Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 87 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Informační gramotnost na středních školách: výzkum na obchodní akademii v Táboře a implementace výsledků do praxe
Pfeiferová, Martina ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Černá, Milena (oponent)
Cílem rigorózní práce je zmapování současného stavu informační gramotnosti na středních školách na základě konkrétního průzkumu na Obchodní akademii v Táboře. Úkolem je analyzovat proces efektivní práce s informacemi v souladu s osnovami obchodní akademie a podat výčet informačních dovedností žáků střední školy. Úvodní kapitola by měla podat přehled o základních pojmech týkajících se informační výchovy a vzdělávání. V dalších kapitolách jsou ilustrovány informační dovednosti žáků střední školy na základě dotazníkového šetření, možnosti zapojení informační výchovy do jednotlivých předmětů, spolupráce školy a knihovny, přínos informační výchovy pro žáky střední školy atd. Práce vychází z praktické zkušenosti s výukou informační výchovy na Obchodní akademii v Táboře. Věnuje se také teoretickým aspektům informační výchovy se zřetelem na prostředí středních škol. Rigorózní práce je určena zájemcům o problematiku informační výchovy a zároveň nepatrným pokusem o návrh úpravy vzdělávacího systému v České republice.
Historie a současný stav Městské knihovny ve Slaném
Guba, Petr ; Černá, Milena (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Cílem bakalářské práce je deskripce a posouzení historického vývoje a současnosti Městské knihovny ve Slaném. V práci je nejdříve stručně popsána historie města Slaný, podrobněji potom kulturní historie tohoto města a historie Městské knihovny ve Slaném, a to i se zřetelem na historii čítárny, která po značnou část kulturní historie Slaného působila mimo rámec Městské knihovny. Velká pozornost je v práci věnována významným kulturním osobnostem, které působily ve Slaném a ovlivnily jeho kulturní život a v části věnované historii knihovny i osobnostem, jež se zásadním způsobem podílely na založení a dalším rozvoji knihovny. Těžiště práce však spočívá v popisu a rozboru současnosti knihovny. V práci jsou popsány základní dokumenty důležité pro zřízení Knihovny V.Štecha a její provoz a dále potom charakteristika a základní parametry v její činnosti, a to především se zřetelem k dlouhodobějším i krátkodobým tendencím, které se v práci knihovny projevují. Podrobně je rozebráno především poskytování služeb, a to jak v oddělení pro dospělé, studovně i v oddělení pro děti. V této souvislosti je věnována pozornost i doprovodným propagačním, vzdělávacím a kulturním akcím knihovny. Pozornost je věnována rovněž organizaci knihovny, jejímu personálnímu zabezpečení, úloze poboček, technickému a ekonomickému zabezpečení...
Historie knihovny F. Bartoše ve Zlíně: od založení Čtenářského spolku ve Zlíně až do roku 2006
Salátová, Renáta ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Večeřová, Petra (oponent)
Krajská knihovna F. Bartoše ve Zlíně uspokojuje informačních potřeby všech svých uživatelů díky kvalitním profesionálním službám na bázi informačních technologií. Magisterská práce popisuje historii této knihovny, která měla rozhodující význam v oblasti kulturně výchovné a vzdělávací ve Zlínském kraji. Soustřeďuje se na vznik a vývoj této knihovny, na její postupnou automatizaci, která se stala nedílnou součástí všech oblastí knihovny. Tato práce popisuje fond knihovny, jsou zde uvedeny roční přírůstky i celkový stav fondu. Magisterská práce popisuje také regionální funkce knihovny a podrobuje analýze služby, které knihovna nabízí a tím přispívá k vyšší vzdělanosti obyvatel Zlínského kraje. Závěr práce je věnován samotné krajské knihovně. Je zde popsána novodobá historie této knihovny až do současnosti. Cílem práce je popsat jak historii, tak současný stav knihovny a vyvodit z něho závěry, které by vedly k zefektivnění činnosti této instituce.
Současný stav školních knihoven ve vybraných obvodech Prahy
Klimentová, Eliška ; Stöcklová, Anna (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Tématem bakalářské práce je průzkum a zmapování situace školních knihoven na základních a středních školách, které jsou oficiálně zaregistrovány v Rejstříku škol v Ústavu pro informace ve vzdělávání (ÚIV, http:// www.uiv.cz ). Práce charakterizuje školní knihovny základních a středních škol obvodů Praha 6 - 10 v šesti základních oblastech, kterými jsou stručné informace o knihovně a o škole se školní knihovnou, umístění školní knihovny, o vybavení školní knihovny (knihovní fond, technické vybavení), otevírací době, personálním zajištění a o propagaci školní knihovny. Práce je zpracována na základě vlastního průzkumu realizovaném pomocí sociologických metod, jako je dotazník a rozhovor. Celý průzkum je nakonec srovnán také s některými statistickými údaji výkazu o školní knihovně zjištěnými Ústavem pro informace ve vzdělávání. [Autorský abstrakt].
