Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Místo chůvy v rodině a její obraz v současné společnosti
Topinková, Michaela ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Tato práce má teoreticko - výzkumný charakter a klade si za cíl poskytnout čtenáři komplexní pohled na problematiku chův na území České republiky. Dovoluje si upozornit na složitosti, nejasnosti a neúplnosti v naší právní legislativě a pokouší se nabídnout řešení v podobě profesionalizace tohoto povolání. V první polovině teoretické části se věnuje neinstitucionální péči o děti ve dvou formách a to péči o děti poskytovanou chůvou ve vlastní domácnosti a v rodině dítěte. Popisuje vybrané formy těchto služeb v zemích Evropské unie (Německo, Rakousko, Francie, Velká Británie). Následně mapuje podmínky pro poskytování obdobných služeb na našem území a zabývá se fungováním agentur, které poskytují a zprostředkovávají službu hlídání dětí. Druhá polovina teoretické části se věnuje dílčím kapitolám, které popisují potřeby, motivy a důvody rodin, které vyhledávají a využívají služeb chůvy. Nabízí pohled na problematiku vztahů, rolí a pozic chův v rodinách, popisuje typologii problémových rodin, do kterých chůvy přicházejí pracovat a okrajově se zabývá komunikací mezi chůvou, rodiči a jejich dětmi. Praktická část je věnována pěti případovým studiím, které ilustrují skutečnou realitu toho, jak se chůvy do rodin dostávají, jaké vztahy v rodinách panují a z jakých důvodů z rodin odcházejí. Na případové studie navazuje...
Současný stav a perspektivy ústavní výchovy pro děti a mládež s poruchami chování v České republice
Lebdušková, Daniela ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Práce nabízí jeden z pohledů na fenomén současné ústavní výchovy pro děti a mládež s poruchami chování v České republice. Jejím cílem bylo reflektovat změny, které byly realizovány v oblasti náhradní výchovné péče během posledních let, naznačit perspektivu dalšího vývoje v kontextu těchto změn a navrhnout některá potencionálních řešení současných problémů. V teoretické části je věnován rozsáhlejší prostor konkrétním historickým kořenům, vlivům a tradicím, z nichž vychází současná ústavní výchova pro děti a mládež s poruchami chování. Podrobněji jsou analyzovány legislativní úpravy, které byly v dané problematice realizovány po roce 2002, a pozice ústavní výchovy v celkovém systému péče o problémové děti. Dále jsou zde zvažována rizika ústavního pobytu, formy výchovné práce a specifika dětí, které jsou umístěny do náhradní výchovné péče.. Výzkumná část práce prostřednictvím kvalitativního přístupu proniká do každodenního reálného života ústavních zařízení, interních sociálních vztahů a latentních hodnotových vzorců jejich pracovníků.
Integrace žáka s diagnózou autismu na střední odbornou školu
Šírová, Barbora ; Kremličková, Marta (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou integrace žáka s diagnózou autismu na střední odbornou školu. Charakter práce je teoreticko empirický. Do teoretické části je začleněn stručný nástin vývoje poznatků k autismu a dále i současné pojetí autismu a jeho členění. Své místo zde mají i kapitoly vztahující se k diagnostice autismu a k možnosti výchovy a vzdělávání jedinců s touto poruchou. Empirickou část tvoří případová studie žáka s pervazivní vývojovou poruchou nespecifikovanou(F 84.9) s přechodem na Aspergerův syndrom. Jeho anamnestické údaje, školní dráha a vyhodnocení studia na střední odborné škole ve složce teoretického i praktického vzdělání jsou těžištěm empirické části. Případová studie analyzuje a hodnotí pozitivní využití šancí vzdělávání žáka s poruchou autistického spektra na střední odborné škole. Závěr práce dokládá životní i pracovní perspektivy žáka.
