Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
POROZUMĚNÍ A POSTOJE LÉKAŘŮ K SOUČASNÉ REFORMĚ ZDRAVOTNICTVÍ
TVRDÁ, Lenka
Zdravotnictví se dotýká každého člověka. Právo člověka na zdraví je považována za jedno ze základních lidských práv. Zatím neexistuje ideální zdravotnický systém a státy reformují své zdravotnické systémy a způsoby jejich financování. Reforma zdravotnictví v naší zemi probíhá dlouho. Žádný ministr však nepředložil tak zásadní změny a zásahy do současného systému jako ministr zdravotnictví MUDr. Tomáš Julínek. Tato reforma je občanům známá zejména kvůli zavedení poplatků ve zdravotnictví. Reforma je však rozsáhlejší. Další kroky reformy navrhují změny ve veřejném zdravotním pojištění, poskytování zdravotní péče a ve vzdělávání, vědě a výzkumu. Transformace zdravotnictví ČR dosud nedořešila a zcela nedokončila řadu některých otázek. Dořešení problémů brzdí rozpory mezi politickou reprezentací. Tato práce byla zaměřena na zjištění porozumění a postojů lékařů k současné reformě zdravotnictví. Pro sběr dat byla požita metoda dotazníku. Sběr dat proběhl v období leden až březen 2009. Návratnost dotazníků byla 84 %. Soubor respondentů byl tvořen lékaři z Kraje Vysočina z oblasti havlíčkobrodska a jihlavska. Cílem práce je zjištění postojů lékařů k současné reformě zdravotnictví. Porovnání názorů ve dvou skupinách lékařů (OSVČ /osob samostatně výdělečně činných/ a lékařů v zaměstnaneckém poměru). Cíl práce byl splněn, z porovnání názorů lékařů jsem získala zajímavé výsledky. Výzkumem byly ověřovány tyto hypotézy: Hypotéza 1: Názory lékařů OSVČ a názory lékařů v zaměstnaneckém poměru se liší. Hypotéza 2: Názory lékařů se liší také podle odborností. Ve většině ohledů byly hypotézy potvrzeny. Domnívám se, že můj výzkum přinesl nové poznatky týkající se problematiky názorů lékařů na české zdravotnictví a na změny v něm probíhající. Během tvorby diplomové práce se mnohé měnilo a reforma zdravotnictví nepostupovala tak, jak byla naplánována. Myslím, že i přesto jsou výsledky výzkumu užitečné a je možné použít je jako podklad k dalším výzkumům v této oblasti a více tak rozšířit informace týkající se této problematiky.
NÁVYKY DĚTÍ TÝKAJÍCÍ SE PITNÉHO REŽIMU V ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH V MĚSTĚ HAVLÍČKŮV BROD
TVRDÁ, Lenka
Voda je pro život nezbytná, tvoří podstatnou část těla a probíhá v ní mnoho důležitých chemických reakcí. Příjem tekutin je ovlivňován hypothalamem, což se projevuje jako pocit žízně. Tekutiny přijímáme zejména ve formě nápoje, méně z jídla a metabolických procesů. Výdej tekutin je největší močí, méně kůží, dýcháním a stolicí. Pokud je příjem tekutin nedostatečný, hrozí dehydratace. Dětský organismus je dehydratací více ohrožen než organismus dospělého. V rozvojových zemích umírá v důsledku dehydratace 4 {--} 5 milionů dětí ročně. Mírnější nedostatek tekutin se může projevit vyšší únavou, nepozorností či bolestí hlavy. Sliznice dítěte vysychají, jsou náchylné k průniku infekce, může se objevit zácpa, nechutenství. Chronický nedostatek tekutin může být počáteční moment k tvorbě žlučníkových či ledvinných kamínků. Nedostatek tekutin během vyučování může snižovat výkonnost a schopnost koncentrace. Co se týká výběru nápojů, je známo, že pití přeslazených nápojů vede k vyplavení inzulínu s následným rychlým poklesem glykémie, což se může projevit poruchou pozornosti dítěte a únavou či bolestí hlavy. Vysoký obsah cukru v limonádách vede také k pocitu nasycení, proto děti po jejich konzumaci odmítají jídlo. Pro sběr dat byly použity dvě metody {--} přímé dotazování (v 1. a 2.ročníku) a dotazník (v 3. až 9. ročníku). Návratnost dotazníků byla 100%, stejně tak úspěšnost při dotazování. Cílem práce je zhodnocení informovanosti žáků základních škol v Havlíčkově Brodě o významu pitného režimu a porovnání informovanosti se skutečným chováním dětí. Výzkumem byly ověřovány tyto hypotézy: Hypotéza 1: Děti jsou informovány dostatečně. Hypotéza 2: Děti se informacemi neřídí. Ve většině ohledů byly hypotézy potvrzeny. Domnívám se, že můj výzkum přinesl nové poznatky týkající se problematiky pitného režimu dětí na základních školách. Výsledky je možné použít jako podklad k dalším výzkumům v této oblasti a rozšířit tak informace týkající se této problematiky, nebo pro přípravu programů primární prevence na základních školách.

Viz též: podobná jména autorů
4 TVRDÁ, Lenka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.