Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Figarova svatba se zaměřením na roli Cherubína
Oplová, Kateřina ; VOTAVOVÁ, Yvona (vedoucí práce) ; HORÁČEK, Pavel (oponent)
Bakalářská práce seznamuje čtenáře s titulem Figarova svatba a s postavou Cherubína. To je její hlavní poslání. V práci je ale popsán život a dílo autora divadelní hry Figarova svatba, kterým je Pierre-Augustin Caron de Beaumarchais, dále skladatele Wolfganga Amadea Mozarta, se zaměřením na jeho operní tvorbu, a libretisty Lorenza da Ponte. Bez těchto tří významných umělců by nevzniklo dílo, které přetrvává staletí. Bylo nezbytné přiblížit nejen jejich tvorbu, ale i poměry, ve kterých dílo tvořili. Dále práce seznamuje s osobností Cherubína jako takového a zabývá se rozborem dvou Cherubínových árií. Cílem rozboru, a to jak textového, tak hudebního, byl záměr co nejvíce přiblížit psychologii postavy.
Dorabella, Così fan tutte
Kubicová, Jana ; JANÁL, Roman (vedoucí práce) ; VOTAVOVÁ, Yvona (oponent)
Tato práce seznamuje čtenáře s rolí Dorabelly a operou Così fan tutte. Nejprve dle obecně známých hledisek již napsané literatury, ale také dle rad a postřehů z praxe pěvkyň, které ztvárnily tuto roli. Nabízí se zde několik náhledů na jednu a tutéž roli.
Hlasová hygiena - přírodní metody
Krčková, Annemari ; VOTAVOVÁ, Yvona (vedoucí práce) ; JONÁŠOVÁ, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce shrnuje aspekty hlasového zdraví pojatého jako zdravý životní styl s ohledem na potřeby zpěváků. Zaměřuje se na fyzickou i psychickou stránku věci a to v několika kapitolách. Zmiňuje vhodné životní a pěvecké prostředí. Vyzdvihuje výhody léčivých potravin dostupných v České republice označovaných jako přírodní antibiotika a okrajově se práce dotýká tématu celostní medicíny.
Tenorové role v opeře Prodaná nevěsta od Bedřicha Smetany
Šantora, Vít ; KUSNJER, Ivan (vedoucí práce) ; VOTAVOVÁ, Yvona (oponent)
Tato práce seznamuje s tenorovými rolemi v opeře Prodaná nevěsta Bedřicha Smetany. V práci je stručně popsán život skladatele se zaměřením na vznik opery. Stěžejní část této práce je věnována popisu dramatického vývoje postav v konfrontaci s vlastním interpretačním záměrem. Jsou zde zmíněni jejich přední čeští interpreti.
Vývoj dramatična v německé opeře
Morozová, Tamara ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; VOTAVOVÁ, Yvona (oponent)
Hlavní myšlenkou této práce je přiblížit vývoj německé romantické opery se zaměřením na výrazný rozvoj jejího dramatična, jak po hudební, tak po textové a konečně interpretační stránce. Jména tří mužů, kteří dali světu německou operu, jsou nezpochybnitelná. Výběr z jejich děl (s přihlédnutím k tématu práce) už byl obtížnější a značně subjektivní. Vytvořili mnoho výrazných ženských typů, vybrala jsem z nich tedy pět hrdinek, které mi posloužily jako jednotlivé milníky při cestě dlouhé téměř celé jedno století. Poskytly mi tak vhodnou strukturu k mapování uměleckého zrání a vývoje nové, svébytné a zcela jedinečné operní formy
Básně královny Marie Stuartovny, op. 135 od Roberta Schumanna
Mourečková, Eliška ; VOTAVOVÁ, Yvona (vedoucí práce) ; MELNIK, Natalija (oponent)
Písňový cyklus pěti písní Roberta Schumanna Básně královny Marie Stuartovny op. 135 jsou opomíjeným dílem na repertoáru českých pěvců, a ještě méně se mu věnují české hudebně teoretické studie. Tato bakalářská práce si tak klade za cíl rozborem písní z hlediska harmonického, formálního, sémiotického, sémantického, pěvecko-technického a interpretačního, napomoci k celkovému pochopení díla a probuzení zájmu o něj samotné. Kvůli lepšímu porozumění a zařazení cyklu do souvislostí je práce v první části opatřena také stručnými kapitolami o životě a díle, Roberta Schumana a o životě Marie Stuartovny.
Analýza inscenačních postupů se zaměřením na práci s operním sborem
Růžičková, Tereza ; VOTAVOVÁ, Yvona (vedoucí práce) ; KAUPOVÁ, Helena (oponent)
Tato práce se zaměřuje na inscenační práci operního sboru z pohledu interpreta. Pomocí analýzy tří konkrétních scén z inscenací Státní opery Praha se snaží porovnat různé projevy sboru a zjistit, jaká jsou jejich úskalí.
Interpretační princípy vo Verdiho operách
Beneš, Andrej ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; VOTAVOVÁ, Yvona (oponent)
Diplomová práca spracovává tématiku opernej tvorby Giuseppe Verdiho zo zamera- nímním na jeho poslednú operu Falstaf a pojednáva o významných interpretáciách tejto opery. Práca ma priniesť kompexný obraz Verdiho opernej tvorby zo zameraním na niektoré detaily, ktoré nie su bežne známe z verejného ani odborného hudobného života. V texte sa objavuje Verdiho korešponndencia, čo považujem za autentický zdroj pre pochopenie Verdiho tvorivých umeleckých intencií. Snažím sa ďalej bližšie priblížiť a poskytnúť návod ako vnímať operu Falstaff, nie však z’'čisto z mojho po- hľadu, ale vodítkom my boli odborné texty prevažne z prostredia talianskej kritiky a muzikológie.
Opereta v Hudebním divadle Karlín
Benešová, Zuzana ; PŘÍVRATSKÁ, Jiřina (vedoucí práce) ; VOTAVOVÁ, Yvona (oponent)
Stěžejním tématem mé diplomové práce je opereta na půdě Hudebního divadla v Karlíně. V první části se zabývám vývojem samotného žánru. Další kapitola je věnována slavným českým i světovým autorům nejznámějších operetních děl. Zvláštní prostor jsem věnovala operetě Mam'zelle Nitouche, jakožto jedné z nejúspěšnějších zahraničních operet u nás. Následuje přehled operetních domů, převážně pražských, fungujících od 18. století. Zabývám se i vývoji samotného Hudebního divadla Karlín a jeho proměnám. Ve své práci jsem dala i podstatný prostor významným osobnostem jak ve vedení divadla Karlín, tak účinkujícím hvězdám. Stručně mapuji jejich umělecký život a přínos pro operetu v Hudebním divadle Karlín. Závěr je věnován rozhovorům s významnými osobnostmi, působícími na půdě HDK.
Moje cesta k Janáčkovi a jeho Lišce Byst roušce
Kývalová, Eva ; KAUPOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; VOTAVOVÁ, Yvona (oponent)
V této práci jsem se zaměřila na známou operu Leoše Janáčka Příhody lišky Bystroušky. Předně jsem zde pojednala o umělcích podílejících se na vzniku konečné podoby opery. Tedy o spisovateli Rudolfu Těsnohlídkovi, který vytvořil fejetony ke kresbám Stanislava Lolka. Cílem mého příspěvku bylo zamyšlení se nad postavou Bystroušky. V bakalářské práci rozebírám Bystrouščinu stěžejní árii "Kradla jsem!".

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.