Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Medals of the Emperor Francis Stephen of Lorraine.
Kleisner, Tomáš ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Vlnas, Vít (oponent) ; Vácha, Štěpán (oponent)
PRÁCE SE ZABÝVÁ MEDAILEMI CÍSAŘE FRANTIŠKA ŠT~PÁNA LOTRINSKtHO (8. PROSINCE 1708 V NANCY -18. SRPNA 1765 V INNSBRUCKU). JSOU NEJENOM POPSANY, ALE I VYLOŽENY JAKO NÁSTROJE POLITICKt PROPAGANDY V DOBt BEZ ROZHLASOVtHO A TELEVIZNIHO VYSÍLÁNÍ. KDY NOVINY NEVYCHÁZELY ČASTtJI NEŽJEDNOU TÝDNt VtVODOVt LOTRINŠTÍ RAZILI JAKO SUVERtNI SVt VLASTNI MINCE. NA ROZDÍL OD MINCI NEM~LY MEDAILE PEVNOU HODNOTU ANI PENtžNf FUNKCI A JEJICH RAŽBA NEBYLA VYHRAZENA VLÁDt. MEDAILE PŘEDSTAVUJI PORTRtTOVANtHO TAK, JAK Sl PŘÁL BÝT VNIMAN VEŘEJNOSTÍ. JEDNOTLIVt DETAILY NEJSOU VtRNÝM ZÁZNAMEM SKUTEČNOSTI, JSOU TO SYMBOLY. OPIS SHRNUJE SPOLEČENSKt POSTAVENI A TITULY, REVERS UKAZUJE ZÁM~R VYDAVATELE: POUŽITt EMBLEMY BUĎ VYJADŘUJI OBECNt MORÁLNI POUČKY NEBO OSLAVUJÍ DOSAŽENt ÚSP~CHY. CÍSAŘSKÝ DVŮR VTISKL OFICIALNIM MEDAILíM JEDNOTNÝ RAZ. VÍDEŇSKÁ MINCOVNA M~LA KDISPOSICI PORTRÉTNI AVERS, KE KTERÉMU MEDAILtR ZHOTOVIL POžADOVANÝ REVERS. KROM~ ZAKÁZEK DVORA ZHOTOVOVALI MEDAILtŘII MNOŽSTVÍ RAŽEB, U KTERÝCH PŘEDPOKLÁDALI ZÁJEM KUPUJÍCÍCH. SVÉ PRÁCE MEDAILtŘI PRODÁVALI SAMI A PODLE VŠEHO I PROSTŘEDNICTVIM KNIHKUPCŮ A TISKAŘŮ, NEBOt BYLY SOUČÁSTÍ DOBOVtHO ZPRAVODAJSTVÍ. VtTŠINA BAROKNÍCH MEDAILIJE KOLEKTIVNIM DILEM: NÁMtT, MOTTO, KRESEBNÝ NAVRH, MODEL A RAZIDLO MOHLY BÝT PRACÍ RŮZNÝCH ODBORNIKŮ. TtMtŘ VŽDY TO PAK BYL ŘEZAČ ŽELEZ, RYTÝCH BEZ...
Panovník na sakrálním obraze doby protireformace a baroka. Ikonologická studie k pobělohorskému malířství v Praze
Vácha, Štěpán ; Horyna, Martin (vedoucí práce) ; Preiss, Pavel (oponent) ; Vlnas, Vít (oponent)
Na počátku této práce stálo okouzlení tématem barokní Habsburkové a jejich reprezentace ve výtvarném umění, se kterým jsem se seznámil při svém prvním pobytu ve Vídni v roce 2002 v rámci studijního programu Sokrates-Erasmus. Pominu-li obecně přitažlivý fenomén rudolfínského umění, který je u nás již po několik desetiletí předmětem systematického studia 1 i ojedinělé ikonografické studie k habsburské problematice,2 pak je třeba konstatovat, že "politické" umění v Čechách 17. a 18. století je dosud jen málo probádaným polem.3 Analyzovat důvody tohoto stavu by přesahovalo rámec předmluvy; postačí uvést, že jde v prvé řadě o důsledek dlouhodobého negativního hodnocení úlohy Habsburků v českých dějinách. Při hledání vnitřní souvislosti a intepretačního klíče se historik umění navíc potýká s problémem, že v pobělohorské době Habsburkové trvale sídlili ve Vídni, a tak o dvorském umění či uměleckém programu soustavně rozvíjeném panovníkem nemůže být v Čechách řeč. Za vznikem výtvarných děl tématicky a ideově svázaných s touto panovnickou dynastií stáli nejčastěji domácí šlechtici, měšťané, preláti a různé korporace. Je pak vůbec možné - vzhledem k tak různorodému původu artefaktů - uceleně pojednat o reprezentaci Habsburků ve výtvarném umění u nás, nemá-li jít o pouhý soupis dochovaného ikonografického materiálu?...