Knihovna jako vzdělávací centrum regionu
Rösslerová, Ivana ; Černá, Milena (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá veřejnými knihovnami a jejich vzdělávací rolí v informační společnosti. Primárním cílem práce je analyzovat vzdělávací funkci veřejných knihoven a nastínit perspektivy jejich rozvoje v oblasti celoživotního vzdělávání. Dalším cílem práce je prezentovat konkrétní vzdělávací program Univerzity volného času, který autorka organizačně zabezpečuje v Krajské knihovně Vysočiny v Havlíčkově Brodě, a uveřejnit praktické zkušenosti získané při realizaci projektu. Diplomová práce je rozložena do pěti kapitol. Úvodní kapitola pojednává obecně o veřejných knihovnách jako o moderních informačních, vzdělávacích a kulturních centrech regionů. Druhá kapitola objasňuje podstatu celoživotního vzdělávání a zdůvodňuje jeho potřebnost pro rozvoj informační společnosti i každého jedince. Vzdělávací rolí veřejných knihoven a jejich příležitostmi v oblasti vzdělávání dospělých se zabývá třetí kapitola. Na předchozí teoretické pasáže navazuje prakticky zaměřená kapitola s popisem vzdělávacího projektu Univerzity volného času. Závěrečná kapitola předkládá obecné závěry, koncepční a metodická doporučení vycházející z vlastních zkušeností autorky.
Výchova četbou a výchova k četbě
Sýkorová, Ivana ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
Tématem práce je výchova dětí, mládeže, dospělých a starých lidí k četbě, a také snaha o výchovu těchto skupin pomocí četby. Cílem diplomové práce je zjištění stavu a způsobů čtenářské výchovy v České republice. Jednotlivé způsoby výchovy se od sebe liší v závislosti na věku jedinců, na způsobu výchovy v rodině a ve škole. Dalším faktorem ovlivňujícím čtenářskou výchovu je způsob chování v dospělosti a schopnost začlenění se do sociálních skupin. Praktickou částí diplomové práce jsou dotazníky vytvořené pro žáky 1. - 5. tříd základních škol. K vyhodnocení nejsou použity grafy, vzhledem k tomu, že bylo částečně použito i otevřených otázek, a proto i statistiky jsou zpracovány pouze částečně.
Vznik a vývoj vybraných odborných a vědeckých knihoven na území českého státu do roku 1918
Šrámek, Jan ; Černá, Milena (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Tématem práce je shrnutí dějin vybraných odborných a vědeckých knihoven na území českého státu do roku 1918. Práce se zaměřuje na tyto knihovny: knihovnu Národního muzea, Státní technickou knihovnu v Praze, Státní vědeckou knihovnu v Olomouci, Státní vědeckou knihovnu v Brně (dnešní Moravská zemská knihovna); knihovnu Akademie věd a Veřejnou a univerzitní knihovnu v Praze. Cílem práce je deskriptivní metodou shrnout poznatky o vzniku a vývoji daných knihoven, práce se dále věnuje podmínkám, za kterých knihovny vznikaly, shrnuje poznatky o vývoji jejich fondu a o významných osobnostech, které jsou s danými knihovnami spjaty. V závěru kapitol je nastíněn vývoj jednotlivých knihoven po roce 1918.
Struktura Městské knihovny v Děčíně a její služby uživatelům
Bednářová, Vendula ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Černá, Milena (oponent)
(česky) Cílem bakalářské práce je zaznamenat vývoj, strukturu a služby Městské knihovny v Děčíně. První část je věnována historii města a jeho kulturnímu zázemí. Ve druhé kapitole je zaznamenán historický vývoj knihovny. Dále se práce zabývá současným stavem knihovny. Popisuje její zázemí, vybavení, organizační strukturu či financování. Čtvrtá část nabízí detailní pohled na jednotlivá oddělení, organizaci knihovního fondu a konkrétní služby poskytované uživatelům. Poslední kapitola pojednává o vzdělávacím středisku, které knihovna zastřešuje a projektu nové budovy.
Čtení a čtenářské dovednosti
Marelová, Jitka ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Práce je věnována některým aspektům čtení z psychologického a pedagogického hlediska. Zabývá se počátky čtení - podmínkami osvojení si této dovednosti, metodami výuky čtení; popisuje průběh vývoje čtenářských dovedností hlavně s ohledem na rozvoj čtenářství. Dále se věnuje rozvoji funkční gramotnosti, konkrétně práci s textem, porozumění textu a metakognitivním postupům při práci s textem. Obsah bakalářské práce chce reagovat na potřeby knihovníků, kteří jsou v každodenním kontaktu se čtenáři.
Ceskoslovenské knihovnické školství v letech 1918-1945
Poschová, Jana ; Černá, Milena (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Tématem bakalárské práce je vývoj knihovnického školství v Ceskoslovensku v letech 1918-1945. V úvodní cásti je nastínen vývoj školství pred rokem 1918 u nás i ve svete, nebot situace v odborném školství na nej úzce navazovala. Následuje strucný výcet a popis všech typu knihovnického vzdelání- knihovnické kurzy, knihovnické školy a kurzy na vysoké škole. Zmíneni jsou také dve osobnosti ceského knihovnictví, které se zabývali knihovnickým školstvím- Ladislav Jan Živný a Zdenek Václav Tobolka. Poslední kapitola je venována situaci po roce 1945, která byla silne ovlivnena vývojem pred II.svetovou válkou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 87 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VÁŠOVÁ, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.