Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autoportrét nelidského
Trnková, Barbora ; Horáková, Jana (oponent) ; Klodová, Lenka (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Práce uměleckovýzkumnými prostředky, na ploše několika vnitřně porvázaných projektů a explikací jejich východisek, ohledává ohlášené překonání racionalistických dualit personifikované v metafoře kyborga. Je ukázáno, jakým způsobem medializované digitální myšlení brání vnímání jiného, což představuje riziko pro touto metaforou inspirované feministické vize. V duchu glitch feminismu je navrženo případy algoritmického zkreslení, které ukazují glitche normativní hegemonie zprostředkované výsledky učících se algoritmů, vnímat pozitivně jako příležitost k jejich identifikování a odstranění. Dále je v práci představena kategorie nelidského jiného vyráběná prostřednictvím dehumanizujícího tabuizovaného násilí. A ve srovnání povahy pornografického a erotického a na pozadí konceptu stávání-se, je pak naznačena cesta k nabytí vlastní autonomie jiného. Vedle vytváření alternativ rozrušujících dominantní hegemonie, je navrženo zaměřit více pozornosti na subtraktivní strategie, povstávání nelidského a zároveň suspendování transcendentálního subjektu v nás. Tím je řešena problematika přechovávání tohoto subjektu jinak vždy interpretujícího jiné.
Přitažlivost
Kojetská, Monika ; Trnková, Barbora (oponent) ; Kohoutková, Karolína (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám tématem přitažlivosti, se kterou pracuji ve více rovinách. Zaměřuji se na podstatu materiálu a jeho výpovědní hodnotu. Důraz kladu na smysl použití specifických materiálů za využití kategorií povrch, povrchnost, fashion, luxus, kýč, líbivost, přitažlivost, předmět a touha. Pracuji s přitažlivostí fyzikální, vizuální, ale i smyslovou.
Kýč ve výtvarném umění a jeho přítomnost v mé práci
Olšarová, Markéta ; Korbička, Pavel (oponent) ; Trnková, Barbora (vedoucí práce)
Práce se zabývá kýčem, který se objevuje v osobním životě autorky, její tvorbě a v domácnostech jejich blízkých. Zkoumá podobu kýče a jeho přínos. Porovnává jeho odsuzovanou emoční dovednost s přínosem pro osobní potěšení. Hledá význam kýče s ohledem na vkus. V průběhu práce vznikla krátká videa na toto téma, která jsou zakomponovány do výsledné instalace.
Rozklad černé, technika nedůsledného překládání Světla
Trnková, Barbora ; Ruller, Tomáš (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
K tématu Modlícího se přístroje přicházím jako fotograf, který cítí nutnost ověřovat si jednotlivé aspekty fotografie a její funkce. Víme, že fotografie manipuluje realitu. Můžeme ale říci, že vztah fotografie a reality je veskutečnosti zcela neutrální a že manipulaci způsobujeme svou vlasrtní reinterpretací reality pomocí fotografie. Proměna skutečnosti se ale také může odehrávat jen v samostatném dialogu mezi fotografií a realitou. Může se stát mechanizace vůlí? Umí se modlit modlící mlýnek budhystických mnichů? Modlí se mnich anebo mlýnek? Stačí když tomu mnich věří? Nebo stačí když tomu věříme my, kteří se na mnicha s točícím se mlýnkem díváme? ... Počítače lidí z bodu A "se modlí" modlitby z bodu B. S Tomášem Javůrkem, ve spolupráci s Vladimírem Veselým a Radkem Látem vytváříme nástroj ke hře, která umožňuje stát se součástí znovuartikulování naší skutečnosti na základě revize naší víry.
Voguing is not white, honey...
