Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Improvements of Shadow Rendering
Kobrtek, Jozef ; Kozlíková, Barbora (oponent) ; Váša, Libor (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
This thesis describes a set of incremental improvements of the shadow volume algorithm. First, a novel robust method of silhouette extraction is detailed, including implementation on several hardware platforms. This technique was later improved, simplified and the whole shadow volume algorithm ported to hardware tessellation. Next, a novel accelerated silhouette extraction algorithm was proposed, based on octree acceleration structure. Finally, the proposed methods were compared with the latest omni-directional techniques casting hard shadows.
Improvements of Shadow Rendering
Kobrtek, Jozef ; Kozlíková, Barbora (oponent) ; Váša, Libor (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
This thesis describes a set of incremental improvements of the shadow volume algorithm. First, a novel robust method of silhouette extraction is detailed, including implementation on several hardware platforms. This technique was later improved, simplified and the whole shadow volume algorithm ported to hardware tessellation. Next, a novel accelerated silhouette extraction algorithm was proposed, based on octree acceleration structure. Finally, the proposed methods were compared with the latest omni-directional techniques casting hard shadows.
Surface registrations for topology transfer in geometric morphometry
Dupej, Ján ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Telea, Alexandru C. (oponent) ; Váša, Libor (oponent)
Geometrická morfometrie slouží biologům a antropologům pro rigorózní a kvantitativní popis tvarů. Tyhle reprezentace tvaru je možno považovat za statistický vzorek, co dovoluje studovat jeho variabilitu v skupinách a srovnávat ho s dalšími proměnnými. Geometrická morfometrie používá landmarky pro popis tvaru, u každého jedince s konzistentní sémantikou. Obecné trojúhelníkové sítě tuhle konzistenci nemají, proto je potřeba je uměle převést na konzistentní reprezentace. Tato dizertace pojednává o návrhu algoritmu pro sémanticky konzistentní převzorkování trojúhelníkových sítí, vhodné pro statistickou analýzu tvarů. Coherent point drift byl použit pro nerigidní registraci, jejíž výsledek tvoří základ pro převzorkované modely. Tento algoritmus byl úspěšně využit u několika studií. CPD je výpočetně náročný algoritmus, proto byly navrženy metody pro zrychlení jeho inicializace a zpracování. Také navrhujeme rozšíření mapující odchylku modelů od dokonalé symetrie. S touhle informací je možno také pracovat jako se statistickým vzorkem, což nachází aplikace mimo jiné u kvantifikaci patologií. Ruční ořezávaní modelů a slučování vzorků vytváří odlehlé oblasti u povrchů a potenciálně velké rozdíly v hustotě pokrytí vrcholy. Navrhujeme nový algoritmus pro nerigidní registraci povrchů s lepší robustností na tyhle jevy a s...
Natural GPU-friendly dynamic animation of human hair
Kmoch, Petr ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Váša, Libor (oponent)
Přirozený vzhled vlasů je jedním z klíčových aspektů realističnosti virtuálních lidských postav, protože obličej a hlava přirozeně přitahují lidský pohled. V po- hyblivých scénách je realistické chování vlasů důležité stejně jako vzhled. Pro ani- maci vlasů se často používají fyzikální principy a dynamická simulace, protože jiné tradiční metody animace-jako animace pomocí kostry nebo snímání pohybu- se na vlasy aplikují obtížně. Dynamická animace vlasů je otevřený problém bez známého nejlepšího řešení. Důvodem jsou velmi specifické mechanické vlastnosti vlasů spolu s tím, jak velké množství vlasů se na hlavě nachází. Realistická a přitom rychlá animace vlasů je proto náročný úkol. V této práci se zaměřujeme na metody dynamické animace vlasů, které mohou pracovat v reálém čase nebo alespoň interaktivně a při tom si zachovat fyzikální věrnost. Na základě výzkumu a analýzy vlastností vlasů z oblasti kosmetického průmyslu jsme navrhli novou metodu dynamické animace vlasů, která poskytuje realističtější výsledky než obdobné existující metody a přitom nabízí lepší výkon i stabilitu. Naši metodu jsme aplikovali na dva různé přístupy k animaci vlasů, abychom dokázali její nezávislost...
Natural GPU-friendly dynamic hair animation
Kmoch, Petr ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Chaudhuri, Parag (oponent) ; Váša, Libor (oponent)
Přirozený vzhled vlasů je jedním z klíčových aspektů realističnosti virtuálních lidských postav, protože obličej a hlava přirozeně přitahují lidský pohled. V po- hyblivých scénách je realistické chování vlasů důležité stejně jako vzhled. Pro ani- maci vlasů se často používají fyzikální principy a dynamická simulace, protože jiné tradiční metody animace-jako animace pomocí kostry nebo snímání pohybu- se na vlasy aplikují obtížně. Dynamická animace vlasů je otevřený problém bez známého nejlepšího řešení. Důvodem jsou velmi specifické mechanické vlastnosti vlasů spolu s tím, jak velké množství vlasů se na hlavě nachází. Realistická a přitom rychlá animace vlasů je proto náročný úkol. V této práci se zaměřujeme na metody dynamické animace vlasů, které mohou pracovat v reálém čase nebo alespoň interaktivně a při tom si zachovat fyzikální věrnost. Na základě výzkumu a analýzy vlastností vlasů z oblasti kosmetického průmyslu jsme navrhli novou metodu dynamické animace vlasů, která poskytuje realističtější výsledky než obdobné existující metody a přitom nabízí lepší výkon i stabilitu. Naši metodu jsme aplikovali na dva různé přístupy k animaci vlasů, abychom dokázali její nezávislost...

Viz též: podobná jména autorů
7 Váša, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.