Apuleiův Zlatý osel a antická literární tradice v umění rudolfínské doby
Savická, Pavla ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Vácha, Štěpán (oponent)
(česky) Z antiky se do dnešní doby dochoval v celku pouze jediný román. Apuleiovy Metamorfózy mohly být také snadno ztraceny, protože neexistoval karolinský opis a v určitém období přežívaly v jediné kopii. Naštěstí je našel a pro italskou renesanci znovuobjevil jeden z lovců rukopisů ve 14. století. Od té chvíle nepřestaly inspirovat řadu děl od literatury po výtvarné umění. Příběh Amora a Psyché, který z knihy vychází, zdobil stěny mnoha reprezentačních místností od rané renesance až nejméně do 19. století. Zdá se, že zvláštní oblíbenosti se tento námět těšil na dvoře Rudolfa II a reprezentuje jedno z typických mytologických témat se značným erotickým potenciálem. Jeho kořeny můžeme stopovat do Itálie, kde se Apuleiův román vrátil na literární scénu. Z Itálie pocházejí také nejdůležitější vizuální zdroje, které hrály nezanedbatelnou roli v šíření motivu Amora a Psyché Evropou. Generace italských i zahraničních umělců ovlivnil zejména Řím a Raffaelovy fresky ve vile Farnesině. Bartholomeus Spranger, Josef Heintz a další budoucí dvorní umělci nebyli výjimkou. Antické město a antický román se staly základem pro jejich díla, ale také oni přispěli unikátním způsobem k italské tradici. Tato práce sleduje recepci slavného Zlatého osla v době, kdy technika tisku radikálně proměnila pravidla hry. Také...
Život pražských malířů v 17. a 18. století
Sekyrka, Tomáš ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Slavíček, Lubomír (oponent) ; Vácha, Štěpán (oponent)
Život pražských malířů v 17. a 18. století Tomáš Sekyrka Životní osudy pražských malířů barokního období (pro potřeby předkládané práce ohraničuji tuto epochu lety 1620-1780) se těší soustředěnému zájmu historiků umění i dalších specialistů již více než jedno století. V různé míře přitom bádání na tomto poli vycházelo jak z analýzy a interpretace samotných uměleckých děl, tak i z údajů, přinášených rozsáhlými soubory písemných dokumentů. Využívány byly především matriky pražských farností (poskytující údaje o životních datech malířů), dále různé typy úředních knih vedených městskými institucemi (dokládají např. okolnosti přijetí malířů do stavu pražských měšťanů či různé majetkoprávní skutečnosti, zejména vlastnictví domů), bohaté účetními materiály (informují o vztazích mezi objednavateli uměleckých děl a jejich tvůrci, zejména podmínky objednavatele, dodací termíny i cenu umělcovy práce). Stranou zájmu uvedených badatelů nezůstaly ani unikátní písemnosti pražských malířských cechů (v každém ze tří pražských měst působil zvláštní cech), přinášející zejména seznamy členů a záznamy ze schůzí těchto sdružení. Značné množství historických údajů, zpřístupněných těmito badateli, však bylo dosud využíváno povětšinou jen k poznání vzniku toho kterého konkrétního výtvarného díla či k postižení určité epizody ze...
The Medals of the Emperor Francis Stephen of Lorraine.
