Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Levicová orientace školy Bauhaus jako důvod k jejímu uzavření?
Trojanová, Šárka ; Zelená, Alena (vedoucí práce) ; Emler, David (oponent)
bakalářská práce se věnuje tématu ukončení školy Bauhaus Německu její vzestupem pravicových Německu v průběhu 20. minulého století. Bauhaus byl po většinu času své existence školou státní jako takový musel odpovídat politické kultuře doby místa. První dvě kapitoly pojednávají které vedly ke vzniku školy o samotných začátcích fungování ve Výmaru. Další kapitoly se zabývají postupně Berlínem, kam se škola postupně stěhovala také politické válečné situace Německu Na vývoji situace školy sehrály významnou roli osobnosti všech tří ředitelů, kteří na škole působili, stejně jako další pedagogové samotní studenti. Dvě samostatné kapitoly jsou věnované nacistickému umění pohledu nacistů na avantgardu jako na zvrhlé umění. Závěr práce se zabývá koncem školy v Berlíně reflexí Bauhausu po druhé světové válce v obou částech rozděleného Německa.
Undine a Rusalka. Vodní víly v německých a českých pohádkách a možnosti jejich využití při výuce nejen němčiny na prvním stupni základní školy
Trojanová, Šárka ; Broukalová, Jindra (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Diplomová práce se zabývá didaktickou adaptací pohádek Undine a Rusalka. První a druhá kapitola práce jsou zaměřené na pohádku jako takovou. Zabývají se vznikem pohádky, jejím vývojem, rozlišením pohádky lidové a autorské společně s jejich významem ve výchově dítěte. Navazuje na to kapitola, která se věnuje vílám a jejich původu ve slovanské mytologii se zaměřením na víly vodní. Čtvrtá a pátá kapitola jsou věnované oběma pohádkám, jejich rozboru, autorům a analýze jejich děje. Akcentováno je zde zejména téma lásky a přírody. Navazuje na to kapitola, která se zabývá komparativní analýzou obou protagonistek. Literárně- didaktická část se zabývá využitím těchto dvou pohádek nejen v hodinách německého jazyka na prvním stupni základní školy, ale sleduje rovněž mezipředmětové vztahy. V práci je uveden konkrétní příklad toho, jakým způsobem lze pohádky do výuky na prvním stupni základní školy zařadit, a to v podobě jednodenního projektu, který pracuje s oběma pohádkami současně. KLÍČOVÁ SLOVA Undina; Rusalka; vodní víla; pohádka; láska; příroda; společnost
Voice of a Woman in Three Versions of Pygmalion: Sociolinguistic Analysis
Trojanová, Šárka ; Matuchová, Klára (vedoucí práce) ; Topolovská, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce je sociolingvistickou analýzou jazyka žen v divadelní hře, muzikálu a filmu. V teoretické části se uvádí odborná literatura a dále se podle současných výzkumů dopodrobna popisuje vliv genderu, sociální třídy a identity na jazyk. Tyto koncepty jsou diskutovány z lingvistického i sociologického hlediska. Cílem praktické části je analýza ženského jazyka ve hře Pygmalion, jejíž autorem je George Bernard Shaw, a jeho dvou verzí, to znamená muzikálu My Fair Lady a filmu Pretty Woman. Ve středu zájmu stojí změna hlavních postav, které se stávají představitelkami vyšší sociální třídy. Tato změna je diskutována z diachronního úhlu pohledu a je sledována z hlediska jazyka, především výslovnosti, slovní zásoby, gramatiky a stylu, ale také z hlediska identity a sociální třídy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.