Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Effectiveness of teaching synthetic phonics to EFL students
Urbanová, Lucie ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Efektivita výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů Abstrakt Diplomová práce se zabývá efektivitou systematické explicitní výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů. Teoretická část zkoumá shodnosti a rozdíly mezi analytickou a syntetickou metodou výuky a tyto dva přístupy porovnává. Práce projednává, zda je přístup syntetické metody přínosný nejen pro rodilé mluvčí anglického jazyka, ale také pro EFL žáky. Práce dále představuje změny a vývoj ve výuce této metody v kontextu historie. Praktická část, která následuje, popisuje přípravu testu a prezentuje provádění výzkumu. Zkoumá také data, která byla získána testováním čtyř skupin dětí pražských základních škol, které mají se syntetickou metodou výuky rozdílné zkušenosti. V neposlední řadě empirická část práce prezentuje výsledky testování čtení u 60 dětí a analyzuje jejich výkony s tím, zda explicitní syntetická metoda výuky čtení a psaní pomáhá vyslovovat slova také EFL studentům nebo ne. Klíčová slova: syntetická metoda výuky čtení a psaní, analytická metoda výuky čtení a psaní, fonémy, grafémy, výslovnost a artikulace, hláskování, čtení, psaní
Effectiveness of teaching synthetic phonics to EFL students
Urbanová, Lucie ; Uličná, Klára (vedoucí práce) ; Müller Dočkalová, Barbora (oponent)
Efektivita výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů Abstrakt Diplomová práce se zabývá efektivitou systematické explicitní výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů. Teoretická část zkoumá metodologii cizích jazyků - osvojování si čtenářských dovedností dětí, zvláště pak výslovnost angličtiny. Práce se zaměřuje na to, jak systematická explicitní metoda výuky Phonics pomáhá při učení se čtení a správného vyslovování. Dále zkoumá shodnosti a rozdíly mezi analytickou a syntetickou metodou výuky a tyto dva přístupy porovnává. Práce projednává, zda je přístup syntetické metody přínosný nejen pro rodilé mluvčí anglického jazyka, ale také pro EFL žáky. Praktická část se zaměřuje na testování dvou skupin dětí, které mají se syntetickou metodou výuky rozdílné zkušenosti. Data byla sebrána v regionech Praha a Hradec Králové. Testováno bylo 62 studentů, z nichž 33 tvořilo kontrolní skupinu žáků, zbylých 29 pak bylo vyučováno metodou Phonics. Test, který prověřoval čtení existujících slov, výslovnost smyšlených výrazů a slova, která pravidlům Phonics nepodléhají, byl specielně vytvořen pro testování EFL studentů a tvořily jej dvě různé aktivity. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda explicitní výuka Phonics pomáhá při čtení a výslovnosti nejen rodilým mluvčím...
Význam rodiny a její kombinace se zaměstnáním
Urbanová, Lucie ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent)
Bakalářská práce se zabývá významem rodiny a otázkou harmonizace rodinného a pracovního života. Vymezuje rodinu a zaměstnání jako dvě významné součásti lidského života a poukazuje na hlavní přístupy k problematice slaďování rodiny a zaměstnání. Naznačeny jsou proměny vztahu rodiny a práce v minulosti. Dále jsou uvedeny základní opatření státu podporující rodinu. Práce se zabývá také otázkou žen na trhu práce, kompetencemi státu a zaměstnavatelů v otázce návratu žen do zaměstnání po uplynutí rodičovské dovolené. Uvedeny jsou i nejčastěji využívané způsoby péče o děti mladší tří let. Představena je koncepce Homeworkingu jako alternativa v otázce harmonizace rodinného a pracovního života.
Flexibilní formy zaměstnávání
Urbanová, Lucie ; Hůrka, Petr (vedoucí práce) ; Pichrt, Jan (oponent)
Flexibilní formy zaměstnávání Tato práce se zabývá flexibilními formami zaměstnávání, jako alternativami standardního pracovního poměru. První dvě kapitoly jsou zaměřeny na vymezení základních pojmů, souvisejících s tématem práce, následující kapitola se soustřeďuje již na konkrétní flexibilní formy zaměstnávání, které jsou upraveny právem České republiky, tj. pracovní poměr na dobu určitou, částečný úvazek, práci z domova, dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr a agenturní zaměstnávání. V rámci představování jednotlivých flexibilních forem zaměstnávání se podrobně věnuje zejména jejich české právní úpravě a výhodám a nevýhodám, které přinášejí smluvním stranám. Ve stručnosti jsou zmíněna také některá specifika flexibilních forem zaměstnávání z oborů mimo pracovní právo, zejména z oblasti sociálního zabezpečení a oblasti daní.
