Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Třídní učitel a jeho role při adaptaci žáka na střední škole
Vöglerová, Monika ; Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá pedagogickým a výchovným působením třídního učitele na střední škole v procesu adaptace nových žáků. Třídní učitel na střední škole hraje důležitou roli v životě žáků příchozích ze základní školy. Přímo se podílí na tvorbě příznivého klimatu v nově vznikajícím třídním kolektivu i podnětném pracovním prostředí od začátku školního roku. Třídní učitel ovlivňuje, zda žáci chodí do jiného školského zařízení rádi, jaký vztah získají ke svým spolužákům, jak vnímají školu, jak prožívají dobu osamostatňování, dospívání i přípravu na budoucí povolání. Třídní učitel je v jedné osobě zaměstnanec, pedagog i vychovatel s řadou povinností vyplývajících z pracovní pozice, je pro své svěřené žáky osoba, která je nejblíže k řešení každodenních školních i životních radostí i starostí v době adaptace. Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci autorky, která se obsahově zabývala zajištěním a vlastní realizací informační schůzky třídním učitelem před nástupem žáků na střední odborné učiliště. Cílem diplomové práce je teoreticky vymezit a analyzovat práci třídního učitele v souvislosti s adaptací žáků do vybrané střední školy. Teoretická část se zabývá osobností třídního učitele, popisem činností v kontextu s profesním zařazením, kompetencemi směrem k adaptaci žáků v období adolescence....
Úloha třídního učitele na střední odborné škole
VÖGLEROVÁ, Monika
Bakalářská práce řeší problematiku úlohy třídního učitele na Střední odborné škole a středním odborném učilišti. Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmů ze závazných pedagogických dokumentů a následnou spojitostí s činnostmi a kompetencemi třídního učitele v oblasti vyučování, přímého výchovného působení, výchovné koordinace, vzdělávací práce pedagogů ve svěřené třídě, forem spolupráce třídního učitele se zákonnými zástupci i vedením školy, socializaci jedince a tvorby klimatu třídy. Praktická část je zaměřena na popis, zajištění a vlastní realizaci informační schůzky třídním učitelem před nástupem žáků na Střední odborné učiliště. Je sledován obsah a význam předávání informací, navázání včasné spolupráce s rodiči žáků pro budoucí práci třídního učitele. Kooperaci se zákonnými zástupci a význam informační schůzky hodnotí formou polostrukturovaného rozhovoru oslovení třídní učitelé. Cílem kvalitativního šetření je získání uceleného přehledu předávání i získávání informací pro práci třídního učitele v podobě ?Průvodce třídního učitele prvním ročníkem na střední odborné škole?. Význam tvorby kodexu chování u žáků a uplatnění v praxi je uvedeno na příkladu realizace odborné exkurze.

Viz též: podobná jména autorů
2 VÖGLEROVÁ, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.