Specifika volby tanečního povolání ve srovnání s jinými typy škol
Schubertová, Erika ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Cílem této práce je vymezit možná specifika volby tanečního povolání ve srovnání s volbou povolání na jiných typech středních škol. Ke zjištění hlavního stimulu pro výběr studia na taneční konzervatoři byla zvolena motivace jakožto rozhodující faktor pro výběr profese (určitého typu střední školy). Výsledkem této rigorózní práce by mělo být stanovení specifik volby tanečního povolání - tedy, proč začínají děti studovat na taneční konzervatoři, do jaké míry průběh studia posiluje jejich původní motivaci a jestli po absolvování konzervatoře chtějí pracovat ve vystudovaném oboru. Zaměřujeme se právě na takto úzce specializovanou školu, protože se domníváme, že právě oblast vzdělávání na konzervatořích nebyla dosud předmětem zájmu pedagogických výzkumů. Aby měl náš problém skutečně výpovědní hodnotu, realizovali jsme výzkum jednak na taneční konzervatoři a jednak na dalších typech středních škol. Touto prací bychom chtěli přispět jednak ke zmapování důvodů, proč dítě začíná studovat právě na té určité škole a rovněž k tomu, kolik studentů chce po ukončení vybrané školy pracovat ve vystudovaném oboru. Fyzické nároky na studium taneční konzervatoře se dají plně srovnat s nároky vrcholového sportu. Tím se jistě významně liší od jiných typů středních škol. Nicméně liší se od nich ještě něčím jiným? Má volba...
Vztahy k rodině u homosexuálů a lesbiček
Škoulová, Monika ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Resumé/Anotace Tato práce vychází z individuálních polostandardizovaných rozhovorů s gay a lesbičkami, jež byli do této práce získáni především metodou sněhové koule a oslovením na webových portálech. Rodinné historie a biografie gayů a lesbiček byly zaznamenány na diktafon a následně doslovně přepsány. Hlavní cíle této práce jsou dva a dotýkají se rodiny. Jedná se o: "zmapování vztahů homosexuálů a lesbiček v rodinném prostředí (primární rodina)" a "vztahy lesbiček a homosexuálů ke své prokreační (sekundární) rodině". Autorka získává individuální pohled samotných gayů a lesbiček na danou problematiku. Rozhovor poskytla i jedna bisexuálka, která dlouho žila lesbický život a současně je již několik let vdaná.
Vliv mezilidských vztahů na výchovu dětí v dětském domově
Cheníčková, Iva ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Jak vyplývá z názvu práce, jsou jejím predmetem predevším mezilidské vztahy v detském domove. V teoretické cásti jsou rozlišeny tri základní roviny vztahu: vztahy mezi detmi, vztahy mezi detmi a dospelými, vztahy mezi dospelými. Práce se zabývá utvárením techto vztahu a jejich vlivem na chování detí. Na základe toho vyvozuje možná východiska pro další výchovné pusobení pedagogických pracovníku v detském domove. V praktické cásti je, prostrednictvím hloubkového interview s detmi a vychovateli, zjištován jejich pohled na danou problematiku. Jedním z cílu je také zprostredkovat pedagogickému pracovníkovi detského domova pohled na utvárení sociálních vztahu ocima detí. S tím souvisí i možnost reflexe a sebereflexe vychovatele a smerování jeho pedagogické práce.
Vliv včasné diagnostiky na rodinu dítěte s PAS
Čižmářová, Eliška ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Adámková, Jana (oponent)
Diplomová práce Vliv včasné diagnostiky na rodinu dítěte s PAS má za úkol pojednávat o problematice diagnostiky poruch autistického spektra. Zaměřuje se na rodiny s dítětem s PAS, a snaží se u nich zmapovat dobu před touto diagnózou. Jejím hlavním cílem je odhalit, co předcházelo tomu, než byla u těchto dětí některá z poruch autistického spektra diagnostikována, a co pro tyto rodiny následná diagnóza znamenala. Práce se zaměřuje především na psychické dopady, které celá situace na členy rodiny měla, ale také na celou řadu dalších okolností. Pomocí narativních rozhovorů je od rodičů zjišťováno, kdy se u jejich dítěte začaly projevovat první příznaky a jak se snažili problémy s tímto faktem spojené řešit. Dále je zjišťováno, zda navštěvovali lékaře a pokud ano, tak o jaké odborníky se jednalo a s jakými přístupy a následnými diagnózami se setkali. A v neposlední řadě se práce zajímá také o to, kdo rodinu jako prvním informoval o PAS, kdy došlo k samotné diagnostice a jak se jejich život po diagnóze změnil.
