Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Anglická violová tvorba na přelomu 19. a 20.století - York Bowen
Forest, Jan ; UNTERMŰLLER, Karel (vedoucí práce) ; Nouzovská, Kristina (oponent)
Práce pojednává o violové tvorbě na přelomu 19. a 20. století, zejména o dílech Yorka Bowena.
Cecil Forsyth - koncert pro violu a orchestr G moll
Teichmanová, Radka ; UNTERMŰLLER, Karel (vedoucí práce) ; Nouzovská, Kristina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá osobností britského hudebníka Cecila Forsytha a jeho tvorbou. V první části se dozvídáme něco o jeho životě, kde žil, působil, co a kdy zkomponoval a čím přispěl do violového repertoáru. Neměla by se opomenout ani jeho publikace Orchestration, která má velký vliv co se týče dnešního pojetí orchestrace. V druhé části se zabývá analýzou samotného díla – Koncert pro violu a orchestr G moll. A v závěrečné kapitole se zaobírá porovnáním interpretačních nahrávek dvou velmi známých violistů, o kterých se také zmíní.
Ľudovosť v tvorbe Eugena Suchoňa
Pechočiak, Adam ; MALÝ, Lubomír (vedoucí práce) ; UNTERMŰLLER, Karel (oponent)
Táto práca pojednáva o súvislostiach tvorby Eugena Suchoňa, konkrétne o jeho inšpiračnom vzťahu k ľudovej etnickej hudbe Slovenska. Mojím zámerom bolo porovnať konkrétne kompozičné prístupy, v ktorých autor kombinuje tradíciu západoeurópskej avantgardy so štýlovosťou slovenskej ľudovej piesne. V tomto ohľade sa môžeme stretnúť s ojedinelým prístupom koncipácie nie len slovenskej národnej opery, ale aj s osobitým štýlom Eugena Suchoňa, v ktorom má ľudová pieseň tematickú úlohu. Práca pojednáva o operách Eugena Suchoňa, v ktorých etabloval slovenskú národnú hudbu, o čom svedčí aj kategorizácia opery Krútňava za národnú slovenskú operu. Presahy týchto súvislostí sa môžu nakoniec pretaviť v súčasnom hudobnom živote ako nové inšpirácie pre mladšiu generáciu skladateľov.
Netradiční výuka hry na housle
Němcová, Lenka ; UNTERMŰLLER, Karel (vedoucí práce) ; PĚRUŠKA, Jan (oponent)
Magisterská práce se zabývá alternativními a netradičními metodami hry na housle, určené především pro malé děti. Magisterská práce popisuje filosofii, historii a užití těchto metod. Metoda Shinichiho Suzukiho Talent Education, metoda bratrů Szilvay Colourstring, Violin.nu – švédská metoda. Obsahuje dotazník učitelů, žáků a rodičů, a jeho závěrečné vyhodnocení.
Viola v tvorbě Bohuslava Martinů
Kocna, Jakub ; PĚRUŠKA, Jan (vedoucí práce) ; UNTERMŰLLER, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá osobností českého hudebního skladatele Bohuslava Martinů a jeho stěžejními díly pro violu. V první části práce jsou zmapovány životní osudy skladatele na jeho cestě z Poličky do světa. Zároveň se v této části zmiňují důležitá díla jednotlivých oblastí tvorby Martinů. Druhá část práce je zaměřena na čtyři díla violového repertoáru: Rhapsody-concerto pro violu a orchestr, Sonátu pro violu a klavír a dvě dua pro housle a violu. Jednotlivé skladby jsou stručně přiblíženy a rozebrány.
Metodika hry na violu
Krejbich, Tomáš ; PĚRUŠKA, Jan (vedoucí práce) ; UNTERMŰLLER, Karel (oponent)
Obsahem této práce, jak již název napovídá, bude rozepsání se o metodách violové hry. Samotná metodika je téma velmi široké, v historii hudebních publikací je tato literatura většinou věnována podrobné analýze jak nástroje, tak i hráče samotného a jejich vzájemném propojení. Jedná se tak povětšinou o návody a rozbory nástrojové techniky za účelem jejího zlepšení, často plné obrazového materiálu, jejichž doslovné následování má příslib hráčského vzrůstu. Těchto metodik již bylo napsáno vícero pro různé nástroje, různými lidmi, z nichž každý otisknul své poznatky do té svojí a dohromady by snad i dokázaly obsáhnout celou kapacitu profesionálního hráče. Proto motivátorem autora této práce není dát zrod další podrobné metodické příručce, zaměřené na konkrétní problematiku, cílem je spíše porovnat metodický přístup ke hře na housle a hře na violu, jelikož oba nástroje ovládal dlouhá léta a především se podělit o poznatky nové, ke kterým došel během studií při každodenním kontaktu s nástrojem a snad tak i přispět něčím novým či alespoň zajímavým do této problematiky. Práce je pojata čistě spisovatelsky s minimem zdrojů nebo odkazů, má být pomocníkem případnému čtenáři a zároveň přínosem i autorovi samotnému, který by si tak rád utřídil své hráčské hodnoty.
Zemlinského kvarteto
Sádecká, Markéta ; UNTERMŰLLER, Karel (vedoucí práce) ; Nouzovská, Kristina (oponent)
Práce je zaměřena na Zemlinského kvarteto, pojednává o jeho vzniku, zásadních okamžicích, profesionálním i osobním životě jeho členů. Zabývá se i osobností Alexandera Zemlinského se zaměřením na jeho komorní tvorbu. Jelikož je Zemlinského kvarteto mladý soubor, není jeho historie rozsáhlá, ale přesto si zaslouží naši pozornost.
Shinichi Suzuki a jeho metoda výuky hry na smyčcové nástroje
Němcová, Lenka ; UNTERMŰLLER, Karel (vedoucí práce) ; PĚRUŠKA, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá filosofií japonského houslisty Shinichiho Suzukiho a jeho alternativní metodou výuky hry na smyčcový nástroj Talent Education. Bakalářská práce popisuje životopis Shinichiho Suzukiho, jeho hlavní myšlenky a také kritiku a kontroverzi těchto myšlenek. Obsahuje dotazník a odpovědi čtyř účastníků a závěrečné vyhodnocení.
Lubomír Malý a současná česká violová hudba (1960 - 1990)
Samejima, Yuri ; MALÝ, Lubomír (vedoucí práce) ; UNTERMŰLLER, Karel (oponent)
Lubomír Malý was a revolutionary who changed the world's understanding about the viola and violist in chamber music. He was an outstanding violist in two ways, as a soloist and as a violist in the string quartet. He brings his Bohemian heart to the world. In this way he advanced Czech music and compositions and influenced world music also.
Otakar Ševčík - portrét houslového pedag oga
Goldstein, Boris ; PĚRUŠKA, Jan (vedoucí práce) ; UNTERMŰLLER, Karel (oponent)
Tématem této magisterské práce je houslový pedagog Otakar Ševčík. Práci jsem rozdělil do šesti kapitol. V první kapitole se věnuji ve stručnosti životu Otakara Ševčíka. Kapitola je rozdělena na pět podkapitol podle období života. Ve druhé kapitole píši o vlivu Ševčíka na město Písek. V třetí kapitole píši o Ševčíkově metodě. Čtvrtou kapitolu jsem věnoval slavným žákům. Pátá kapitola je věnována přehledu díla. V šesté kapitole píši podrobněji o Ševčíkově opusu 3.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.