Vliv kognitivního úkolu na posturální stabilitu u pacientů s fobickým posturálním vertigem
Urbanová, Lucie ; Čakrt, Ondřej (vedoucí práce) ; Truc, Michal (oponent)
Diplomová práce "Vliv kognitivního úkolu na posturální stabilitu u pacientů s fobickým posturálním vertigem" v teoretické části pojednává o fyziologii rovnovážného systému, jeho poruchách a jsou zde shrnuty poznatky o fobickém posturálním vertigu (FPV). V experimentální části jsme s využitím stabilometrie hodnotili posturální stabilitu 5 pacientů s FPV, 5 pacientů se strukturální vestibulární poruchou a 5 zdravých jedinců během normálního stoje a při plnění kognitivních úkolů - "Dotykového testu", Verbal fluency testu a modifikovaného Stroop testu. Cílem práce bylo zjistit, jestli u probandů dojde při plnění kognitivního úkolu ke změně jednotlivých parametrů posturální stability v porovnání s normálním stojem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
A System For Eye Movement Tracking
Urbanová, Lucie
The goal of this project is to design the real-time eye movement tracking system, realise it and perform measuring on several subjects to verify its functionality and precision. The eye movement tracking system consists of a camera attached to the camera holder mounted on subject´s head. The camera captures the eye of the subject and the measuring software detects the iris. The software then calculates the location the subject is looking at using the input video of the eye, the calibration results and the head movement measuring device.
Location Aware Analytics In The Context Of Mobile Network Performance Optimization
Urbanová, Lucie
The goal of this paper is to develop an estimation tool capable of predicting location aware network parameters, based on their previous field measurements and to perform a set of additional measurements to verify the accuracy of the tool. Additionally, the paper evaluates a number of regression methods in terms of their prediction accuracy, complexity and the amount of input data needed to create a prediction map of valid results.
Location Aware Analytics in the Context of Mobile Network Performance Optimization
Urbanová, Lucie ; Miloš, Jiří (oponent) ; Slanina, Martin (vedoucí práce)
This thesis deals with the location aware analytics in the context of mobile network performance optimization. A tool which estimates initial network parameters in the location with unknown network performance based on RTR NetTest measurements database is presented. The thesis briefly introduces the topic of big data and machine learning and gives an overview of NetTest application concept and functionality. A set of regression methods is presented and their complexity and suitability for the purposes of coverage maps creation is compared. After their thorough 1D analysis, IDW and GPR are analysed in 2D and used to create a set of estimation maps of network parameters. Evaluation of their accuracy is made based on reference measurements using NetTest application.
Současné cvičebnice a příručky českého pravopisu a jejich didaktické využití
Urbanová, Lucie ; Adam, Robert (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Martina (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití a kvalitou současných příruček a cvičebnic českého pravopisu a jejich postavením mezi ostatními materiálními didaktickými pomůckami. Stručně představuje pojem pravopisu z hlediska jazykovědného a vymezuje pravopisné učivo v pojetí didaktickém, uvádí základní typy pravopisných cvičení, jejich přednosti i rizika. Empirický výzkum byl realizován prostřednictvím pěti vybraných publikací. Ty byly detailně zkoumány a vybrané pasáže byly podrobeny vyjádření respondentů z řad učitelů základních škol. Vedle analýzy konkrétních vybraných knih si práce klade za cíl zhodnotit v obecné rovině možnosti a limity komerčních publikací určených k procvičování pravopisu. Jako významné faktory určující kvalitu knih daného typu se ukazuje volba typu zařazených cvičení, srozumitelnost zadání, obsahová atraktivita zařazených textů, grafické zpracování knihy a další.
Realita versus fikce u dětí v předškolním věku.
URBANOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce je změřena na sledování toho, do jaké míry jsou děti v předškolním věku schopny rozeznávat realitu od fikce především v souvislosti se sledováním příběhů v mediích. Praktická část byla realizována u dětí v mateřské škole, kde byla dětem pouštěna videa a následně byly s dětmi vedeny rozhovory o tom, jak prezentované video příběhy vnímají v kontextu jejich schopnosti rozlišit, co z příběhu může odpovídat realitě a co už je fikce. Výsledky výzkumu ukázaly, že 4leté děti se statisticky liší od 6letých dětí hned v několika kategorií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 URBANOVÁ, Lenka
24 URBANOVÁ, Lucie
1 Urbanová, Ladislava
8 Urbanová, Lenka
2 Urbanová, Linda
2 Urbanová, Lucia
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.