Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální výchova ve výuce dějin poúnorového Československa (včetně regionu jižních Čech)
VÁLKOVÁ, Jana
Předkládaná práce se věnuje období let 1948-1960 v Československu ve výuce dějepisu z pohledu mediální výchovy. Mediální výchova, jako jedno z průřezových témat Rámcových vzdělávacích programů, je zde pojata zejména z hlediska vlivu médií na veřejné mínění. Na základě analýzy současných učebnic dějepisu se práce zabývá tématy, která jsou vhodnou ukázkou dobové komunistické propagandy. Mezi vybranými tématy jsou politické perzekuce, měnová reforma z roku 1953, odraz propagandy v umění a kampaň provázející boj s mandelinkou bramborovou. Jádrem práce je zveřejnění materiálů především písemné a vizuální povahy, které vhodně ilustrují dobovou propagandu. V samotném závěru práce uvádí několik modelových pracovních listů pro výuku dějepisu, které vycházejí z uvedených materiálů.
Nové Sady: lokální kultura
Válková, Jana ; Soukup, Václav (vedoucí práce) ; Uherek, Zdeněk (oponent)
Tato práce usiluje o zachycení kulturních témat a kategorií charakteristických pro lokální kulturu3 Nových Sadů4 . Celková koncepce vychází z předpokladu jedinečnosti kultur, v jejichž rámci existují specifické obrazy světa, projevující se v symbolech5 , kulturních tématech6 a kategoriích? Vzhledem k tomu, že tyto fenomény není možné efektivně zkoumat pouhým "objektivním" popisem kultury, je mnoho prostoru vyhrazeno "subjektivnímu" pohledu, tedy tomu, jak vysvětlují své symboly a jak vnímají svět lidé z Nových Sadů. " ... Je to však "subjektivita«, která odkrývá něco, co je na ,,realitě" světa snad nejreálnější... ".8 Analýzou kulturních témat a kategorií se práce snaží poskytnout celistvý pohled, díky kterému by byl zřejmý kontext jednotlivých fenoménů9 a jejich vztah ke kultuře jako celku. JO Práce Je výsledkem terénního výzkumu, který v kratších opakovaných obdobích probíhal od července roku 2004 do dubna roku 2007. Z počátku bylo užíváno především metody zúčastněného pozorování a neřízených rozhovorů. Později, ponejvíce ve finální části výzkumu, byla využita metoda polořízených rozhovorů doplňovaná studiem místních dokumentů. Smyslem studie v žádném případě nemá být volání po návratu do "idylické" venkovské minulosti. Je zřejmé, že pro mnohé z nás je život v "pospolitosti"ll 12 malé obce dávno ztracenou...
Dramatická výchova a její místo ve školních vzdělávacích programech na 1. stupni základních škol ve Šluknovském výběžku
Válková, Jana ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zjistit, jakým způsobem je reflektována dramatická výchova na 1. stupni základních škol ve Šluknovském výběžku. Konkrétně se zaměřuji na to, jak je dramatická výchova zařazována do školních vzdělávacích programů, zda jsou využívány metody a principy dramatické výchovy v povinných předmětech za účelem rozvoje klíčových kompetencí a jak se dramatická výchova uplatňuje v rámci naplňování mezipředmětových vztahů a průřezových témat. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a empirické. Cílem teoretické části práce je seznámit čtenáře s vývojem vzdělávacího kurikula v České republice, základními pojmy a principy dramatické výchovy. V empirické části práce jsou uvedeny výsledky výzkumu. Výzkum byl realizován v rámci přípravy této práce. Cílem výzkumu bylo zmapovat, jakým způsobem jsou principy dramatické výchovy reflektovány na 1. stupni základních škol ve Šluknovském výběžku. Součástí příloh je prezentován návrh lekce dramatické výchovy pro hodinu prvouky. Cílem bylo ukázat, že je možné prvky dramatické výchovy implementovat do výuky povinných předmětů. KLÍČOVÁ SLOVA dramatická výchova, metody dramatické výchovy, cíle dramatické výchovy, školní vzdělávací program, klíčové kompetence, osobnostní a sociální výchova, Rámcový vzdělávací plán pro základní vzdělávání
Volby na Českobudějovicku 1946 a 1948, komparace z pohledu hospodářských a sociálních dějin
VÁLKOVÁ, Jana
Předkládaná bakalářská práce se zabývá situací na Českobudějovicku po druhé světové válce v letech 1945 1948. Je zaměřena na poválečnou hospodářskou a sociální situaci oblasti a na volby, které proběhly v letech 1946 a 1948. První část práce přibližuje poválečný vývoj v Československu. Speciálně se zaměřuje na hospodářský a sociální vývoj Československa. Popisuje vznik Národní fronty Čechů a Slováků a systém jejího fungování. A přibližuje politické strany třetí republiky, které byly povolené (komunisté, národní socialisté, sociální demokraté a lidovci) a jejich program. Druhá část představuje Českobudějovicko ve 20. století, zabývá se poválečnými obtížemi hospodářství a populace, zejména odsunem německého obyvatelstva. Ve třetí části je práce zaměřená na volby. Popisuje volební systém třetí republiky. Zabývá se výsledky voleb v roce 1946 a 1948 a komparuje je s výsledky českých zemí. A sleduje možné příčiny těchto výsledků.