Kleisner, Tomáš ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Vlnas, Vít (oponent) ; Vácha, Štěpán (oponent)
PRÁCE SE ZABÝVÁ MEDAILEMI CÍSAŘE FRANTIŠKA ŠT~PÁNA LOTRINSKtHO (8. PROSINCE 1708 V NANCY -18. SRPNA 1765 V INNSBRUCKU). JSOU NEJENOM POPSANY, ALE I VYLOŽENY JAKO NÁSTROJE POLITICKt PROPAGANDY V DOBt BEZ ROZHLASOVtHO A TELEVIZNIHO VYSÍLÁNÍ. KDY NOVINY NEVYCHÁZELY ČASTtJI NEŽJEDNOU TÝDNt VtVODOVt LOTRINŠTÍ RAZILI JAKO SUVERtNI SVt VLASTNI MINCE. NA ROZDÍL OD MINCI NEM~LY MEDAILE PEVNOU HODNOTU ANI PENtžNf FUNKCI A JEJICH RAŽBA NEBYLA VYHRAZENA VLÁDt. MEDAILE PŘEDSTAVUJI PORTRtTOVANtHO TAK, JAK Sl PŘÁL BÝT VNIMAN VEŘEJNOSTÍ. JEDNOTLIVt DETAILY NEJSOU VtRNÝM ZÁZNAMEM SKUTEČNOSTI, JSOU TO SYMBOLY. OPIS SHRNUJE SPOLEČENSKt POSTAVENI A TITULY, REVERS UKAZUJE ZÁM~R VYDAVATELE: POUŽITt EMBLEMY BUĎ VYJADŘUJI OBECNt MORÁLNI POUČKY NEBO OSLAVUJÍ DOSAŽENt ÚSP~CHY. CÍSAŘSKÝ DVŮR VTISKL OFICIALNIM MEDAILíM JEDNOTNÝ RAZ. VÍDEŇSKÁ MINCOVNA M~LA KDISPOSICI PORTRÉTNI AVERS, KE KTERÉMU MEDAILtR ZHOTOVIL POžADOVANÝ REVERS. KROM~ ZAKÁZEK DVORA ZHOTOVOVALI MEDAILtŘII MNOŽSTVÍ RAŽEB, U KTERÝCH PŘEDPOKLÁDALI ZÁJEM KUPUJÍCÍCH. SVÉ PRÁCE MEDAILtŘI PRODÁVALI SAMI A PODLE VŠEHO I PROSTŘEDNICTVIM KNIHKUPCŮ A TISKAŘŮ, NEBOt BYLY SOUČÁSTÍ DOBOVtHO ZPRAVODAJSTVÍ. VtTŠINA BAROKNÍCH MEDAILIJE KOLEKTIVNIM DILEM: NÁMtT, MOTTO, KRESEBNÝ NAVRH, MODEL A RAZIDLO MOHLY BÝT PRACÍ RŮZNÝCH ODBORNIKŮ. TtMtŘ VŽDY TO PAK BYL ŘEZAČ ŽELEZ, RYTÝCH BEZ...
Panovník na sakrálním obraze doby protireformace a baroka. Ikonologická studie k pobělohorskému malířství v Praze
Vácha, Štěpán ; Horyna, Martin (vedoucí práce) ; Preiss, Pavel (oponent) ; Vlnas, Vít (oponent)
Na počátku této práce stálo okouzlení tématem barokní Habsburkové a jejich reprezentace ve výtvarném umění, se kterým jsem se seznámil při svém prvním pobytu ve Vídni v roce 2002 v rámci studijního programu Sokrates-Erasmus. Pominu-li obecně přitažlivý fenomén rudolfínského umění, který je u nás již po několik desetiletí předmětem systematického studia 1 i ojedinělé ikonografické studie k habsburské problematice,2 pak je třeba konstatovat, že "politické" umění v Čechách 17. a 18. století je dosud jen málo probádaným polem.3 Analyzovat důvody tohoto stavu by přesahovalo rámec předmluvy; postačí uvést, že jde v prvé řadě o důsledek dlouhodobého negativního hodnocení úlohy Habsburků v českých dějinách. Při hledání vnitřní souvislosti a intepretačního klíče se historik umění navíc potýká s problémem, že v pobělohorské době Habsburkové trvale sídlili ve Vídni, a tak o dvorském umění či uměleckém programu soustavně rozvíjeném panovníkem nemůže být v Čechách řeč. Za vznikem výtvarných děl tématicky a ideově svázaných s touto panovnickou dynastií stáli nejčastěji domácí šlechtici, měšťané, preláti a různé korporace. Je pak vůbec možné - vzhledem k tak různorodému původu artefaktů - uceleně pojednat o reprezentaci Habsburků ve výtvarném umění u nás, nemá-li jít o pouhý soupis dochovaného ikonografického materiálu?...
