Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 139 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka hry na niněru v ZUŠ
Moravcová, Lenka ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na hru na niněru a materiály zpracovávající tuto tematiku. Práce nejdříve představuje historické pozadí tohoto hudebního nástroje, jeho vývoj, mechaniku a možnosti nástroje. Dále zpracovává a porovnává pro hráče dostupnou literaturu zabývající se tématem hry na niněru. Hlavní náplní práce je tvorba metodického materiálu pro hru na niněru využitelného jako pomůcku jak při výuce v prostředí ZUŠ, tak i jako studijního materiálu v rukou samouků. Tento materiál obsahuje potřebné informace, které hráč v začátcích hry na niněru potřebuje znát, tj. informace počínaje funkcemi jednotlivých částí nástroje, přes seřízení a údržbu niněry, až po vysvětlení hry samotné zvlášť pro techniku pravé a levé ruky. Součástí je i notový materiál s repertoárem skladeb na niněru hojně hraných. Přínosem metodiky je také český jazyk, ve kterém je napsána, čímž může doplnit potřebné, ale momentálně chybějící informace o hře na tento nástroj právě v českém prostředí. Materiál byl využit při výuce hry na niněru v základní umělecké škole, součástí práce je tedy i návrh školního vzdělávacího programu pro tento obor. Vhodnost materiálu byla ozkoušena v průběhu jednoho pololetí školního roku 2022/2023 v prostředí ZUŠ a taktéž v rukou několika samouků. V poslední části je poté popsána zpětná vazba a...
Slovní hodnocení a jeho využití v hudebně pedagogické praxi na 1. st. ZŠ
Veithová, Vendula ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá slovním hodnocením v hodinách hudební výchovy na prvním stupni základních škol. Teoretická část vymezuje pojem hodnocení žáků na prvním stupni ZŠ a různé typy hodnocení. Dále se zabývá hudební psychologií, hudebními schopnostmi a dovednostmi. Jedna kapitola je věnována analýze Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání z hlediska požadovaných výstupů v hudební výchově. Teoretická část je uzavřena vymezením slovního hodnocení a hodnocení v hudební výchově. Praktickou část práce tvoří dotazník zkoumající slovní hodnocení v hudební výchově na prvním stupni základních škol. Dotazník zjišťuje, jakou formou je slovní hodnocení prováděno a s jakou četností. Zda ho školy využívají k hodnocení v hudební výchově a jak jejich slovní hodnocení koresponduje s výstupy RVP ZV v hudební výchově. KLÍČOVÁ SLOVA hudební pedagogika, hudební psychologie, hudební schopnosti a dovednosti, hodnocení žáka, slovní hodnocení, slovní hodnocení v hudební výchově
Absolutní sluch v teorii i praxi
Bártová, Jitka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Předložená práce si klade za cíl zpracovat komplexně problematiku absolutní sluchu, a to jak z teoretického, tak z praktického hlediska. K tomu bylo potřeba nahlédnout do oblasti hudební psychologie a definovat hudební sluch v obecné rovině, vymezit druhy absolutního sluchu na základě jeho forem, rozsahů a vztahu k tónové výšce a barvě. Práce také popisuje fungování sluchového orgánu a problematiku spojenou se zpracováním zvukového vjemu a s vnímáním výšky tónu. Je zaměřena na teorii absolutního sluchu a zabývá se příčinami jeho vzniku na základě dědičnosti a jeho ovlivnitelností hudební zkušeností. Sleduje jevy spojené s absolutním sluchem a jeho výskyt v populaci. Výchozím informačním zdrojem je česká a především zahraniční literatura v tištěné i elektronické podobě.
Ověření účinnosti Překlenovací učebnice Ladislava Daniela v praxi
Herdegenová, Marta ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Veverková, Jana (oponent)
Autorský abstrakt Ve své diplomové práci jsem se věnovala experimentálnímu ověření účinnosti Danielovy Překlenovací učebnice, která má za úkol srovnat nedostatky a mezery v hudebních dovednostech žáků na druhém stupni způsobené hodinami hudební výchovy na prvním stupni základní školy. Průzkum jsem realizovala v šestých třídách jedné pražské základní školy, kde jsem v tomto roce vyučovala hudební výchovu. Stav hudebních dovedností žáků mě přiměl vyzkoušet Danielovu Překlenovací učebnici a alespoň trochu vrátit hudební výchovu mezi "živé předměty". Před samotným průzkumem jsem provedla vstupní prověrku hudebnosti v experimentální i kontrolní skupině, prostudovala Danielovu metodiku hudební výchovy, učebnice včetně metodických příruček a analyzovala Překlenovací učebnicí a k ní náležící Metodickou příručku. Na základě poznatků z této četby jsem vypracovala plán učiva jednotlivých hodin včetně metodických postupů. Zpočátku kritické chování žáků při "nových" hodinách hudební výchovy se brzy změnilo ve velice aktivní. Žáky hodiny bavily a těšili se na ně. Po každé hodině odcházeli s nějakým novým poznatkem, dovedností, které si hned v následující hodině zopakovali a přidali nové. Dokázali se ztotožnit s učebnicí a pracovat s ní. Po pěti měsících výuky podle Danielovy Překlenovací učebnice mohu tvrdit, že...
Preference adolescentů v poslechu hudby - analýza zdrojů a prostředí
Baďurová, Veronika ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
RESUMÉ: Tato bakalářská práce pojednává o problematice adolescentů a poslechu hudby. Zaměřili jsme se na výběr hudby, hudební zdroje a hudební prostředí. Zajímali jsme se o to, zda současní adolescenti navštěvují živě interpretované koncerty, zda vyhledávají nová hudební prostředí a nové zdroje. Otázky, které jsme směřovali na oblíbené hudební žánry, by mohly pomoci učitelům takto starých studentů nacházet nová hudební seskupení, která by studenty zaujala. Věříme, že tím stoupne efektivita návštěvnosti živých koncertů. V teoretické části jsme se věnovali současným hudebním zdrojům a stručné charakteristice vybraných hudebních žánrů. Praktická část práce zahrnuje přípravu výzkumu, kde jsme stanovili metodologii a hypotézy, dále pak samotnou realizaci výzkumu. Výsledky výzkumu jsme rozdělili na výsledky jednotlivých škol a na závěr jsme provedli souhrn všech získaných výsledků pro větší přehlednost.
Využití vibrační spektroskopie pro studium pigmentu violaceinu
Váňová, Hana ; Němec, Ivan (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá studiem mikrobiálního pigmentu violaceinu v reálném vzorku lyofilizovaných mikroorganismů. Vzorek byl zkoumán pomocí metod vibrační spektroskopie se zaměřením na aplikovatelnost povrchem zesílené a rezonanční mikro - Ramanovy spektroskopie. K tomuto účelu bylo použito několika různých zesilujících systémů společně se sadou excitačních laserů emitujících ve viditelné oblasti spektra. Závěrem práce jsou vyhodnocení týkající se vhodnosti použití jednotlivých zesilujících systémů a excitačních vlnových délek pro úspěšnou identifikaci pigmentu violaceinu ve vzorku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 139 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Váňová, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.