Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Strach a jeho potenciál v hereckej praxi
Popovičová, Veronika ; MÁLKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; TRPIŠOVSKÝ, Lukáš (oponent)
Touto prácou som si nastavila zrkadlo a tak sa pozrela priamo do očí svojim strachom, ktoré ma v priebehu môjho štúdia herectva sužovali. Nejde úplne o teoretickú prácu, aj keď vychádzam z kníh zameriavajúcich sa na herecké techniky, tak tiež z psychologických či osobnostne rozvojových materiálov. Práca vychádza hlavne zo spomienok, ktoré som zažila v priebehu, nie len štúdia na DAMU, ale aj predošlých hereckých skúseností. Vďaka tejto práci som chcela nájsť odpovede na to, prečo strach vôbec pociťujem a ako dokážem s danými strachmi pracovať.
Hledání tělesné přítomnosti při procesu tvorby
Hanušová, Eliška ; NOVÁK, Vladimír (vedoucí práce) ; TRPIŠOVSKÝ, Lukáš (oponent)
Tato práce se zabývá tělesnou přítomností herce na jevišti při zkoušecím procesu a následném představení samotném. Dělí se na dvě části, přičemž v první se zabývá přítomností fyzickou. V této části se píše především o rozvoji fyzických dovedností a zlepšování tělesné kondice. V druhé části se zabývá přítomností mentální, koncentrací, odpočinkem atd. Skrze příklady konkrétních cvičení, se v práci nastiňuje jakýsi postup pro nalezení tělesné koncentrace a napětí v těle. Příklady konkrétních situací a cvičebních postupů se vztahují k průběhu tvůrčího procesu představení /Barunka is leaving/, které mělo premiéru 13. 4. 2017 ve studentském divadle Disk.
Adaptace klasicistního textu alternativním způsobem
Auffray, Maëlane ; TRPIŠOVSKÝ, Lukáš (vedoucí práce) ; TOMÁNEK, Karel František (oponent)
Tato práce pojednává o klasicistním francouzském divadelním textu, o divadle které je v Evropě považováno za alternativní, a o mojí snaze nabídnout alternativní zpracování francouzského klasicistního textu přeloženého do češtiny. Popisuje jakým způsobem se všechny tyto termíny ve mně odráží. Vrací se do historie a připomíná, že ještě před tím než byl text papírem, byl také tělem, že každou alternativu předchází konvence a tradice. Především však tato práce díky slovům rozplétá myšlenky, aby je posunula dál, stejně jako mne samotnou.
Herec nebo tanečník
Šurková, Julie ; NOVÁK, Vladimír (vedoucí práce) ; TRPIŠOVSKÝ, Lukáš (oponent)
Tato bakalářská práce je teoretickým shrnutím studia současného a moderního tance na taneční konzervatoři Duncan Centre a následného studia na katedře alternativního a loutkového divadla Akademie múzických umění v Praze. Zabývá se srovnáváním tak blízkých a zároveň vzdálených profesí jakými jsou herectví a tanec. Jejím cílem je pojmenovat v čem se obory shodují a kde se naopak rozcházejí. Zda je pro tanečníka těžké stát se hercem, zda je pro herce těžké stát se tanečníkem. A za jakých okolností je možné naplnit profesi tanečníka i herce na plný úvazek. V první části se práce opírá o mou vlastní zkušenost a můj osobní pohled na herce a tanečníka. Snaží se vyvrátit nevhodné pojmenování-performer, které běžně používáme pro všechny, jež naplňují více než jednu uměleckou činnost. V druhé části se práce zabývá fyzickým tréninkem obou profesí a snaží se pojmenovat, co musí tanečník přidat ke svému vzdělání, chceli se stát hercem. V poslední části se pak zaměřuje na zkušební proces, hledá chvíle ve kterých se obory stoprocentně protínají a schází se tak v jednom bodu.
Posouvání osobních hranic.
Schmidtmajerová, Johana ; MIKEŠ, Vladimír (vedoucí práce) ; TRPIŠOVSKÝ, Lukáš (oponent)
Tato magisterská diplomová práce se zabývá procesem tvůrčího i osobnostního růstu a zkoumáním jejich prolínání. Prochází postupně od asociací, přes tematické úvahy až k reflexím konkrétních setkání, spoluprací na divadelních představeních a dalších projektech, jichž jsem se herecky účastnila. Skrze nezodpovězené otázky, které si v ní kladu, si neustále připomínám, že herecký proces je věčné hledání, které však nemusí a dle mého by nemělo, být pouze slepým potácením se neznámem. Snažím se tedy v práci artikulovat to, co v sobě a tvůrčím procesu jako herec rozpoznávat mohu a systematicky se tak rozvíjet ve své profesi. Jak prací na sobě samém, tak spoluprací v kolektivu. Zpětnou vazbu považuji za nutný krok k profesionalitě a přínosný krok k posouvání osobních hranic. V závěru práce je pak zařazena reflexe mého studijního pobytu na portugalské škole Instituto Politécnico de Lisboa ? Escola Superior de Teatro e Cinema.
