Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Comparison of Hybrid Powertrain Topologies in Daily Commuting Regime
Ušiak, Michal ; Štětina, Josef (oponent) ; Vondrák, Adam (vedoucí práce)
The master’s thesis deals with modelling of various architectures of hybrid powertrains for three vehicle sizes in GT-SUITE and compares them in daily commuting operating mode. On top of making of the hybrid vehicle simulation models, control algorithms had to be created to manage the energy split between the internal combustion engine and the electric motor for each of the architectures. Routes to work and back were logged using the GPS and postprocessed to obtain the speed and the road grade profiles. Resulting data was used as an input in simulations of daily commuting. To compare all hybrid powertrain architectures, fuel economy and electricity consumption were evaluated for WLTP and daily commuting operating modes. Finally, the environmental impact of each topology was assessed based on an estimation of corresponding well-to-wheel emissions.
Elektromobil jako součást chytré domácnosti
Peichl, Ondřej ; Ušiak, Michal (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce poskytuje přehled o technologiích, které můžou být součástí elektromobilu. Mezi tyto technologie patří Vehicle to Grid, Vehicle to Building, Vehicle to Home a další. U těchto technologií bude popsána jejich podstata, vlastnosti, možnosti rozvoje a integrace v České republice a ve světě. Druhá část práce se zabývá připojením elektromobilu k chytré domácnosti a jeho spolupráci s ostatními součástmi chytré domácnosti, mezi které patří například domácí fotovoltaická elektrárna, řídící systém nebo wallbox. V závěru práce je navržen konkrétní chytrý dům, u kterého byla spočítána spotřeba elektřiny za domácnost, za elektromobil a také to, jaké množství z této spotřeby dokáže pokrýt domácí fotovoltaická elektrárna.
Comparison of life-cycle emission produced by cars
Plott, Patrik ; Ušiak, Michal (oponent) ; Fridrichová, Kateřina (vedoucí práce)
This bachelor´s thesis of research nature deals with comparison of emissions of individual types of passenger car´s powertrains in terms of their entire life cycle. The goal was to describe current emission regulations of passenger vehicles, various types of power units they use, and emissions that are created in manufacturing, using and disposal of these vehicles. The comparison includes not only different types of internal combustion engine vehicles, but also electric vehicles. In conclusion were these power units evaluated based on emission considering current situation.
Optimalizace provozu turbodmychadla pro snížení teplotní nestability ve výfukovém potrubí
Kraicinger, Vít ; Ušiak, Michal (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá snížením teplotní nestability výfukových plynů za pomocí optimalizovaného provozu turbodmychadla pro provoz katalyzátoru v optimální teplotním rozsahu. V úvodu práce jsou vysvětleny jednotlivé vlivy na teploty výfukových plynů a vliv této teploty na škodlivé emise. Dále je v práci popsána funkce i jednotlivé části turbodmychadla, a především typy používaných regulací. Pro simulace a samotnou optimalizaci je vybrána pohonná jednotka 1,5 TSI EA211-EVO od výrobce Volkswagen. Dále práce obsahuje samotnou tvorbu dvou modelů s odlišnou regulací turbodmychadla (WG, VNT), jejich následná optimalizace pro přiblížení reálné otáčkové charakteristice a úprava pro možnost simulací tranzientních jevů. V závěru práce je provedena zmíněná optimalizace provozu turbodmychadla na emisním WLTP cyklu a následné porovnání snížení nestability výfukových teplot.
Turbocharger Performance Measurement
Ušiak, Michal ; Janoušek, Michal (oponent) ; Vondrák, Adam (vedoucí práce)
The bachelor’s thesis deals with recent methods of measuring turbocharger characteristics. Besides an introduction to fundamental performance characteristics, such as compressor map and turbine map, thesis contains description of experimental methods of collecting such data, which is essential for designing a turbocharged power unit. Description of main parts of the test stands and limitations consequent upon the measuring methods is supposed to offer basic knowledge of turbocharger design validation to the reader. As an extension overview of tests increasing accuracy of these characteristics and a few additional and safety tests is presented. Examples of use of these characteristics in engineering calculations should give an image of significance of creating computational model from experimental collected data, which describes thermodynamics of the turbocharger.
