromady a učit je vzájemnosti, sdílení a společenství. Principem PT je vyprávění vlastních příběhů, příhod a životních zkušeností, stejně jako nálad, fantazií, snů, nápadů nebo názorů a jejich sdílení se všemi přítomnými, načež jsou skupinou herců na jevišti improvizovaně odehrávány zpět jejich původci, a tak pozvednuty na úroveň divadelního celku. Ať už je příběh jakkoli jednoduchý, složitý, hluboký, povrchní, odlehčený nebo závažný, vždy je na prvním místě a s vědomím jedinečnosti je také odehráván. Účelem není primárně pobavit, ale prožít společnou chvíli, ve které se učíme naslouchat jeden druhému, úctě k ostatním a respektu k jejich zkušenostem a pohledu na svět. Herec PT nestojí v popředí coby objekt divákovy pozornosti, tak jako při představeních klasického divadla, ale přímo slouží přejatému příběhu a zprostředkovává jej s respektem jakožto sváteční prožitek. Tato disciplína mě zajímá především svou univerzálností využití v rozličných prostředích, bohatostí inspirace, možností vzájemného přibližování se a učení, výchovnou silou a navíc i svou uměleckou hodnotou.
Reflektování procesu psaní
Trojan, Václav ; Vyskočil, Ivan (vedoucí práce) ; Musilová, Martina (oponent)
V práci je autorem vyvíjena snaha o využití principů, osvojovaných během studia na Katedře autorské tvorby a pedagogiky, pro účely psaní textu. Prakticky - experimentálním způsobem - je zde kladena otázka rozvíjení schopnosti reflektovat během takového procesu sebe sama, jaké faktory se během tohoto procesu mohou vyskytnout, a schopnosti umět nově nabyté poznatky integrovat v další činnosti.
Setkání s dialogickým jednáním v kontextu mně známých (i praktikovaných) duchovních cest
Samuhelová, Danica ; Vyskočil, Ivan (vedoucí práce) ; Slavíková, Eva (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se pokusila nahlédnout do hlubších souvislostí, které se otevírají během dialogického jednání s vnitřním partnerem. Vědomě jsem opomenula divadelní využití dialogického jednání, kterého jsem se dotkla jenom okrajově. Chtěla jsem v první řadě připomenout rovinu spirituální, která je při vstupu do dialogického jednání vždy otevřena a každému přístupna. Pro mě je dialogické jednání mostem mezi západním stylem pojímání reality a východním nahlížením do podstaty existence. Uvádím duchovní praktiky, které jsem sama zakoušela. Většinou prostřednictvím cvičení anebo intuitivním spojením skrze sny.
Zkušenost s dialogickým jednáním a hledání vlastního výrazu v hereckém projevu
Astashina, Natalia ; Vyskočil, Ivan (vedoucí práce) ; Pokorná, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce ?Zkušenost s Dialogickým jednáním a hledání vlastního hereckého výrazu? pojednává o praktické zkušenosti z disciplínou Dialogického jednáni na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. Zkušenost je popsána ve třech kapitolách a prolíná se s kapitolami, které popisují zkušenosti z dalšími psychosomatickými disciplínami existujícími na katedře. Například: hlasová výchova, přednes, herecká propedeutika a autorské psaní a čtení. Diplomová práce taky obsahuje reflexe na autorské prezentace, které vznikly v rámci studia.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Vyskočil, Ivan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.