Zazpívej monolog, baletko! - aneb syntetický herec.
Cina, Jan ; TRPIŠOVSKÝ, Lukáš (vedoucí práce) ; KUKUČKA, Martin (oponent)
Rozhodl jsem se napsat o tom, jak propojit všechny prostředky, které hercovo tělo a duše mají, v cosi, co dokáže vyprávět, komunikovat a předávat. Sám jsem teprve v procesu objevování, z čeho všeho se tyto prostředky skládají, jak vlastně fungují, jak se dají využít a jak se s nimi dá pracovat. Během studia a vlastně během celého mého zabývaní se divadlem a uměním mě toto téma lákalo a více či méně jsem se s ním setkával. Proto se v této práci věnuji jak již objevenému a prozkoumanému druhu syntetického jevištního projevu, tak zároveň i tomu neprozkoumanému. Protože člověk je stejně sám sobě tím prvovesmírem a prvoučitelem, skrze které musí všechny vjemy projít. A každý to má naprosto jinak. Herec, baletka i zpěvák. V úvodu mé práce se věnuji zejména historickému přehledu vzniku a funkce divadla a sleduji vývoj syntetického herectví. Dále uvádím jednotlivé osobnosti, skupiny a jejich směry, které se věnovaly již zcela vědomě hledání syntetického herectví. V poslední části se snažím zreflektovat své setkání se syntetickým herectvím a na závěr se pokouším nastínit svou cestu k vlastní formě syntetického herectví.
Pohyby pochyb
Bednář, Michal ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; TRPIŠOVSKÝ, Lukáš (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Pohyby pochyb nemá ambici vědeckou. Je jen pouhou reflexí a souhrnem osobních myšlenek a témat autora, které mají určitou a snad i velmi úzkou spojitost s pochybnostmi, které jsou užitečné a nezbytné pro kohokoli kdo se zabývá hereckým uměním. Bez pochyb by totiž nemohlo vzniknout opravdu živé umění. Pochyby plní totiž funkci ujišťující. Pochyby napadají a vykolejují, a tím utvrzují umělce ve správnosti jeho jednání. Tato práce vznikala za neustálého objevování se pochyb, a proto si i často protiřečí.
Nahota v tanci
Kršiak, Pavol ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; TRPIŠOVSKÝ, Lukáš (oponent)
Autor se ve své práci zamýšlí nad tématem nahoty v tanci. Práce je rozdělena do šesti kapitol. V prní kapitole se autor zabývá pojmem nahota obecně. Ve druhé kapitole přechází k tématu nahoty ve stručném přehledu dějin. Tato kapitola je rozdělena do sedmi podkapitol, podle daného období nebo oblasti. Třetí kapitola se zabýbá nahotou v tanečním umění. Pak následuje shrnutí hlavního tématu, kde se autor pokouší definovat polohy nahoty v tanci, přičemž používá příklady z taneční historie. Obsahem práce jsou také rozhovory s tanečnými umělci z Čech a Slovenska. Záměrem práce autora je příblížit fenomén nahoty v tanci jako kontroverzního tématu.
Hra
Kubišta, Adam ; BEČKA, Marek (vedoucí práce) ; TRPIŠOVSKÝ, Lukáš (oponent)
V této práci si kladu zásadní otázku: "Jak došlo k tomu, že jsem se dostal od dětských her až k hraní divadla?" Sleduji vývoj v hraní her a hraní si vůbec od dětství přes léta dospívání až do dospělosti. Porovnávám dva paralelní vývoje. Cestu her sportovních a cestu mimetických her. Vyvstává tak mnoho dalších otázek. Na ně hledám odpovědi v momentech, okamžicích, jež mi utkvěly v paměti pro svá někdy jasná a někdy zahalená sdělení. Zároveň se na hraní her dívám z pohledu již známých teorií. Kromě toho se snažím vidět i něco mimo ně. Pojmenovávám zde podobnosti i rozdíly mezi hraním divadla a sportovními zápasy. Většina textu se vztahuje k osobní zkušenosti. Oporu hledám v již publikovaných pracích na příbuzná témata. Na závěr shrnuji poznání, jež mi sepsání práce přineslo. Na jeho základě se snažím zjistit, jak si hrát.
Skupinová dynamika hereckého kolektivu p ři tvorbě inscenace
Bouzek, Lukáš ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; TRPIŠOVSKÝ, Lukáš (oponent)
Diplomová práce Lukáše Bouzka, studenta herectví Katedry alternativního a loutkového divadla, ?Skupinová dynamika hereckého kolektivu při tvorbě inscenace? se zabývá skupinovou dynamikou hereckého ročníku, ve kterém výše jmenovaný studoval v letech 2007- 2011 pod vedením doc. Miroslava Krobota.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.