Slavnosti a rituály v lokálních kulturách současnosti
Válková, Jana ; Soukup, Václav (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent) ; Erban, Vít (oponent)
Předmětem projektu je teoreticko-empirická analýza slavností a rituálů a jejich významu pro život v současném světě zaměřená na lokální kultury. Holistický a interdisciplinární koncept zachycující slavnosti a rituály z hlediska jednotlivců, rodin i lokálních společenství se snaží upozornit na provázanost těchto výjimečných událostí se sociokulturním systémem jako celkem. Podkladem práce je kromě teoretické analýzy vycházející z odborné literatury také empirické šetření zaměřené na problematiku lokálních (obecních) slavností a rituálů. Práce prezentuje výsledky původního terénního výzkumu uskutečněného v rozmezí let 2004 a 2010 v dosud nezmapovaných obcích Nové Sady (u Velké Bíteše, okres Žďár nad Sázavou, kraj Vysočina), Hrubý Jeseník (okres Nymburk, Středočeský kraj) a Radim u Jičína (okres Jičín, Královéhradecký kraj). Následující výčet problémů je náčrtem přibližujícím hlavní tématické okruhy. Z hlediska jednotlivců je zmíněna problematika vlivu slavností a rituálů na vývoj osobnosti; dovršení procesů socializace a enkulturace; vznik vědomí sounáležitosti se společenstvím a příslušnosti k místu; tedy fenoménů, které ve svém důsledku výrazně ovlivňují i celkové vnímání světa. Dále je nastíněn vliv slavností a rituálů na udržování bezprostředních kontaktů uvnitř sociálních skupin; na vztahy a vzájemnou...
Nové Sady: lokální kultura
Válková, Jana ; Uherek, Zdeněk (oponent) ; Soukup, Václav (vedoucí práce)
Tato práce usiluje o zachycení kulturních témat a kategorií charakteristických pro lokální kulturu3 Nových Sadů4 . Celková koncepce vychází z předpokladu jedinečnosti kultur, v jejichž rámci existují specifické obrazy světa, projevující se v symbolech5 , kulturních tématech6 a kategoriích? Vzhledem k tomu, že tyto fenomény není možné efektivně zkoumat pouhým "objektivním" popisem kultury, je mnoho prostoru vyhrazeno "subjektivnímu" pohledu, tedy tomu, jak vysvětlují své symboly a jak vnímají svět lidé z Nových Sadů. " ... Je to však "subjektivita«, která odkrývá něco, co je na ,,realitě" světa snad nejreálnější... ".8 Analýzou kulturních témat a kategorií se práce snaží poskytnout celistvý pohled, díky kterému by byl zřejmý kontext jednotlivých fenoménů9 a jejich vztah ke kultuře jako celku. JO Práce Je výsledkem terénního výzkumu, který v kratších opakovaných obdobích probíhal od července roku 2004 do dubna roku 2007. Z počátku bylo užíváno především metody zúčastněného pozorování a neřízených rozhovorů. Později, ponejvíce ve finální části výzkumu, byla využita metoda polořízených rozhovorů doplňovaná studiem místních dokumentů. Smyslem studie v žádném případě nemá být volání po návratu do "idylické" venkovské minulosti. Je zřejmé, že pro mnohé z nás je život v "pospolitosti"ll 12 malé obce dávno ztracenou...