Panovník na sakrálním obraze doby protireformace a baroka. Ikonologická studie k pobělohorskému malířství v Praze
Vácha, Štěpán ; Horyna, Martin (vedoucí práce) ; Preiss, Pavel (oponent) ; Vlnas, Vít (oponent)
Na počátku této práce stálo okouzlení tématem barokní Habsburkové a jejich reprezentace ve výtvarném umění, se kterým jsem se seznámil při svém prvním pobytu ve Vídni v roce 2002 v rámci studijního programu Sokrates-Erasmus. Pominu-li obecně přitažlivý fenomén rudolfínského umění, který je u nás již po několik desetiletí předmětem systematického studia 1 i ojedinělé ikonografické studie k habsburské problematice,2 pak je třeba konstatovat, že "politické" umění v Čechách 17. a 18. století je dosud jen málo probádaným polem.3 Analyzovat důvody tohoto stavu by přesahovalo rámec předmluvy; postačí uvést, že jde v prvé řadě o důsledek dlouhodobého negativního hodnocení úlohy Habsburků v českých dějinách. Při hledání vnitřní souvislosti a intepretačního klíče se historik umění navíc potýká s problémem, že v pobělohorské době Habsburkové trvale sídlili ve Vídni, a tak o dvorském umění či uměleckém programu soustavně rozvíjeném panovníkem nemůže být v Čechách řeč. Za vznikem výtvarných děl tématicky a ideově svázaných s touto panovnickou dynastií stáli nejčastěji domácí šlechtici, měšťané, preláti a různé korporace. Je pak vůbec možné - vzhledem k tak různorodému původu artefaktů - uceleně pojednat o reprezentaci Habsburků ve výtvarném umění u nás, nemá-li jít o pouhý soupis dochovaného ikonografického materiálu?...
Cílená marketingová komunikace v rámci CCM software
Mimra, Jonáš ; Palovská, Helena (vedoucí práce) ; Vácha, Štěpán (oponent)
Ve své diplomové práci se snažím objasnit oblast personalizace obsahu na základě vstupních dat. Práce se zabývá relativně novou oblastí přímého marketingu v personalizovaných dokumentech doručovaných koncovým příjemcům různými kanály, který představuje klasický tisk a e-mail. Je zde poukázáno na důležitost vyhodnocování a analýzy dat příjemce a na základě zpětné vazby upravovat další komunikaci. Cílem práce je popsat vývoj aplikace v software pro řízení komunikace se zákazníkem a prokázat jeho účinek.
Stevensovy obrazy z Martinické kaple ve Svatovítské katedrále
Tibitanzlová, Radka ; Vácha, Štěpán
Článek pojednává o ikonografii obrazů Antonína Stevense určených do kaple sv. Ondřeje ve Svatovítské katedrále, která byla pod patronátem hrabata Martiniců.
Mathey delineavit: Náhrobek hraběte Humprechta Jana Černína z Chudenic ve světle písemných pramenů (1683–1688)
Vácha, Štěpán
Náhrobek hraběte Humprechta Jana Černína v kapli sv. Zikmunda ve Svatovítské katedrále patří k neprávem opomíjeným sepulkrálním památkám 17. století v Čechách. Na základě dosud nepublikované korespondence z let 1683 až 1688 je možno nejenom zdokumentovat průběh budování tohoto monumentu, ale i určit ideového autora návrhu, kterým je významný architekt působící v Čechách v sedmdesátých až devadesátých letech 17. století Jean Baptiste Mathey. Nově jsou zde publikována zde některá dosud neznámá díla – oltářní retábly ve Staré Boleslavi a v Litvínově, také grafický portrét převorky bosých karmelitek v Praze na Malé Straně ctihodné Marie Elekty od Ježíše.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.