Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stavba v krajině - Winery
Klimešová, Naďa ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Urbášková, Hana (vedoucí práce)
Jaká je stavba v krajině? Není lhostejná. Využívá ale nezneužívá. Nekonkuruje. Není lhostejná Motivem projektu je cesta, jako proces, jako kompoziční prvek. Má začátek mezi vinicemi a končí výhledem na dominantu krajiny – Pálavu. Cesta je ve střední části sevřena budovami a prochází velkým rámem, který vytváří obraz krajiny proměnný v čase. Stavba už není jen stavbou, ale také rámem, kterým sledujeme nekonečné množství obrazů. Využívá ale nezneužívá Budovy vinařství i výzkumného vinařského ústavu jsou navrženy podle principů trvalé udržitelnosti a chovají se ke svému okolí pokud možno ekologicky. Jsou postaveny na parcele neúrodné půdy, jsou postaveny z dřevěných panelů, hospodaří na svém pozemku s odpadní vodou a na pozemku jsou sdruženy. Nekonkuruje Budovy jsou postaveny ve středu vinic s výhledem na Pálavské vrchy. Z dálkového pohledu srůstají s krajinou díky porostení fasády pnoucím vínem.
Nová synagoga v Olomouci
Novák, František ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce)
Návrh synagogy čerpá na tradičních hodnotách z minulosti, ale je zasazen do přítomné doby moderními prvky, aby vytvořil ideální prostředí pro budoucí práci a rozvoj židovské komunity. V minulosti dosahovaly synagogy větších rozměrů a převyšovaly okolní budovy. Zaujaly tak okamžitou dominancí. Dnešní urbanismus a kapacity synagog nám tuto dominanci nepovolují. Nicméně synagoga má být jiná vzhledem k okolní zástavbě. U navrhovaného projektu se tak docílilo moderním tvarem, rozevřené ruce směřující k bohu. Synagoga se má vyjímat, a tak jako sochy mají své podstavce, i navrhovaná synagoga je usazena na podstavec. Je tak vytvořena plastika volně vložená do okolního rázu.
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Poláš, Michal ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Architektura léčebných lázní v parku je pojata jako struktura procházející zelení. Lázně jsou prostorem pro využivání termální síly pramene.
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Štukheil, Petr ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Koncept Místo, lázeňský park je v měřítku celého Yverdon Les Bains chápán jako jedna z významných ploch. Pól, který vyvolává interakce ve svém okolí. To je natolik různorodé, až se stává neutrálním. Výchozí hodnotu tedy tvoří samotný lázeňský park se třemi historickými budovami. Je vlastním světem, kde člověk může nerušeně relaxovat a naplno rozvíjet své smysly. Volný tvar ve volné krajině. Zdánlivě nahodilý jako jeho okolí. Dům má ovšem svou vnitřní strukturu a řád, nazval jsem jej “Malý svět pod velkou střechou”. Chci vytvořit prostředí, které bude jedinečné svou prostorovou skladbou, kde bude světlo a zároveň intimní šero, teplo, ale i chlad, prostředí plné vůní vybízejících k relaxaci, kde člověk začne opravdu vnímat celé své tělo. Je třeba myslet na to, že každý materiál má svůj specifický zvuk, tepelnou vodivost a strukturu. Základním elementem je právě voda. Prochází celým domem, rozděluje a zároveň propojuje jednotlivé provozy a prostory. Vytváří něco tak nesmírně důležitého, jako je atmosféra prostředí. Voda klidná, tekoucí, tryskající, padající nebo v podobě páry, propojuje vnitřní prostředí s venkovním. Pochází z termálního pramene z hloubky až 600 m. Pokaždé je taktéž formována prostorem, kterému chci dát neopakovatelný charakter. Člověk musí poznat, že vstoupil do lázeňského světa.