Psychická odolnost a adaptace mládeže v tenisovém utkání
Válková, Jana ; Kočíb, Tomáš (vedoucí práce) ; Velenský, Michael (oponent)
Psychická odolnost a adaptace mládeže v tenisovém utkání Cíle a úkoly práce Cílem diplomové práce je navýšení psychické odolnosti hráčů tenisu a zhodnocení vlivu psychologické přípravy dětí v tenisových utkáních. Záměrem diplomové práce je také podat přehled dosavadních poznatků psychologické přípravy. Metodika práce Psychologická příprava dětí byla prováděna a sledována v letech 2004-2005 v tenisových školách v Opavě ve spolupráci s trenéry mládeže. Výzkum byl zaměřen zejména na vybranou skupinu dětí ve věku 7 až 18 let v tenisové škole Ing.Zdeňka Komrsky v Opavě. U těchto dětí byl kladen zvýšený důraz na psychologickou přípravu v rámci tréninkového procesu. Efektivita této přípravy se kontrolovala v umístění v oblastním tenisovém žebříčku a porovnávala se s minulými výsledky u skupiny chlapců a dívek, kde psychologická příprava nebyla tak intenzivní. Výsledky Výsledky práce ukazují na celkově lepší výsledky u dětí s intenzivní psychologickou přípravou, a to ve všech věkových kategoriích. Úspěšnost psychologické přípravy je efektivnější u starších hráčů majících stabilnější výsledky než u hráčů mladší věkové kategorie. Klíčová slova Tenis, psychologická příprava, psychická zátěž, psychická odolnost, trénink mládeže, tenisové utkání, stres. 2
Framework RichFaces
Kořistková, Barbora ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Válková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá důkladnou analýzou a ohodnocením komponentového frameworku JBoss Richfaces s ohledem na jeho konkrétní silné a slabé stránky. Framework je zkoumán jak z teoretického, tak z praktického hlediska. Mimo to je podroben komparativní analýze, která vztahuje jeho vlastnosti k ostatním produktům podobného zaměření, které se na trhu vyskytují. Kromě teoretického pozadí problému a detailního objasnění problematiky zahrnuje práce také praktickou část, která se skládá z plnohodnotné referenční aplikace s fragmenty komentovaného kódu a důkladného vysvětlení praktického využití frameworku.
Účinnost preventivních programů v primární prevenci sexuálně přenosných chorob u studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity.
VÁLKOVÁ, Jana
Sex je přirozeným prostředkem reprodukce, ale zdaleka není praktikován pouze za tímto účelem. V posledních letech došlo k velkému uvolnění morálky a dnes bychom jen těžko našli mladého člověka s přesvědčením, že sex slouží pouze k reprodukci. Pohlavní život již není tabu a proto je třeba hovořit také o nežádoucích jevech, které jej doprovází. Jsou jimi nechtěné těhotenství a šíření sexuálně přenosných chorob. Sexuálně přenosná onemocnění představují závažný globální problém, nevyhýbající se ani naší společnosti. Největší rizikovou skupinu, z hlediska nákazy, představují mladí lidé, kteří při výběru trvalého partnera procházejí nejrůznějšími vztahy. K boji, proti sexuálně přenosným chorobám, slouží především primární prevence, která má význam právě u těch, kteří ještě nezačali sexuálně žít. Z tohoto důvodu je často realizována formou preventivních programů ve školských zařízeních. V teoretické části této práce byla zmapována současná situace sexuálně přenosných chorob v České republice. V praktické části práce bylo cílem získat přehled o účinnosti preventivních programů v primární prevenci sexuálně přenosných chorob u studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity. Za tímto účelem byly stanoveny čtyři hypotézy. První hypotéza zní: Mladí lidé získávají více informací o nebezpečí sexuálně přenosných chorob z médií a ze strany vrstevníků, než od školy a rodičů. Druhá hypotéza zní: Zkušenost s náhodným sexem má čtvrtina respondentů. Třetí hypotéza byla formulována takto: Ženy mají více znalostí o sexuálně přenosných chorobách než muži. A čtvrtá hypotéza zní: Ženy dodržují zásady bezpečného sexu spíše než muži. Ke sběru empirických dat byl použit kvantitativní výzkum, metoda dotazování, technika dotazník. Dotazník byl anonymní a měl elektronickou podobu. Výzkumný soubor byl tvořen studenty/studentkami prezenčních bakalářských oborů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity, kteří svou věkovou strukturou spadají do nejvíce ohrožené skupiny nákazou sexuálně přenosnými chorobami. Výzkumu se zúčastnilo 531 respondentů. První, třetí a čtvrtá hypotéza nebyla na základě statistického testu potvrzena. Třetí hypotéza byla statisticky potvrzena. Z popisné statistiky je zřejmé, že mladí dospělí nemají dostatečné vědomosti o sexuálně přenosných chorobách a nemají obavy z jejich nákazy, což se také odráží v jejich chování. Preventivní programy primární prevence sexuálně přenosných chorob v České republice nejsou, dle dosažených výsledků a mého názoru, zcela dostatečné a nelze hovořit o jejich prokazatelné účinnosti. Lze ovšem říci, že poskytují alespoň určité povědomí o rizicích spojených s pohlavním životem. Dle mého názoru je třeba vytvořit přesnou podobu učebních osnov a začlenit sexuální výchovu do Rámcového vzdělávacího programu, jako samostatný předmět, jak ve školských zařízeních základních, tak i středních. Zapojit rodiče do procesu primární prevence, prostřednictvím zvyšování jejich informovanosti a schopností získané informace předávat. Dále je třeba propagovat bariérovou formu antikoncepce a zavést plošné preventivní programy v boji proti sexuálně přenosným chorobám.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
17 VALKOVÁ, Jana
1 Valková, Jarmila
17 VÁLKOVÁ, Jana
1 Válková, J.
1 Válková, Julie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.