Úloha nevládních organizací v oblasti zkvalitnění života seniorů
Stejskalová, Zuzana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou seniorů a nevládních organizací, které o ně pečují. V rozsáhlé teoretické části popisuje východiska, která jsou pro práci se seniory nezbytná. Jedná se zejména o oblast vývojové psychologie, o oblast potřeb, autonomie a společenského postavení seniorů v naší zemi. Teoretická část je považována za nezbytný základ pro jakoukoliv činnost v oblasti pomoci seniorů. Druhá část práce mapuje konkrétní činnost nevládních organizací v České republice a její součástí je empirická sonda, která zjišťuje, jak konkrétní občanské sdružení pomáhá zkvalitňovat život svým členům - seniorům. Zkušenosti z letité práce ve zmíněném občanském sdružení a znalosti získané studiem vedly k vytvoření vlastního projektu respitní péče o seniory, jehož cílem je vybudování jednoduchého a funkčního modelu, který vychází z potřeb seniorů a v němž budou saturovány jejich životní potřeby. Záměrem je tento model nadále rozvíjet a vlivem nabytých zkušeností zdokonalovat. Podstatou této práce je tedy vytvoření životaschopného konceptu, který je postaven na kvalitních teoretických znalostech, zkušenostech z práce se seniory a nových nápadech a myšlenkách, jak v oblasti péče o seniory hledat jiné cesty.
Poruchy chování u mladistvých v pedagogickém procesu
Němečková, Vlasta ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývala problematikou poruch chování u mladistvých v pedagogickém procesu, příčinami poruch chování, jejich hodnocení a klasifikací. Jejím cílem bylo zmapovat poruchy chování, které ve velké míře narušují pedagogický proces. Posoudit a zjistit nejčastější druhy poruch chování, které se podílejí na nekázni během vyučovacího procesu. Práci tvoří dvě stěžejní oblasti. Jedná se o část teoretickou, která pomocí zpracování literárních pramenů popisuje a objasňuje hlavní příčiny poruch chování, definici poruch chování, jejich hodnocení a klasifikaci. Dále se práce zabývá se syndromem ADHD, možnými příčinami a vhodnými postupy při práci s dětmi, kázní ve třídě a řízení a zvládání školní třídy. druhá část práce je empirická sonda. Jejím cílem bylo pomocí zjištěných dat . posoudit a zjistit nejčastější druhy poruch chování, které se podílejí na nekázni během vyučovacího procesu.
Proměny partnerského soužití v současné rodině
Pešková, Lucie ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Diplomová práce na téma Proměny partnerského soužití v současné rodině je teoretické povahy. Jejím záměrem je transdisciplinární zmapování současných forem partnerského soužití s důrazem na jejich výchovný potenciál. Práce je rozdělena do sedmi kapitol, které jsou dále strukturovány. První kapitola obsahuje krátké představení současné doby s důrazem na její postmoderní aspekt. Druhá kapitola se věnuje vymezení pojmu rodina v jeho základních souvislostech (základní etapy vývoje rodiny po druhé světové válce, definice rodiny, rodina a základní pojmy, charakteristické znaky současné rodiny, funkce nukleární rodiny, význam rodiny pro dítě). Třetí kapitola se zabývá výchovou dítěte v rodině (výchovné styly, proměny role otce ve výchově dítěte) a socializací dítěte. Na konci této kapitoly jsou uvedeny základní potřeby dítěte. Kapitola čtvrtá se zabývá současnými alternativami partnerského soužití s důrazem na jejich legislativní aspekt. Po této kapitole jsou zařazeny tři kapitoly, které se zabývají výchovou dítěte v neúplné rodině, výchovou dítěte v homoparentální rodině a výchovou dítěte v doplněné rodině a nejvýraznějšími atributy takovýchto rodin.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 VÍTEČKOVÁ, Miluše
5 Vítečková, Miluše
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.