Transcendentální aspekty architektonického návrhu jako činitelé udržitelnosti
Volnohradský, Radan ; Peřinková, Martina (oponent) ; Loutocká, Vlasta (oponent) ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Urbášková, Hana (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá souborem procesů, zákonitostí a jevů přesahující běžné materiální vnímání světa a jejich vztahem k architektonickému návrhu. Objasňuje a redefinuje tak pojem udržitelnosti z pohledu vyšších univerzálních principů utvářejících naše prostředí. V úvodu nás seznamuje s širokou znalostní bází holistických systému zahrnující Feng-shui, posvátnou geometrii, geomancii či numerologii. Účelem je vytvořit základ pro další zkoumání i srozumitelnou formou objektivně interpretovat méně známou problematiku, aby dávala smysl jako celek. Na základě průnikových témat a informací zmíněných oblastí stanovujeme hypotézu o existenci jednotící matrice harmonických struktur v architektuře. Vodítko k její verifikaci skýtá vědecká analýza lidského vnímání, která nás postupně seznamuje se systémy soběpodobných kontextuálních referencí živých i neživých forem. Matematicky i geometricky je lze nejlépe přiblížit popisem fraktálů. V rámci výzkumu jsou vybrány konkrétní sídla a stavby, které podrobujeme analýze fraktality, symbolismu a skrytých nosných geometrií. Doplňujeme průzkum sledovaných jevů v pedagogické činnosti a případovou studii jejich aplikace na posouzení rozvoje sídla. Z výsledků práce abstrahujeme pět nedogmatických zásad pro architektonický návrh, které jsou podpořeny experimentálním ověřením na autorských stavbách. Zásady představují pilíře implozivní architektury, která v kontextu transcendentálních přesahů nabízí možnost, jak antropogenní prostředí více přiblížit přirozenému a harmonickému řádu univerza.
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Šánek, Pavel ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Vertikální lázně uprostřed parku. Výhled na Neuchatelské jezero jako prvek lázní.
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Pospíšil, Tomáš ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Stromy, stín, klid. Pramen vyvěrající právě zde z hlubin země. Lázeňský park je ostrovem na okraji města. Je největší hodnotou okolí. Hmotu lázní proto stavím po okraji parku podél cesty. Jediná promenáda propojuje jednotlivé články budovy. Střídají se zde plné, přízemnější hmoty s hmotami vzdušnými a prosvětlenými. Park rytmicky prorůstá budovami a lázně se tak těsně propojují s parkem. Prolínání stavěného s přírodním jako hlavní motiv projektu.
LABORARTORY BRNO
Pasterný, Radek ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
lidé , veřejná budova, architektura, moderní umění, výstavy
Nová synagóga v Brně
Rubešová, Hana ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce)
Diplomová práce „Nová synagoga v Brně“ je zpracována ve formě architektonické studie a obsahuje všechny náležitosti dle platných předpisů. Navržené budovy se nachází mezi ulicemi Dornych, Spálená, Přízová a Mlýnská. Objekty uzavírají městský blok a dotváří ulici Dornych. Budova synagogy je uvnitř areálu otočená o 17°směrem na západ oproti uliční čáře. Jedná se od dvoupodlažní nepodsklepený objekt sloužící pouze pro bohoslužby. Budova židovské obce je třípodlažní objekt se třemi podzemními podlažími. V budově se nachází muzeum židovské kultury, košér restaurace, rituální koupel mikve, knihovna a administrativa. V podzemní podlaží se nachází parkovací zakladače a technické zázemí budov. Nosná konstrukce je železobetonový skelet. Fasády jsou prosklené - strukturální zasklení. Součástí zpracování práce bylo vypracování řezu fasádou, řezu difúzním osvětlením a architektonického detailu.
Termální lázně Yverdon, pět smyslů v architektuře
Pasterný, Radek ; Uřídilová, Marcela (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Návrh lázeňského komplexu ve městě Yverdon. Ve městě, které leží na břehu Neuchatelského jezera. Ovšem naše parcela se nachází mimo pobřeží. Místo návrhu vypadá jako vytržené z kontextu vývoje města. Lázně reagují na nejbližší okolí a situaci v rámci parcely, na které stojí. Samotné lázně jsou pojednány pravidelnou strukturou objemů obdélníkové tvaru s pultovou střechou. Objekty jsou abstraktně ztvárněny jako průmyslové haly, v nichž jsou v podobě vestavby vkládány jednotlivé funkce programu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.