Alternativní paliva pro zážehové motory
Balažovič, Lukáš ; Ušiak, Michal (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou alternativních paliv pro zážehové motory. Nejprve je uveden stručný úvod do problematiky zážehových motorů, dále jsou popsána jednotlivá alternativní paliva. V práci jsou shrnuty nejdůležitější poznatky a je provedeno porovnání alternativ s konvenčním benzínem. Závěrem je každé palivo zhodnoceno z hlediska výhod, nevýhod a postavení na trhu.
Návrh temperovací jednotky bateriových článků
Raclavský, Martin ; Ušiak, Michal (oponent) ; Šebela, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce přináší poznatky o testování bateriových článků a poskytuje konkrétní návrh temperovací jednotky pro sledování vlivu teploty na jejich parametry. Práci lze rozdělit na dvě části. První rešeršní část je zaměřena na teoretické základy, které se zabývají testováním parametrů bateriových článků a vlivem teploty na jejich provoz. Rešerše poskytuje hlubší porozumění vztahu mezi teplotou a výkonem, kapacitou, životností a bezpečností bateriových článků. Ve druhé části je na základě získaných poznatků proveden návrh tepelné kondicovací jednotky, která slouží k poskytování teplotně stabilního simulovaného prostředí pro sledování vlivu teploty na testované články. Návrh zahrnuje komoru, tepelný blok pro regulaci teploty, způsob chlazení i ohřevu a vhodné zapojení. Byly vypočítány tepelné ztráty, určen potřebný tepelný výkon a diskutovány možné úpravy jednotky.
LiveScript pro řešení podélné dynamiky vozidel
Tuharský, Erik ; Ušiak, Michal (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá detailním popisem jednotlivých jízdních odporů (valivý, aerodynamický, odpor stoupání a zrychlení) vozidel a jejich důsledky pro podélnou dynamiku vozidel. Pro popsané odpory je poté proveden výpočet v prostředí MATLAB. Dále je v programu výpočet času zrychlení z 0 km/h na 100 km/h a brzdná dráha ze 100 km/h. V závěru jsou porovnány výsledky výpočtů a naměřených dat při jízdě na dostupném vozidle.
Optimalizace provozu turbodmychadla pro snížení teplotní nestability ve výfukovém potrubí
Kraicinger, Vít ; Ušiak, Michal (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá snížením teplotní nestability výfukových plynů za pomocí optimalizovaného provozu turbodmychadla pro provoz katalyzátoru v optimální teplotním rozsahu. V úvodu práce jsou vysvětleny jednotlivé vlivy na teploty výfukových plynů a vliv této teploty na škodlivé emise. Dále je v práci popsána funkce i jednotlivé části turbodmychadla, a především typy používaných regulací. Pro simulace a samotnou optimalizaci je vybrána pohonná jednotka 1,5 TSI EA211-EVO od výrobce Volkswagen. Dále práce obsahuje samotnou tvorbu dvou modelů s odlišnou regulací turbodmychadla (WG, VNT), jejich následná optimalizace pro přiblížení reálné otáčkové charakteristice a úprava pro možnost simulací tranzientních jevů. V závěru práce je provedena zmíněná optimalizace provozu turbodmychadla na emisním WLTP cyklu a následné porovnání snížení nestability výfukových teplot.
Comparison of life-cycle emission produced by cars
Plott, Patrik ; Ušiak, Michal (oponent) ; Fridrichová, Kateřina (vedoucí práce)
This bachelor´s thesis of research nature deals with comparison of emissions of individual types of passenger car´s powertrains in terms of their entire life cycle. The goal was to describe current emission regulations of passenger vehicles, various types of power units they use, and emissions that are created in manufacturing, using and disposal of these vehicles. The comparison includes not only different types of internal combustion engine vehicles, but also electric vehicles. In conclusion were these power units evaluated based on emission considering current situation.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.