Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 361 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Časový snímek ředitele základní školy
Vršecká, Anna ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá technikou, která slouží ke zjištění rozložení jednotlivých aktivit v rámci dne. Tato analytická technika je známa pod názvem "časový snímek". V práci je tato technika popsána nejen teoreticky včetně krátkého seznámení s ostatními manažerskými technikami vedoucími ke zvýšení efektivity práce ředitelů základních škol, ale je zde i ukázka praktického výzkumu. Formou speciálního dotazníku jsou zde zjištěny a zpracovány časové snímky pracovního dne několika ředitelů základních škol, včetně části jejich osobního času mimo pracovní dobu. Jsou zde navrženy postupy v obraně proti zlodějům času a zefektivnění každodenních pracovních návyků ředitele ZŠ. Tento text poukazuje na provázanost jednotlivých manažerských technik s oblastí timemanagementu a přináší inspiraci ředitelům základních škol, jak efektivněji využívat svůj čas.
Motivace pedagogických pracovníků z vybrané mateřské školy k dalšímu vzdělávání a profesnímu rozvoji
Loskotová, Karolína ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na motivaci pedagogických pracovníků k dalšímu vzdělávání, využívání jejich potenciálu a profesnímu rozvoji jedinců. Diplomová práce se rozděluje na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je zaměřená především na motivaci, motivační program a samotného pedagogického pracovníka. Pozornost je věnovaná také dalšímu vzdělávání, celoživotnímu učení a kurikulárně-strategickým dokumentům. V rámci výzkumné části byly stanoveny čtyři výzkumné otázky, které vycházejí z cíle diplomové práce. Empirická část se opírá o výzkumný design případové studie. V rámci případové studie je pro získání dat využita jak kvalitativní, tak kvantitativní metoda sběru dat. U pedagogických pracovníků je využita metoda dotazníkového šetření, od vedení školy jsou data získaná prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru. Ze získaných dat jsou zjištěny určité bariéry, které pedagogickým pracovníkům znesnadňují dále se vzdělávat a rozvíjet. Každá výzkumná otázka obsahuje grafy, které byly získány v rámci dotazníkového šetření, a které jsou následně detailně popsány. Data zjištěná prostřednictvím rozhovorů s ředitelkou a vedoucími učitelkami jsou také součástí jednotlivých výzkumných otázek. Diplomová práce obsahuje doporučení, které mohou vést k odstranění těchto překážek, zvýšení motivace a...
Sociální kompetence středního managementu školy
Košťálová, Vlasta ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Resumé Bakalá ská práce Sociální kompetence st edního managementu koly se zabývá kolským managementem. e í smysluplnost jeho len ní do t í úrovní podle vzoru podnikového managementu. Hlavní pozornost je v novaná kompeten ním model m, jejich vyu ití ve kolním prost edí se zam ením na sociální kompetence st edního managementu. Práce vychází z teorie podnikového managementu a ze zku eností anglického kolství. Klí ovým zdrojem je kniha A. Gold ízení sou asné koly. Teoretická ást se zabývá také kompeten ním modelem, definicí pojmu kompetence, sociálními kompetencemi zvlá . Kompeten ní modely ve kolním managementu jsou vyu itelné p edev ím ve výb rových ízeních p i obsazování klí ových mana erských pozic. Kompeten ní model dané pozice je nástrojem i ke zp tné vazb a k hodnocení. Vyhodnocení dotazník potvrdilo tvrzení, e mechanické p enesení len ní podnikového managementu do kolního prost edí není vhodné. Dále se prokázalo, e nejsporn j í pozicí pro za azení do úrovn managementu je zástupce editele. Výsledky dotazníku poukázaly na rozdílné názory na sociální kompetence vysokého a st edního managementu koly. Hlavním p ínosem práce jsou vý e popsaná zji t ní, která jsou vyu itelná pro obsazování mana erských pozic ve kole a pro práci editele se svými kolegy. Zji t ní jsou zárove výzvou k dal ímu studiu a zkoumání.
Střední management a výběr pedagogů
Galejová, Adéla ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výběrovým řízením nových pedagogických pracovníků, požadavky ředitelů, které na nové pracovníky kladou a komunikace mezi top managementem a středním managementem. Cílem práce je zjistit, jak fungují výběrová řízení na školách, zda ředitel deleguje nějaké úkoly na střední management, pokud ano, na koho konkrétně, jaké jsou kladeny požadavky na nové pedagogy a jaká komunikace převládá mezi ředitelem školy a jeho podřízenými. Praktická část se skládá ze dvou částí - první část byla vypracována formou ankety, které se účastnili pouze pracovníci středního managementu, druhá část jsou řízené rozhovory, kterých se účastnili ředitelé tázaných škol. Klíčové pojmy management motivace komunikace nadřízený, podřízený konflikt výběrové řízení dovednosti pracovníka
Kompetence vedoucích učitelů odborné výchovy ve střední škole
Kouba, Roman ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá stanovením kompetencí vedoucích učitelů odborné výchovy ve střední škole, v teoretické části je vymezen termín kompetence s odkazy na literaturu a předchozí výzkum, zdůvodněn výběr teoretického, výchozího kompetenčního modelu, na jehož základě jsou vybrány kompetence k výzkumu, který dává odpověď na otázky týkající se požadovaných kompetencí pro VUOV, zda považují odborné kompetence za důležitější než kompetence ostatní a jaká míra důležitosti je přisuzována jednotlivým kompetencím. Součástí výzkumu je i zjištění, zda mají VUOV možnost využít svých manažerských kompetencí ke zkvalitnění výuky. V rámci výzkumného projektu byl proveden kvantitativní výzkum na středních odborných školách v Ústeckém kraji pomocí dotazníků, určených pro dvě skupiny respondentů, a to VUOV a ředitele škol, výsledky pak byly ověřeny strukturovaným pohovorem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 361 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Trojanová, Iveta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.