Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza doby pohledu řidičů na chodce
Michalčíková, Lucie ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Teoretická část této práce se zabývala popisem smyslových procesů, lidského oka a zrakového vnímání. Dále byli popsáni účastníci silničního provozu a získávání dat metodou Eye tracking. Praktická část spočívala ve vyhodnocení videozáznamů jízdních zkoušek, v nichž byl popsán pohled řidiče. Byla vyhodnocena četnost a délka trvání pohledu na chodce a provedeno grafické zpracování v závislosti na tom, zda chodec skutečně přechází vozovku či simuluje chůzi na krajnici vozovky.
Energie letícího objektu potřebná pro poškození čelního skla automobilu
Havlík, Ondřej ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
V teoretické části je řešena historie skla jako suroviny a také historie prvního použití skla jako materiálu pro automobilový průmysl a jeho vývoj. Dále pozornost upřena pouze na čelní sklo automobilu a konkrétně na materiálové složení různých výrobců, rozdělení dle doplňků využívaných v čelních sklech, způsoby uložení skla do karoserie. Tématem je i homologace čelních skel, ale také postup při výměně nebo opravě čelního skla po poškození. Experimentální část práce se věnuje stanovením energie letícího kamene potřebné k poškození čelního skla.
Analýza a vyhodnocení dokumentace skutečných poškození vozidel po malých dopravních nehodách
Kuncová, Andrea ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou dokumentace, získané od městských úřadů, magistrátů měst, pojišťoven nebo přímo od policie, týkající se malých dopravních nehod. Tato dokumentace se skládá z protokolů o dopravních nehodách, fotodokumentací a plánků z míst dopravních nehod, vytvořených policií a znalci po reálných nehodách. Analýzou této dokumentace a jejím následným vyhodnocením je zřejmé, k jakým skutečným poškozením na vozidlech po malých dopravních nehodách dochází a jaké stopy tyto nehody zanechávají na vozovkách. Vyhodnocené informace mohou posloužit jako etalony při posuzování manipulovaných škodních událostí.
Studie mechanických poškození karoserií nástroji v souvislosti s pojistnými podvody
Bednářová, Lucie ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou pojistných podvodů v souvislosti s manipulovanými škodnými událostmi. Jsou zde popsány možné příčiny páchání tohoto trestného činu a možnosti jeho odhalování. V součinnosti s cílem této práce byly provedeny rozsáhlé pokusy na karoseriích poškozením definovanými nástroji. Vznik poškození a jeho charakter byl posuzován z mechanoskopického hlediska. Následně byly porovnávány záměrná poškození vozidel s deklarovanými dopravními nehodami a podobnými poškozeními objevujících se u parkovaných vozidel. Tuto část práce je možné využít pro tvorbu komparační databáze záměrných poškození vozidel při řešení technické přijatelnosti vzniku poškození, která je vhodným materiálem při využití ke znalecké činnosti.
Technika zatáčení řidičů a možnosti vozidel v aplikaci software pro analýzu nehod
Jelínková, Eliška ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje technice zatáčení osobních vozidel a běžných řidičů. Práce zkoumá chování vozidel a řidičů při průjezdu zatáčkou, jízdě vpřed a jízdě vzad. Cílem práce je analyzovat techniku zatáčení vozidel a běžných řidičů a získaná data aplikovat do simulačních programů pro analýzu silničních nehod. Jednotlivými cíli práce jsou teoreticky popsat danou problematiku a experimentálně ověřit parametry poloměrů, úhlů a časového průběhu zatáčení různých vozidel a běžných řidičů při jízdě vpřed a vzad za srovnatelných podmínek a popsat vzájemné souvislosti.
Hodnocení technického stavu osobních vozidel
Košťál, Ondřej ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se bude zabývat problematikou technických kontrol osobních vozidel na Stanicích technické kontroly v České republice a sousedních státech. Práce bude zaměřena na legislativu, metodiku, hodnocení technického stavu a vliv nebezpečných závad na provoz vozidla. Součástí práce bude také návrh opatření na zvýšení bezpečnosti silničního provozu osobních vozidel.
Možnosti spatření chodce v noci řidičem motocyklu
Spurný, Jan ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možností spatření různě oděných chodců řidičem motocyklu v noci na základě realizovaného experimentálního měření s různými typy motocyklů a jeho následné porovnání s již naměřenými hodnotami z osobních motorových vozidel.
Metodika ohledání dopravní nehody policií
Dvořáček, Tomáš ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se komplexně zabývá pojetím postupu ohledání místa dopravní nehody policií a její následné dokumentace za účelem maximální objektivizace podkladů. Práce se věnuje jednotlivým krokům při vyšetřování dopravních nehod, stejně tak poskytuje přehled o zpracování skutečností zjištěných na místě dopravní nehody, o měřeních, která jsou na místě dopravní nehody uskutečňována a také je zde uveden přehled jednotlivých typů stop a poškození, které vznikají v příčinné souvislosti s dopravními nehodami.
Vliv moderních prvků pasivní bezpečnosti na ochranu posádky vozidla
Vostrejž, Jan ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce z oblasti problematiky pasivní bezpečnosti, dopravní nehodovosti a zdravotních následků účastníků silničních dopravních nehod je zaměřena mj. na vytvoření přehledu moderních prvků pasivní bezpečnosti především osobních automobilů. Zabývá se jednotlivými prvky systému pasivní bezpečnosti a jejich vlivem na posádku vozidla. Popisuje princip činnosti, zejména airbagů, předpínačů bezpečnostních pásů, zahrnuje řešení omezovače napínací síly v bezpečnostním páse a dalších prvků, které mají za úkol snížit následky při dopravní nehodě. Použití moderních prvků pasivní bezpečnosti poskytuje zvýšenou ochranu pro posádku a eliminuje vznik poranění posádky. Uvedená technická problematika proto úzce souvisí se zdravotnictvím a zejména odvětvím Soudního lékařství z oblasti poranění osob ve vztahu k typům a charakterům nehod, případně užitím bezpečnostních prvků. Dále jsou zde ukázány skutečné dopravní nehody, při kterých došlo k usmrcení či poranění posádky s analýzou mechanismu vzniku zranění osob při užití či neužití bezpečnostních prvků.
Okolnosti a právní důsledky dopravních nehod vozidel s chodci v denní době
Rožková, Magdaléna ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem „Okolnosti a právní důsledky dopravních nehod vozidel s chodci v denní době“ se zabývá interpretací právních rozhodnutí k dopravním nehodám, které byly způsobeny v denní době vozidlem, a dalším účastníkem byl chodec. Hlavním cílem této práce je nalézt zaužívané hranice pro posuzování zavinění u srovnatelných nehodových situací. V rámci teoretické části práce jsou definované základní pojmy jako dopravní nehoda, účastníci dopravních nehod a postavení znalce v trestním řízení. Dále se zabývá biomechanickými aspekty kolize chodec – vozidlo a porušení konkrétních předpisů. K analytické části bylo prostudováno a analyzováno přibližně 1530 soudních rozhodnutí, ze kterých bylo vybráno 40, které odpovídají požadavkům této práce. V analytické části se nachází také 4 znalecké posudky poskytnuté Ústavem soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně, na kterých byly uplatněny zmíněné hranice pro posuzování nehodových situací a také rozhodnutí dle jurisdikce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.