Venturová, Adéla ; Trnková, Barbora (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám pojmem “přirozenost”. Zajímá mě, co společnost pokládá za přirozené a co ne. Pro tento “výzkum” jsem si propůjčila taneční žánr Vogue, který byl vynalezen trans subkulturou, jako oslava jinakosti sexuálních identit. Otázky normality a přirozenosti otevírám prostřednictvím nových entit, které tvořím z nalezených syntetických materiálů a svého těla. Umělé materiály zároveň ilustrují otázku přirozenosti nejen ve společnosti, ale také v environmentu. Závěrečná práce je asambláží. Nejde tu ale jen o spojení různých materiálů, ale i o spojení rozdílných médií, pocitů, témat a myšlenek, které kulminují do jednoho celku. Ten však svým vznikem zase pomalu zaniká. Ve výsledku jde o instalaci složenou z rozkládajících se kostýmů, které jsem použila ve třech již uskutečněných performancích. Instalace tvoří prostředí pro novou akci. Konkrétně pro taneční “battle”, který bude vycházet z již zmíněného “voguingu”. Performance probíhá až do vyčerpání jednoho ze dvou performerů a je doprovázená hudbou a autentickými výkřiky ze skutečných “battlů”.
Rozložení přítomnosti
Tesařová, Anna ; Daněk, Josef (oponent) ; Trnková, Barbora (vedoucí práce)
Jádrem diplomové práce jsou tarotem inspirované velkoformátové obrazy, se kterými autorka pracuje obdobně jako s tradičním balíčkem vykládacích karet. Výsledkem bude instalace obrazů a záznam z akcí, na kterých bude probíhat vykládání těchto velkoformátových obrazů.
Autoportrét nelidského
Trnková, Barbora ; Horáková, Jana (oponent) ; Klodová, Lenka (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Práce uměleckovýzkumnými prostředky, na ploše několika vnitřně porvázaných projektů a explikací jejich východisek, ohledává ohlášené překonání racionalistických dualit personifikované v metafoře kyborga. Je ukázáno, jakým způsobem medializované digitální myšlení brání vnímání jiného, což představuje riziko pro touto metaforou inspirované feministické vize. V duchu glitch feminismu je navrženo případy algoritmického zkreslení, které ukazují glitche normativní hegemonie zprostředkované výsledky učících se algoritmů, vnímat pozitivně jako příležitost k jejich identifikování a odstranění. Dále je v práci představena kategorie nelidského jiného vyráběná prostřednictvím dehumanizujícího tabuizovaného násilí. A ve srovnání povahy pornografického a erotického a na pozadí konceptu stávání-se, je pak naznačena cesta k nabytí vlastní autonomie jiného. Vedle vytváření alternativ rozrušujících dominantní hegemonie, je navrženo zaměřit více pozornosti na subtraktivní strategie, povstávání nelidského a zároveň suspendování transcendentálního subjektu v nás. Tím je řešena problematika přechovávání tohoto subjektu jinak vždy interpretujícího jiné.
Vliv spontánní elektrické aktivity svalu na velikost evokované odpovědi
Trnková, Barbora ; Otáhal, Jakub (vedoucí práce) ; Pánek, David (oponent)
Úvod: Účelem této studie je zkoumání vlivu spontánní elektrické aktivity svalu na velikost evokované odpovědi. Analýza funkce plantárních flexorů a neuromuskulární ploténky při nebolestivé elektrické stimulaci n. tibialis v oblasti podkolenní jamky může přinést nové informace, které by mohly přispět k hlubšímu poznání biomechanické a neurofyziologické podstaty změn tvaru a latence evokovaných odpovědí při různém typu zátěže. Cíl práce: vyvolat vleže na břiše elektrickou stimulací n. tibialis H-reflex při stupňujícím se zatížení plantárních flexorů nohy počítačově zpracovat a analyzovat data zhodnotit výsledky práce Metoda: Diplomová práce je zhotovena formou kohortového zpracování dat dobrovolníků, kterým bude snímána povrchovými elektrodami nalepenými na kůži nad svalem elektrická aktivita svalů během nebolestivé elektrické stimulace n. tibialis v oblasti podkolenní jamky. Sval bude zatížen izotonicky pomocí závaží a svalová odpověď vyvolaná stimulací bude snímána pomocí EMG. Měření proběhne při různém typu zatížení (izometrické- izotonické). Tato data budou dále počítačově zpracována a analyzována. Výsledky: Osvětlují modulaci H-reflexu při stupňující se izotonické zátěži plantárních flexorů nohy. Klíčová slova: H-reflex, nervosvalový přenos, EMG

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Trnková, Blanka
1 Trnková, Bohuslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.